pjhartog
Member
heb zelf de middenconsole, achterbakmat en frank-organizer plus 2x schermprotector ontvangen zonder verdere rechten te voldoen - maar dat is altijd een gokje...
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aftrap speech wordt gegeven door de burgemeester van St. Petersburg. Maar we kunnen zeker nog wel een ludieke Warm Up speech gebruiken, Wiebe ;-)Wie heeft er zin, en zijn Tesla reeds, om mee aan de Electric Marathon van Sint-Petersburg, Rusland naar Monaco te doen?
Prijsuitreiking door H.S.H. Prince Albert II van Monaco.
Lijkt me leuk! Mag ik een speech bij de aftrap doen? In St. Petersburg?
Kan je ons hiervoor alvast een prijsofferte en shipping schedule bezorgen? (Byron at TeslaClub dot be)Ik kan het transport van de auto's van Antwerpen naar St. Petersburg per roro wel regelen. Laat maar weten wie er mee gaat.
Er is ook een mogelijkheid om halverwege in te pikken. Welk deel zou voor je haalbaar zijn? Hou er rekening mee dat je eerst nog met je Tesla naar dat vertrekpunt, dat voor jouw past, moet rijden.Zeker zin - niet echt makkelijk om de 25e er al bij te zijn want we zijn tot de 27e op vakantie - maar een paar laatste etappes zeker wel te regelen. Zelf ook veel ervaring met FIVA rallyes - laat maar horen wat er mogelijk is (en heb je nog nieuws over je winterbanden ?).
wassenberg said:270 +60 = 330 KM totaal range, ....waar zijn de 110 KM rated range gebleven ?
Hoe snel heb je gereden onderweg?
Ik heb in totaal 57 kWh verbruikt, 211 Wh/km. Heb overal normaal met het verkeer meegereden. Er zaten stukken van 80, 100 en 130km/u bij.
Ook nog enkele sprintjes, en inhaalacties.
Volgens o.a. deze post is er bij een standaard charge ongeveer 67,4 kWh beschikbaar, zonder dat de reserve wordt aangesproken.
Ik had dus nog zo'n 50 km op dezelfde manier door kunnen rijden, voordat de rated range op nul zou staan.
De reserve levert bij hetzelfde verbruik ook nog 25km.
Is er ook een link van de rally zonder Facebook?? Ik heb geen Facebook?!
Tevens denk ik dat ik niet kan, moet dan met de vrouw en kids op vakantie! Nadruk op moet!
Laatste keer tanken!!
Onze resterende diesel is deze week verkocht. Wij zijn qua auto's verlost van het olie-infuus… :biggrin:
View attachment 30121
211Wh/KM is een prima verbruik bij snelweg gebruik.320 is geen vetpot Michael, denk dat ik toch soms range charge zal moeten toepassen... Mijn klant die het verste zit is in Heerhugowaard, 171 kilometerteller vanaf Nuenen...
211Wh/KM is een prima verbruik bij snelweg gebruik.
De Roadster doet ongeveer 200Wh/KM bij 100km/h gemiddeld.
Die 320km is dan helemaal niet raar en is een mooie afstand. Gewoon die klant vragen een laadpaal aan te leggen, dan is alles opgelost!
Psst, het is 85 kWh en niet kWPuur theoretisch: Volle batterij = 85 kW
Gewone charge is 90% -> 76.5 kW
Aan een verbruik van 220 Wh/km -> 347.72 km
Aan een verbruik van 211 Wh/km -> 362.56 km
Het zou mogelijk moeten zijn, met ene overschot van een 20-tal kilometer.
Maar het blijft theorie zonder rekening te houden met externe factoren. Ik ben vooral benieuwd naar de praktijkcijfers.
Met een supercharger op de weg,of een charger bij je klant zou je zowiezo uit de problemen moeten kunnen blijven
Psst, het is 85 kWh en niet kW
Je kan verder niet de volledige 85 kWh aanspreken, er is 81.1kWh bruikbare energie beschikbaar.
Je rijd dan echter door tot helemaal leeg en dat zou ik niet doen.
Als je na aftoppen op 100% vrij snel gaat rijden schijnt het geen invloed op je batterij te hebben. Dus van te vaak kan dan geen sprake zijn.Ik heb de manual er eens op nageslagen maar kan niet ontdekken hoe vaak je nu de batterij in trip mode (dus 100%) mag opladen t.o.v. dagelijks gebruik (90% of minder). Het schijnt niet goed te zijn voor de batterij als je te vaak 100% laadt; maar wat is "te vaak"? Iemand een idee?
Zat al te wachten tot het telefoontje en vandaag kwam het! We gaan het niet redde de auto komt een paar dagen later!!!!! K.t
De rede ben ik ook achter, er staan een paar containers bij de douane en die zitten vol accu's, dus kan de auto niet rijden !! Acceptabel maar teleurstellend!
Zo'n bericht bij mijn 500 ste post dat is pas erg:crying:
F**king douane. Laatst ook dagen bezig geweest met 30.000 rfid kaarten in Marseille. Gewoon geen land mee te bezeilen met die pennelikkers. Ik hoop dat dit geintje niet te vaak voorkomt, zeker niet tegen het eind van het jaar, zou zomaar eens vervelend kunnen aflopen qua bijtelling voor sommigen onder ons. Sterkte! Dat worden dus wat minder Model S bij de launch party? En is de Athlon party ook al afgelast?Zat al te wachten tot het telefoontje en vandaag kwam het! We gaan het niet redde de auto komt een paar dagen later!!!!! K.t
De rede ben ik ook achter, er staan een paar containers bij de douane en die zitten vol accu's, dus kan de auto niet rijden !! Acceptabel maar teleurstellend!
Zo'n bericht bij mijn 500 ste post dat is pas erg:crying:
Net terug van een ritje met de S naar Hoorn, en terug naar Rhoon.
Totaal 270km, had nog 60km aan (rated) range over.
Heb onderweg niet bijgeladen, en vertrok met een standaard charge (90%) ~ 440km rated range.
Nu weer aan het laden met 24A , binnen 4 uurtjes is ie weer vol. (96km/u)