Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
blijkt dat die verrekte Outlander niet meer gaat komen.)
Ff op googlen: 3.500 Outlander PHEV-klanten grijpen naast 0% bijtelling - Autoblog.nl
Kom je weer al die stomme ongefundeerde negatievelingen tegen.
Kon me dit keer niet inhouden en dit geplaatst. Levert vast hele zinnige reacties op daar ;)
image.jpg
 
Ff op googlen: 3.500 Outlander PHEV-klanten grijpen naast 0% bijtelling - Autoblog.nl
Kom je weer al die stomme ongefundeerde negatievelingen tegen.
Kon me dit keer niet inhouden en dit geplaatst. Levert vast hele zinnige reacties op daar ;)
Wij dachten het mooi voor elkaar te hebben, 1 FEV en 1 PHEV voor als we naar Zuid Frankrijk willen. 2 maart zo'n MetSubsidie Outlander besteld bij Driessen in Utrecht, omdat de Nieuwegeinse dealer treuzelde. Nu blijkt dat alles vóór 1 Maart safe is. Wij dus niet. En inmiddels is mijn vrouw ook 'electrified'. Een Tesla gaat haar te ver, zowel qua kosten, als qua imago (zij is ook ondernemer, in de accountancy ) . Maar zo'n Outlander leek ok. Nu dat kreng niet op tijd komt, kijkt ze weer om zich heen.... En die i3 vindt ze heel mooi (van binnen). Dus maar een reservering gedaan......
 
Wij dachten het mooi voor elkaar te hebben, 1 FEV en 1 PHEV voor als we naar Zuid Frankrijk willen. 2 maart zo'n MetSubsidie Outlander besteld bij Driessen in Utrecht, omdat de Nieuwegeinse dealer treuzelde. Nu blijkt dat alles vóór 1 Maart safe is. Wij dus niet. En inmiddels is mijn vrouw ook 'electrified'. Een Tesla gaat haar te ver, zowel qua kosten, als qua imago (zij is ook ondernemer, in de accountancy ) . Maar zo'n Outlander leek ok. Nu dat kreng niet op tijd komt, kijkt ze weer om zich heen.... En die i3 vindt ze heel mooi (van binnen). Dus maar een reservering gedaan......

De BMW i3....ik dat noem dat altijd "het gebakje voor de bühne" van BMW. Ja sorry Z.
De i3 bestaat louter bij de gratie van de verkopen in California en anders niks.
Dat ding is toch "too little too late" en een rijdend monument van onwil en onvermogen van BMW.
25000 keer een Model S is (in potentie) 25000 geen E-5 serie BMW verkocht.
Wat is het tegenovergestelde van innovatie? Dat doet de hele gevestigde orde namelijk. Behalve misschien Renault/Nissan.

ps. De i8 is het platte gebakje voor de bühne van BMW.
 
Ik hoor hier allemaal outlander en i3 maar wat mij tegenvalt is de animo voor een Volvo v60 plug in diesel!
Deze stond gister bij mij aan de paal en moet zeggen wat een geweldige bak. En ook nu nog0% en op gaspedaal.nl nog wel een paar te krijgen dit jaar ( niet bij mijn Volvo dealer meteen gebeld)
 
Ik hoor hier allemaal outlander en i3 maar wat mij tegenvalt is de animo voor een Volvo v60 plug in diesel!
Deze stond gister bij mij aan de paal en moet zeggen wat een geweldige bak. En ook nu nog0% en op gaspedaal.nl nog wel een paar te krijgen dit jaar ( niet bij mijn Volvo dealer meteen gebeld)

Ik durf er veel onder te verwedden dat het percentage bijtellingsfraudulenten onder berijders van de V60 het allerhoogste is, zoniet 100%. Met een grijns van genot trappen het het dieselpedaal diep in terwijl ze met permanent lege accu voortrazen en zich gniffelend bedenken dat ze het weer goed voor elkaar hebben voor zichzelf. Een V60 is daardoor bij voorbaat al verworden tot een rijdende symbolische middelvinger.
 
Ik durf er veel onder te verwedden dat het percentage bijtellingsfraudulenten onder berijders van de V60 het allerhoogste is, zoniet 100%. Met een grijns van genot trappen het het dieselpedaal diep in terwijl ze met permanent lege accu voortrazen en zich gniffelend bedenken dat ze het weer goed voor elkaar hebben voor zichzelf. Een V60 is daardoor bij voorbaat al verworden tot een rijdende symbolische middelvinger.

Waarschijnlijk zul je hier wel gelijk in hebben.
Een 2.0liter diesel en 0% bijtelling, geen extra wegenbelasting (Is tenslotte een diesel) is natuurlijk een dikke middelvinger naar vater staat.

En om heel eerlijk te zijn... Ik neem het de mensen helemaal niet kwalijk, absoluut niet. Zoals wij nederlanders worden uitgemolken voor het gebruik van een auto is gewoonweg absurd.
Als ik de financiering niet had rond gekregen voor een Model S was mijn 2de keuze een Volvo V60 geworden en ja een 2.0 diesel met 0% bijtelling.
5 jaar lang de middelvinger naar vater staat en dan kijken hoe de financien ervoor staan om eventeel Model 2S of Model X te kopen..

Een MS was gewoonweg NOG een betere koop dan de V60, nooit meer benzine en daarbij een Ipad op wielen die er nog super uitziet ! De keuze was makkelijk, alleen het financieel plaatje moest nog worden opgelost.
 
Ik durf er veel onder te verwedden dat het percentage bijtellingsfraudulenten onder berijders van de V60 het allerhoogste is, zoniet 100%. Met een grijns van genot trappen het het dieselpedaal diep in terwijl ze met permanent lege accu voortrazen en zich gniffelend bedenken dat ze het weer goed voor elkaar hebben voor zichzelf. Een V60 is daardoor bij voorbaat al verworden tot een rijdende symbolische middelvinger.

en toch stond hij bij mij voor de deur te laden dus niet iedereen denkt zo :) verder is echt wel meer auto dan de outlander en leuker en sneller en mooier
 
De BMW i3....ik dat noem dat altijd "het gebakje voor de bühne" van BMW. Ja sorry Z.
De i3 bestaat louter bij de gratie van de verkopen in California en anders niks.
Dat ding is toch "too little too late" en een rijdend monument van onwil en onvermogen van BMW.

Ik heb me eens de i3 door iemand van BMW laten uitleggen, en ik was nogal onder de indruk. Heel doordacht en hier en daar best wel innovatief, bijvoorbeeld de koets in CFRP (kunststof). Maar wel opvallend dat de hele architectuur gewoon uit Model S komt: batterijen onder de vloer, chassis met erop gemonteerde koets. Goed gekeken, denk ik dan :smile:
 
Ik heb me eens de i3 door iemand van BMW laten uitleggen, en ik was nogal onder de indruk. Heel doordacht en hier en daar best wel innovatief, bijvoorbeeld de koets in CFRP (kunststof). Maar wel opvallend dat de hele architectuur gewoon uit Model S komt: batterijen onder de vloer, chassis met erop gemonteerde koets. Goed gekeken, denk ik dan :smile:

Aha, dus de i3 is een plastic gebakje voor de bühne én brevet van onwil van BMW.
Daar wil ik niet eens naast gezien worden, laat staan in.
 
De BMW i3....ik dat noem dat altijd "het gebakje voor de bühne" van BMW. Ja sorry Z.
De i3 bestaat louter bij de gratie van de verkopen in California en anders niks.
Dat ding is toch "too little too late" en een rijdend monument van onwil en onvermogen van BMW.
25000 keer een Model S is (in potentie) 25000 geen E-5 serie BMW verkocht.
Wat is het tegenovergestelde van innovatie? Dat doet de hele gevestigde orde namelijk. Behalve misschien Renault/Nissan.

ps. De i8 is het platte gebakje voor de bühne van BMW.
Over motieven van BMW maakt de consument zich natuurlijk geen zorgen. Die kijkt naar wat ze graag wil (of denkt te willen) hebben. Als de i3 bij een grote doelgroep aanslaat, dan hebben ze wel iets in handen. Beter dan de Ampera of Prius in mijn ogen. Mijn vrouw is helemaal verliefd op het interieur. Vrouwen hebben sowieso vaak andere motivaties ;-)

- - - Updated - - -

en toch stond hij bij mij voor de deur te laden dus niet iedereen denkt zo :) verder is echt wel meer auto dan de outlander en leuker en sneller en mooier
Ik heb er in proefgereden en een tijdje gedacht dat dat hem zou worden. Maar vooral bijtellingstechnisch. En toen werd ik gegrepen door het Tesla virus, of eigenlijk: het electro virus. Ik had me keurig ingeschreven bij Volvo voor op de wachtlijst. Nooit meer iets gehoord. Een paar maanden terug daar voor de vorm nog even over geklaagd bij Volvo. Toen er omstandig excuses werden gemaakt maar ook meteen werd verteld dat ik nu te laat was voor levering in 2013 heb ik ze laten weten dat ik hem niet meer hoef omdat ik al een Tesla heb gekocht ;-)

- - - Updated - - -

Aha, dus de i3 is een plastic gebakje voor de bühne én brevet van onwil van BMW.
Daar wil ik niet eens naast gezien worden, laat staan in.
Grappig dat auto's zulke heftige emoties kunnen opwekken bij mensen ;-) Ik heb zelf helemaal niks met BMW en al helemaal niet met BMW rijders. Maar heb me wat verdiept in die i3 en ik vind het desondanks een interessant concept, ook qua productie(proces), het feit dat hij breder is dat een 7 serie en korter dan een Suzuki Swift en echt goede reviews krijgt (o.a. van Car Magazine). Het product lijkt dus goed te zijn. Dat gebakje zou dus eens een smakelijk toetje kunnen worden. Enneh, reken maar dat jij graag naast mijn vrouw gezien wil worden, zelfs al rijdt ze in een i3 ;-)
 
Michael, goed dat je je namens Cohere op dit forum begeeft. Ik heb ook een offerte van jullie gekregen, en met Linda afgesproken hier begin augustus op terug te komen (als er meer duidelijk was over de aansluiting en eventueel over laadpunten met vaste kabel). Ik heb tot nu toe een goede indruk van Cohere en ben ook van plan e.e.a. via jullie te laten lopen. Ik neem aan dat je ook meeleest op de thread over de charging infrastructure. Daar las ik vandaag over een slimme meter, en (als ik het goed begrijp) de mogelijkheid om via een tweede aansluiting met 3*25A te laden. Ik ben benieuwd of jullie deze mogelijkheid ook in beschouwing nemen, want die klinkt mij erg interessant.

jm71. Blij om te horen dat je te spreken bent over onze service. De laadpunten met een vaste kabel (tot 22 kW) hebben wij sinds vorige week beschikbaar. Deze worden deze week op de website geplaatst.

Er is inderdaad een optie om een tweede aansluiting te nemen ipv de huidige aansluiting verzwaren, omdat dit qua kosten voordeliger is. Technisch kunnen onze installateurs dit gewoon, dat is geen probleem. Echter, dit heeft ook invloed op je energierekening waarbij je ook vaste lasten betaald. Wij zijn nog aan het uitzoeken of en in welke gevallen dit raadzaam is.

- - - Updated - - -

@Michaelc : kunnen jullie inmiddels al Keba laders aanbieden?
(persoonlijk vind ik die evbox minder mooi)

LuckyLuke. Wij kunnen inmiddels de Keba laders aanbieden. Ook met vaste kabel. Deze staan nu nog niet op de website, maar komen deze week online. Voor meer informatie kun je gewoon contact opnemen.