Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wie heeft er zin, en zijn Tesla reeds, om mee aan de Electric Marathon van Sint-Petersburg, Rusland naar Monaco te doen?

Prijsuitreiking door H.S.H. Prince Albert II van Monaco.

Lijkt me leuk! Mag ik een speech bij de aftrap doen? In St. Petersburg?
Aftrap speech wordt gegeven door de burgemeester van St. Petersburg. Maar we kunnen zeker nog wel een ludieke Warm Up speech gebruiken, Wiebe ;-)

Meer info: http://electricmarathon.eu/2013/09/electric-marathon-2013-is-on/
- - - Updated - - -

Ik kan het transport van de auto's van Antwerpen naar St. Petersburg per roro wel regelen. Laat maar weten wie er mee gaat.
Kan je ons hiervoor alvast een prijsofferte en shipping schedule bezorgen? (Byron at TeslaClub dot be)

- - - Updated - - -

Zeker zin - niet echt makkelijk om de 25e er al bij te zijn want we zijn tot de 27e op vakantie - maar een paar laatste etappes zeker wel te regelen. Zelf ook veel ervaring met FIVA rallyes - laat maar horen wat er mogelijk is (en heb je nog nieuws over je winterbanden ?).
Er is ook een mogelijkheid om halverwege in te pikken. Welk deel zou voor je haalbaar zijn? Hou er rekening mee dat je eerst nog met je Tesla naar dat vertrekpunt, dat voor jouw past, moet rijden.

mbt Winterbanden en de 19" Cyclone velgen: deze zouden voor het einde van dit jaar beschikbaar zijn. Ik reken dus op 31/12/2013 ;-)
 
Last edited:
Laatste keer tanken!!
Onze resterende diesel is deze week verkocht. Wij zijn qua auto's verlost van het olie-infuus… :biggrin:

20130831_34192.jpg
 
wassenberg said:
270 +60 = 330 KM totaal range, ....waar zijn de 110 KM rated range gebleven ?

Hoe snel heb je gereden onderweg?

Ik heb in totaal 57 kWh verbruikt, 211 Wh/km. Heb overal normaal met het verkeer meegereden. Er zaten stukken van 80, 100 en 130km/u bij.
Ook nog enkele sprintjes, en inhaalacties.

Volgens o.a. deze post is er bij een standaard charge ongeveer 67,4 kWh beschikbaar, zonder dat de reserve wordt aangesproken.
Ik had dus nog zo'n 50 km op dezelfde manier door kunnen rijden, voordat de rated range op nul zou staan.

De reserve levert bij hetzelfde verbruik ook nog 25km.
 
Heeft er iemand een goede kostenindicatie van de originele tesla 19" ers met winterbanden, ofwel een alternatief dat vreselijk veel op de 21" lijkt?

- - - Updated - - -

Ik heb in totaal 57 kWh verbruikt, 211 Wh/km. Heb overal normaal met het verkeer meegereden. Er zaten stukken van 80, 100 en 130km/u bij.
Ook nog enkele sprintjes, en inhaalacties.

Volgens o.a. deze post is er bij een standaard charge ongeveer 67,4 kWh beschikbaar, zonder dat de reserve wordt aangesproken.
Ik had dus nog zo'n 50 km op dezelfde manier door kunnen rijden, voordat de rated range op nul zou staan.

De reserve levert bij hetzelfde verbruik ook nog 25km.

320 is geen vetpot Michael, denk dat ik toch soms range charge zal moeten toepassen... Mijn klant die het verste zit is in Heerhugowaard, 171 kilometerteller vanaf Nuenen...
 
Is er ook een link van de rally zonder Facebook?? Ik heb geen Facebook?!

Tevens denk ik dat ik niet kan, moet dan met de vrouw en kids op vakantie! Nadruk op moet!

Electric Marathon - je hebt toch wel google ?

zit ook met de herfstvakantie maar denk erover om zondag ergens aan te haken - heb al gemaild met de organisator over een tijdschema - ik meld me hier wel als ik iets hoor.
 
320 is geen vetpot Michael, denk dat ik toch soms range charge zal moeten toepassen... Mijn klant die het verste zit is in Heerhugowaard, 171 kilometerteller vanaf Nuenen...
211Wh/KM is een prima verbruik bij snelweg gebruik.

De Roadster doet ongeveer 200Wh/KM bij 100km/h gemiddeld.

Die 320km is dan helemaal niet raar en is een mooie afstand. Gewoon die klant vragen een laadpaal aan te leggen, dan is alles opgelost!
 
211Wh/KM is een prima verbruik bij snelweg gebruik.

De Roadster doet ongeveer 200Wh/KM bij 100km/h gemiddeld.

Die 320km is dan helemaal niet raar en is een mooie afstand. Gewoon die klant vragen een laadpaal aan te leggen, dan is alles opgelost!


Puur theoretisch: Volle batterij = 85 kW
Gewone charge is 90% -> 76.5 kW
Aan een verbruik van 220 Wh/km -> 347.72 km
Aan een verbruik van 211 Wh/km -> 362.56 km

Het zou mogelijk moeten zijn, met ene overschot van een 20-tal kilometer.
Maar het blijft theorie zonder rekening te houden met externe factoren. Ik ben vooral benieuwd naar de praktijkcijfers.

Met een supercharger op de weg,of een charger bij je klant zou je zowiezo uit de problemen moeten kunnen blijven
 
Puur theoretisch: Volle batterij = 85 kW
Gewone charge is 90% -> 76.5 kW
Aan een verbruik van 220 Wh/km -> 347.72 km
Aan een verbruik van 211 Wh/km -> 362.56 km

Het zou mogelijk moeten zijn, met ene overschot van een 20-tal kilometer.
Maar het blijft theorie zonder rekening te houden met externe factoren. Ik ben vooral benieuwd naar de praktijkcijfers.

Met een supercharger op de weg,of een charger bij je klant zou je zowiezo uit de problemen moeten kunnen blijven
Psst, het is 85 kWh en niet kW ;)

Je kan verder niet de volledige 85 kWh aanspreken, er is 81.1kWh bruikbare energie beschikbaar.

Je rijd dan echter door tot helemaal leeg en dat zou ik niet doen.
 
Druk al een paar dagen belletjes vanuit Maidenhead weg...dus ik denk: dat zijn van die vage IT bureaus die een great job opportunity hebben in Birmingham ofzo...tot vandaag een lichtje ging branden(ik weet het, beetje laat:biggrin:)...Google...Tesla Maidenhead office!! Volgende keer toch maar even opnemen.
 
Ik heb de manual er eens op nageslagen maar kan niet ontdekken hoe vaak je nu de batterij in trip mode (dus 100%) mag opladen t.o.v. dagelijks gebruik (90% of minder). Het schijnt niet goed te zijn voor de batterij als je te vaak 100% laadt; maar wat is "te vaak"? Iemand een idee?
 
Ik heb de manual er eens op nageslagen maar kan niet ontdekken hoe vaak je nu de batterij in trip mode (dus 100%) mag opladen t.o.v. dagelijks gebruik (90% of minder). Het schijnt niet goed te zijn voor de batterij als je te vaak 100% laadt; maar wat is "te vaak"? Iemand een idee?
Als je na aftoppen op 100% vrij snel gaat rijden schijnt het geen invloed op je batterij te hebben. Dus van te vaak kan dan geen sprake zijn.
Het is juist tot 0% (of vrijwel) leegrijden en dan lang wachten met laden, wat slecht is voor de batterij
 
Zat al te wachten tot het telefoontje en vandaag kwam het! We gaan het niet redde de auto komt een paar dagen later!!!!! K.t

De rede ben ik ook achter, er staan een paar containers bij de douane en die zitten vol accu's, dus kan de auto niet rijden !! Acceptabel maar teleurstellend!

Zo'n bericht bij mijn 500 ste post dat is pas erg:crying:
 
Iemand enig idee wat setje originele 19" tesla velgen met winterbanden moet kosten bij tesla? Voordeel is dat ze dan gemonteerd worden afgeleverd, nadeel is dat ze wellicht duurder zijn?

- - - Updated - - -

Zat al te wachten tot het telefoontje en vandaag kwam het! We gaan het niet redde de auto komt een paar dagen later!!!!! K.t

De rede ben ik ook achter, er staan een paar containers bij de douane en die zitten vol accu's, dus kan de auto niet rijden !! Acceptabel maar teleurstellend!

Zo'n bericht bij mijn 500 ste post dat is pas erg:crying:

Balen! Wanneer kun je hem oppikken?
 
Zat al te wachten tot het telefoontje en vandaag kwam het! We gaan het niet redde de auto komt een paar dagen later!!!!! K.t

De rede ben ik ook achter, er staan een paar containers bij de douane en die zitten vol accu's, dus kan de auto niet rijden !! Acceptabel maar teleurstellend!

Zo'n bericht bij mijn 500 ste post dat is pas erg:crying:
F**king douane. Laatst ook dagen bezig geweest met 30.000 rfid kaarten in Marseille. Gewoon geen land mee te bezeilen met die pennelikkers. Ik hoop dat dit geintje niet te vaak voorkomt, zeker niet tegen het eind van het jaar, zou zomaar eens vervelend kunnen aflopen qua bijtelling voor sommigen onder ons. Sterkte! Dat worden dus wat minder Model S bij de launch party? En is de Athlon party ook al afgelast?
 
Net terug van een ritje met de S naar Hoorn, en terug naar Rhoon.
Totaal 270km, had nog 60km aan (rated) range over.
Heb onderweg niet bijgeladen, en vertrok met een standaard charge (90%) ~ 440km rated range.

Nu weer aan het laden met 24A , binnen 4 uurtjes is ie weer vol. (96km/u)


Fuzzylogic, heb je al ervaring opgedaan als je de auto een dag, een nacht niet aan de oplader hebt staan? Loopt de range dan ook terug?
Stel voor dat de auto een week of 2 weken stil staat zonder een lader. Bijvoorbeeld bij een luchthaven als dat eenmaal zo uitkomt.
Tegengesteld, kan het slecht zijn wanneer de auto langere tijd aan een lader staat?