Helaas lease ik bij Athlon en is de laadpaal onderdeel van mijn leasecontract. Zij hebben TNM geselecteerd, dus ik zit er aan vast.
Wat betreft hun toegevoegde waarde: ze maken geen laadpalen, installeren zelf geen laadpalen (dat besteden ze uit), leggen geen krachtstroom aan (moet de netwerk beheerder doen). Hun enige toegevoegde waarde zou zijn: het proces bewaken tussen klant (Athlon), installateur, netwerk beheerder (Liander), en de eindgebruiker (yours truly). De praktijk is dat TNM bij er bij _ieder_ contact tussen deze partijen tussen zit en enkele dagen tot een week vertraging aan die interactie toevoegt.
Dus als Liander mij belt met de vraag of die 3x35A wel klopt (nee, ik wil 3x25), moet ik TNM herhaaldelijk bellen met de vraag of de installateur mij wil bellen om uit te leggen waarom hij 3x35A heeft aangevraagd. Als die dan uiteindelijk een week later belt, vertelt hij dat hij al twee weken geleden zowel voor 3x25 als voor 3x35 een offerte heeft gestuurd naar TNM, die hem naar mij door hadden moeten sturen. Inmiddels zijn we weer een week en twee belletjes met TNM verder, maar ik heb die offerte NOG niet thuis. Kortom, ik moet als eindgebruiker het hele proces coordineren, en TNM voegt alleen vertraging toe.
Sorry hoor, ff stoom afblazen ;-D