Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
TGIV: Thank God It's VIN number day :)
Ook de Belgen beginnen hun VIN's te krijgen. Dus iedereen nog eens voor een laatste keer op "Refresh" drukken. (Ja, ik ben een Apple man)

Tesla Model S 85kWh #P411
VIN: 22999
Ordered: 18/07/11
Finalized: 14/05/13
VIN number: 13/9/13
Fremont Production: 23/9/13
Est. Delivery date: 31 October 2013 (daar ga ik tenminste nog steeds van uit...)
Nog niets hier. Maar als ik jouw datums bekijk heb ik nog wel wat tijd...
 
Helaas lease ik bij Athlon en is de laadpaal onderdeel van mijn leasecontract. Zij hebben TNM geselecteerd, dus ik zit er aan vast.
Wat betreft hun toegevoegde waarde: ze maken geen laadpalen, installeren zelf geen laadpalen (dat besteden ze uit), leggen geen krachtstroom aan (moet de netwerk beheerder doen). Hun enige toegevoegde waarde zou zijn: het proces bewaken tussen klant (Athlon), installateur, netwerk beheerder (Liander), en de eindgebruiker (yours truly). De praktijk is dat TNM bij er bij _ieder_ contact tussen deze partijen tussen zit en enkele dagen tot een week vertraging aan die interactie toevoegt.

Dus als Liander mij belt met de vraag of die 3x35A wel klopt (nee, ik wil 3x25), moet ik TNM herhaaldelijk bellen met de vraag of de installateur mij wil bellen om uit te leggen waarom hij 3x35A heeft aangevraagd. Als die dan uiteindelijk een week later belt, vertelt hij dat hij al twee weken geleden zowel voor 3x25 als voor 3x35 een offerte heeft gestuurd naar TNM, die hem naar mij door hadden moeten sturen. Inmiddels zijn we weer een week en twee belletjes met TNM verder, maar ik heb die offerte NOG niet thuis. Kortom, ik moet als eindgebruiker het hele proces coordineren, en TNM voegt alleen vertraging toe.

Sorry hoor, ff stoom afblazen ;-D

herkenbaar.. gelukkig niet voor dit traject - ik heb financial lease.. moet het dus zelf regelen, maar ben daar wel zo blij mee -;)
 
Geen mail gehad maar wel bevestigd gekregen dat mijn accu nog ergens in een container zit.
Tweede afspraak voor aflevering gecanceld, nu wordt het volgende week zaterdag. (Drie keer scheepsrecht)

Vandaag Robert persoonlijk gesproken, hij baalt er ook van, maar kan moeilijk met een roeibootje persoonlijk mijn accu ophalen.
Dus ik snap het wel, maar het blijft Kl...
 
Geen mail gehad maar wel bevestigd gekregen dat mijn accu nog ergens in een container zit.
Tweede afspraak voor aflevering gecanceld, nu wordt het volgende week zaterdag. (Drie keer scheepsrecht)

Vandaag Robert persoonlijk gesproken, hij baalt er ook van, maar kan moeilijk met een roeibootje persoonlijk mijn accu ophalen.
Dus ik snap het wel, maar het blijft Kl...
Balen man! Ik ben benieuwd hoe dit zit voor mijn levering de 26e.

Voor nu ga ik er gewoon vanuit dat het in orde komt en dat ze in Tilburg even wat harder moeten werken om die accu's er allemaal onder te schroeven.


Betreffende de workshop oplaadpunten, zie: Workshop: Charging and EVSEs (Europe)
 
Heb inmiddels wat meer info binnen en de route gaat rond vrijdag 1 november Duitsland in - dat is een weekje na onze herfstvakantie. Dan via Zwitserland en Italië naar de finish in Monaco op 6 november.

Wij gaan kijken of we ze kunnen oppikken op 1 november of zo - nog meer belangstellenden ? En waar zou ik goed kunnen plannen hoe we uit de Randstad in Oost Duitsland komen met vooral wat goede laadplekken - iemand ideeën ?

Wellicht wel lachen om met een paar auto's mee te doen....

Fantastisch evenement lijkt mij en heb zeker interesse maar niet vanuit St Petersburg al mee te rijden twee weken naar Monaco. Ik wil liefst ergens in Duitsland op een geschikte locatie aanhaken en tot eindstreep nog een paar dagen (midweekje) mee naar Monaco te sturen. Daarna uiteraard weer vanaf Monaco rit naar Nederland wat ook nog een uitdaging gaat zijn. Ik heb nog geen ervaring met elektrisch rijden en al helemaal niet met opladen in het buitenland. In praktijk zal ik ook voornamelijk in Nederland met de Model S rijden en 's-nachts thuis laden. Als iemand coördineert en ervaring heeft met dergelijke trip uit te stippelen haakt ik daar graag op aan om samen met andere een stoet Model S-en uit Nederland en België richting Monaco te laten gaan. Hoor graag en/of volg het via forum.
 
Geen mail gehad maar wel bevestigd gekregen dat mijn accu nog ergens in een container zit.
Tweede afspraak voor aflevering gecanceld, nu wordt het volgende week zaterdag. (Drie keer scheepsrecht)

Vandaag Robert persoonlijk gesproken, hij baalt er ook van, maar kan moeilijk met een roeibootje persoonlijk mijn accu ophalen.
Dus ik snap het wel, maar het blijft Kl...

Balen voor je. Je krijgt hem nu trouwens gelijktijdig met mij (ook de 21e). Kun je net als ik gelijk door naar de party in Waalwijk of is de aflevering te laat op de dag? Het is wel opmerkelijk dat sommigen hem eerder krijgen (MaartenST vandaag ipv de 19e) en anderen zoals jij juist later. Dus het probleem met die accu's zal inderdaad maar een beperkte groep treffen.
 
Fantastisch evenement lijkt mij en heb zeker interesse maar niet vanuit St Petersburg al mee te rijden twee weken naar Monaco. Ik wil liefst ergens in Duitsland op een geschikte locatie aanhaken en tot eindstreep nog een paar dagen (midweekje) mee naar Monaco te sturen. Daarna uiteraard weer vanaf Monaco rit naar Nederland wat ook nog een uitdaging gaat zijn. Ik heb nog geen ervaring met elektrisch rijden en al helemaal niet met opladen in het buitenland. In praktijk zal ik ook voornamelijk in Nederland met de Model S rijden en 's-nachts thuis laden. Als iemand coördineert en ervaring heeft met dergelijke trip uit te stippelen haakt ik daar graag op aan om samen met andere een stoet Model S-en uit Nederland en België richting Monaco te laten gaan. Hoor graag en/of volg het via forum.
De uitdaging zit juist in het eerste stuk. Vanaf Duitsland kan iedereen het :smile:.

- - - Updated - - -

Het heeft te maken met de koppeling van de accu aan de auto..Het is waarschijnlijk slecht 1 shipment waarmee het is fout gegaan..waarvan slecht een paar de dupe zijn.
In de VS kun je ze gewoon swappen in 90 seconde. Dan kun je hier toch ook wel tijdelijk een andere accu meekrijgen?
 
In de VS kun je ze gewoon swappen in 90 seconde. Dan kun je hier toch ook wel tijdelijk een andere accu meekrijgen?
Err, nee hoor, niet alles geloven wat je op YouTube ziet :) Twee mensen op US forum hebben recent een nieuwe accu gekregen, en daar zijn 4 manuren voor gefactureerd, waren er in werkelijkheid nog meer. Dat met die swap demo waren zwaar geprepareerde demo auto's. En zoals ze daar van de swapinstallatie wegreden is niet zoals je de onderkant van jouw auto zou willen hebben voor de volgende x jaar.
 
Last edited:
Err, nee hoor, niet alles geloven wat je op YouTube ziet :) Twee mensen op US forum hebben recent een nieuwe accu gekregen, en daar zijn 4 manuren voor gefactureerd, waren er in werkelijkheid nog meer. Dat met die swap demo waren zwaar geprepareerde demo auto's. En zoals ze daar van de swapinstallatie wegreden is niet zoals je de onderkant van jouw auto zou willen hebben voor de volgende x jaar.

Er zat toch 8 jaar garantie op die battery zolang je er geen blowtorch op zet?
 
Er zat toch 8 jaar garantie op die battery zolang je er geen blowtorch op zet?
Tja da's het nadeel van via via verhalen.. Dit is wat ik hoorde (van die 4 manuren, in werkelijkheid meer), maar misschien zat ik er naast mbt dat "gefactureerd". Ik zal nog eens zoeken of ik het terug kan vinden. Het werd geroepen (door één van de owners die een nieuwe accu kreeg) in een discussie over het al dan niet realistisch zijn van battery swap.
 
TGIV: Thank God It's VIN number day :)
Ook de Belgen beginnen hun VIN's te krijgen. Dus iedereen nog eens voor een laatste keer op "Refresh" drukken. (Ja, ik ben een Apple man)

Tesla Model S 85kWh #P411
VIN: 22999
Ordered: 18/07/11
Finalized: 14/05/13
VIN number: 13/9/13
Fremont Production: 23/9/13
Est. Delivery date: 31 October 2013 (daar ga ik tenminste nog steeds van uit...)
VIN nummers heb ik al een tijdje, maar waar vindt je de productiedatum???
 
Err, nee hoor, niet alles geloven wat je op YouTube ziet :) Twee mensen op US forum hebben recent een nieuwe accu gekregen, en daar zijn 4 manuren voor gefactureerd, waren er in werkelijkheid nog meer. Dat met die swap demo waren zwaar geprepareerde demo auto's. En zoals ze daar van de swapinstallatie wegreden is niet zoals je de onderkant van jouw auto zou willen hebben voor de volgende x jaar.
Die swap is volgens mij ook alleen om in aanmerkingen te komen voor bepaalde ZEV kredieten.
 
Als de auto geschikt was om de batterij te wisselen kreeg je er in Amerika meer credits (lees geld) voor van de overheid.

Het hele gedoe met batterijen wisselen gaat mijn inziens nooit van de grond komen. Laden thuis of op het werk en heel, heel af en toe even bijladen om thuis te komen.Veel te complexe gedachte, batterij terugbrengen of verschil bijbetalen. En hoe gaan we de oude batterij weer in het proces brengen. Te ingewikkeld. Overigens heb ik wel gevraagd of ze niet effies een andere batterij onder konden zetten....Uh, nee!

Overigens de carbon fiber console gezien bij 1 van de auto's (het plankie). Ongelofelijk mooi, maakt de zaak intern helemaal af. Wil ik!