Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Sentry mode: USB Sticks

welke usb sticks gebruiken jullie? Ik heb nu al 3 sticks die defect zijn. zowel in de Model S als de Model 3. Toch had ik niet de goedkoopste gekocht van merk Scandisk, die ik voor mijn pc etc ook gebruik. Beide zijn nu defect. Niet meer te wissen of formateren. Ben er een beetje ingedoken maar blijkbaar zijn ze echt defect. Ik had sticks van 32 Gb. Wat zijn jullie ervaringen met ander merken? Thanks

Het beste blijft om een SSD drive erin te prikken, ipv USB-sticks.
De auto is constant videostreams aan het schrijven (ookal staat sentry niet aan!!!). Je loopt met USB tegen Wear issues aan.
USB sticks houden er over het algemeen niet van dat je het zelfde bestand/ruimte constant overschrijft, dan gaan die cellen op die plek sneller stuk terwijl de rest van de USB stick prima is.
SSD's houden dit bij en verspreiden die dingen rond om er voor te zorgen dat de cellen ongeveer even snel slijten.
 
Wear levelling is ook wel beschikbaar voor USB sticks hoor (Wear Leveling USB Flash Drive Basics | Delkin Devices), de grootste truc is om veel grotere opslagruimte te kiezen dan zal worden gebruikt. Als je dat combineert met wear levelling zul je niet zo snel in de problemen komen. SSD's zijn lastiger omdat ze groter zijn en best wel wat voeding nodig hebben.

Industriële USB sticks kiezen dus. (En betere eMMC's Tesla!)
 
  • Informative
Reactions: SofaSogo
Ik draai al sinds de aankoop gewoon 2 (draaiende!) harde schijven in cheapass 2,5 " behuizingen. Daarmee heb ik bijna geen probleem.
Heel af en toe krijg ik een melding dat de schijf het niet kon bijbenen en dan is het een kwestie van kabel eruit en erin en 't werkt weer.
Hiermee heb ik mijn door SSD vervangen laptop- en iMac-drives een tweede leven gegeven. En dat zal heeeel lang blijven werken denk ik. De Sentry drive formatteer ik af en toe, de muziek-drive niet.
 
Ik draai al sinds de aankoop gewoon 2 (draaiende!) harde schijven in cheapass 2,5 " behuizingen. Daarmee heb ik bijna geen probleem.
Heel af en toe krijg ik een melding dat de schijf het niet kon bijbenen en dan is het een kwestie van kabel eruit en erin en 't werkt weer.
Hiermee heb ik mijn door SSD vervangen laptop- en iMac-drives een tweede leven gegeven. En dat zal heeeel lang blijven werken denk ik. De Sentry drive formatteer ik af en toe, de muziek-drive niet.
Idem hier, al had ik afgelopen week een staaltje verkeersagressie dat ik graag had bewaard maar niet opgeslagen bleek achteraf. Maar die onbetrouwbaarheid kan prima aan de Tesla kant liggen.
 
Echt draaiende schijven gaan waarschijnlijk in een sleep mode als ze via USB worden aangesloten (dat doet de controller in dat goedkope kastje). Dat is niet handig zoals je merkt. SSD's kosten geen drol meer, dus waarom niet een goedkope SSD gekocht en die in die behuizing gemonteerd?
 
  • Like
Reactions: Bas.
Iemand interesse in Whispbar dakdragers mét skidragers? (voor model S met open panoramisch dak en bevestigingspunten)
Oorspronkelijk € 345 mag weg voor € 150. (3x gebruikt o_O)
Stuur gerust een PM bij interesse of voor foto's.

upload_2020-1-10_11-45-37.png
 
Ik draai al sinds de aankoop gewoon 2 (draaiende!) harde schijven in cheapass 2,5 " behuizingen. Daarmee heb ik bijna geen probleem.
Heel af en toe krijg ik een melding dat de schijf het niet kon bijbenen en dan is het een kwestie van kabel eruit en erin en 't werkt weer.
Hiermee heb ik mijn door SSD vervangen laptop- en iMac-drives een tweede leven gegeven. En dat zal heeeel lang blijven werken denk ik. De Sentry drive formatteer ik af en toe, de muziek-drive niet.
Ik wilde een 6 jaar oude 1 TB LaCie harddisk in ere herstellen als back-up schijf. De 660 GB back-up duurde uren.
Blijkt dat de FAT, de File Allocation Table, maar liefst ruim 125.000 lees en schrijffouten had vastgesteld.
Die schijf heb ik maar naar de gemeentelijke stort gebracht.
Een 1 TB Sandisk SSD, kleiner dan je smartphone, kost rond 130 euro en gaat als de brandweer.
 
Auto bij Schiphol lang parkeren geplaatst. Dashcam uit, Sentry uit maar ik vergeet Smart Summon uit te schakelen. Heeft iemand daar al ervaring mee hoeveel dat aan drain kost?


Ok, net aangekomen in m'n hotel en de SoC gecontroleerd. Staat nu al op 51% wat inhoud dat ik zelfs al meer dan 5kW in 1 dag kwijt ben.

Tesla gebeld en aangeven dat ik smart Summon HEB uitgezet maar dat ik de Smart Summon Standby vergeten ben uit te schakelen. Echter kunnen ze dit niet op afstand uitschakelen.

Ook stom dat als je Sentry Mode uitschakeld Smart Summon Standby aanblijft staan of dat er geen quick toggle is

Nu op 51%, lijkt 7kWh per dag te kosten, gaat uit bij 20% dus zeg maar ruim 4 dagen. Woensdag dus en dan daarna 1.5% per dag en dat is 8 dagen is 12%. Houd in dat ik 8% heb als ik terug kom op Schiphol........

Sowieso niet goed voor de auto om lang stil te staan met een lage SoC.

Ik ken niemand in de buurt van Schiphol :-(

Als iemand toevallig in de buurt komt van Schiphol lang parkeren rijd en me uit de brand wil helpen dan graag een DM!