Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de meedenkers afgelopen week,,, 12V accu bleek spontaan overleden. Maar Tesla zag ook een storing in de HV batterij. Auto op een ambulance naar Amsterdam laten brengen, Een refurbished batterij is in spoedbestelling - deze wordt vervangen onder garantie (tot 8 jaar). Ben wel benieuwd welke garantie je daar dan weer op krijgt. Overigens alle complimenten voor Tesla Amsterdam - gewoon via centrale service-nummer gebeld....ze hebben direct even een techneut in de autologs op afstand laten kijken.

Auto is inmiddels begin mei weer teruggekomen. Nieuwe 12V en nieuwe "refurbished" HV - laatste onder garantie.
Kan iemand uit onderstaande afleiden welke HV is teruggeplaatst?

ASSY,HV BATTERY,S3BB,REMAN,MDLS(1088815-01-D)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Bescherming Tesla-genoten! in deze bijzondere tijden hoop ik dat iedereen okay is. Met al het thuiswerken staan onze 2 teslas er maar werkloos bij! De M3 wordt dagelijks voor kortere ritjes gebruikt en de MS staat er maar. Heel af en toe rijd ik er maar mee. Wat me aan het hart gaat is dat hij met het warme weer vol in de zon staat. van s ochtends tot savonds. Af en toe poept er een vogel op wat ik snel verwijder maar je moet het maar net zien. Omdat we al jaren verhuisplannen hebben, gaat een carport er niet komen. Daarom overweeg ik een outdoor autohoes om hem te beschermen tegen de zon en UV (rubbers worden al droog). De originele teslahoes is me te duur (360) . Heeft iemand ervaring met een andere goede betaalbare passende outdoor hoes? En wie kan wat zeggen over nut en noodzaak? Thanks all!
 
  • Like
Reactions: job-lek
@DriverS Ik heb de originele hoes en die is absoluut zijn geld waard. Het blijft max 40 graden in de auto zonder overheat protection, je lak blijft mooier en je interieur en electronica heeft minder te lijden.

C8097638-C4E0-4E32-8B66-5982FFB9E8B4.jpeg

Mijne overgenomen van een forumlid. Alternatief zijn er van Aliexpress die ook dubbellaags zijn, voordeel daar is dat ze een instaprits hebben zodat je in de auto kan. Ze zitten wel losser dus kans op wrijfplekken.
 
Volgende IEC omgeruild voor elektrisch voertuig.
MET FSD voor een prikkie, echt waar! ;)
In Dld overigens veel goedkoper dan in NL. Was een goede reden om weer eens wat km met de Tesla te maken :)
Heb ook zin in een rit en heb ook een grasrobot nodig, want mn oude robomow 500 uit 2005 ! kan de nieuwe tuin niet aan. Wat heb je gekocht en waar? Misschien maar via conversation, want niet echt ontopic.
 
Bescherming Tesla-genoten! in deze bijzondere tijden hoop ik dat iedereen okay is. Met al het thuiswerken staan onze 2 teslas er maar werkloos bij! De M3 wordt dagelijks voor kortere ritjes gebruikt en de MS staat er maar. Heel af en toe rijd ik er maar mee. Wat me aan het hart gaat is dat hij met het warme weer vol in de zon staat. van s ochtends tot savonds. Af en toe poept er een vogel op wat ik snel verwijder maar je moet het maar net zien. Omdat we al jaren verhuisplannen hebben, gaat een carport er niet komen. Daarom overweeg ik een outdoor autohoes om hem te beschermen tegen de zon en UV (rubbers worden al droog). De originele teslahoes is me te duur (360) . Heeft iemand ervaring met een andere goede betaalbare passende outdoor hoes? En wie kan wat zeggen over nut en noodzaak? Thanks all!

Hmm. laat me weten welke je kiest, ik heb bij het nieuwbouwhuis eveneens niet gekozen voor een carport. Benieuwd of de MS de steeds hetere zomers goed trekt.
 
Mooi, ervaringsdeskundigen! Wij maaien nu nog met onze husqvarna rider 216 awd ons gazon van ruim 4000 m2. Ik wil overstappen op een robotmaaier. Er zijn twee modellen die in aanmerking komen: de husqvarna automower 450x en de robomow rs 635 pro.

Beiden zouden maximaal 5000 m2 aankunnen. Maaiprincipes zijn echter best wel afwijkend: de robomow lijkt wat dat betreft meer op onze zitmaaier, de husqvarna gebruikt kleine mesjes.

Heeft iemand nog goed advies?
 
Mooi, ervaringsdeskundigen! Wij maaien nu nog met onze husqvarna rider 216 awd ons gazon van ruim 4000 m2. Ik wil overstappen op een robotmaaier. Er zijn twee modellen die in aanmerking komen: de husqvarna automower 450x en de robomow rs 635 pro.

Beiden zouden maximaal 5000 m2 aankunnen. Maaiprincipes zijn echter best wel afwijkend: de robomow lijkt wat dat betreft meer op onze zitmaaier, de husqvarna gebruikt kleine mesjes.

Heeft iemand nog goed advies?
Is welk erg off-topic maar ik heb al jaren een Robomow maar zag in Oostenrijk dat men voornamelijk Husqvarna gebruikte om het gras te maaien op rotondes en zo. Onze Robomow doet z'n ding, en de eerste heeft makkelijk 6 jaren gemaaid maar ook de 2e weet na een jaar niet meer goed hoe rechtuit te maaien. Maar goed, het gazon blijft kort.

Wat ik wil zeggen is dat ik heel veel ervaring heb met de Robomow en z'n nadelen ken, en me wel afvraag of Husqvarna nu niet wat beter is.

Maar Husqvarna of Robomow is nog altijd superieur dan zelf achter een grasmachine wandelen. Ik heb letterlijk al jaren geen gras gemaaid.

Misschien 1 voordeel van de Robomow: door het off-center mes kan je ook de randen mooi maaien. Ik heb ook zo een graskantenmaaier maar die gebruik ik dus niet meer.

edit: ik ben een Husqvarna installatiefilmpje aan het kijken. In grote lijnen is het verschil tussen de beide merken:
  • Bij Husqvarna is er een geleider in het midden van je gazon om je grasrobot terug naar het laadstation te leiden, de randdraad is om de rand aan te duiden;
  • Bij Robomow is de randdraad ook de geleidedraad van en naar het laadstation.
Gezien de off-center maaimessen zou ik dan weer voor Robomow neigen, maar de veiligheidsmessen van de Husqvarna zijn wel interessant maar ook weer irrelevant: je hebt het mes van zo een Robomow op 10s ofzo vervangen.
 
Last edited:
Mooi, ervaringsdeskundigen! Wij maaien nu nog met onze husqvarna rider 216 awd ons gazon van ruim 4000 m2. Ik wil overstappen op een robotmaaier. Er zijn twee modellen die in aanmerking komen: de husqvarna automower 450x en de robomow rs 635 pro.

Beiden zouden maximaal 5000 m2 aankunnen. Maaiprincipes zijn echter best wel afwijkend: de robomow lijkt wat dat betreft meer op onze zitmaaier, de husqvarna gebruikt kleine mesjes.

Heeft iemand nog goed advies?

mijn eerste Husvarna heeft het 15 jaar gedaan totdat de glazenwasser er bovenop ging staan. Een paar keer per jaar nieuwe mesjes erin en dat was alles. Lekker drie keer per week tussen 1 en 7 ‘s nachts laten rondrijden.
Er moet wel een draad ingegraven worden langs de rand van de tuin.
 
Grappig dat zoveel tesla rijders een robotmaaier hebben. Hier een kleine Worx op een klein gezon. Die maait 'random' en heeft imo een goede prijs kwaliteit verhouding. Betreft de randdraad. Die er gewoon opleggen en met de pinnen vastzetten. Na 3 tot 4 werken heeft het gras de draad 'opgevreten' en zie je er niets meer van. Pas wel op met het frezen!!!
 
  • Bij Husqvarna is er een geleider in het midden van je gazon om je grasrobot terug naar het laadstation te leiden, de randdraad is om de rand aan te duiden;
Die geleider heb ik niet. Bij mij werkt het net als bij die Robomow, via de randdraad. Daarmee weet baby graaier zijn laadstation feilloos te vinden (tenzij hij zich heeft ingegraven achterin de tuin).