Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Daar hield ik geen rekening mee wegens 8 jaar garantie, maar inderdaad, voor de pioniers komt het einde van die garantie akelig dichtbij.

In veel ‘pioniersvoertuigen’ is de drive-unit al een of meerdere keren vervangen (onder garantie). De nieuwere drive-trains zijn prima. De batterij is een grotere liability, maar de prijs daarvan is ook wel hard gedaald. De batterij van mijn S is al eens vervangen. Dankzij de huidige snellaadsnelheidsbeperkingen zal hij langer meegaan.

Ik zie de 8 jaar naderen (december 2021), maar ik peins er niet over om de S te verkopen. Het is inmiddels een aluminium casco zonder kinderziekten: alle gevoelige onderdelen zijn al eens vervangen, al dan niet onder garantie.

Zo lang de FSD in mijn X nog niet lekker werkt, blijft de S mijn daily driver. Afhankelijk van de hoeveelheid Elon Time en regulator perikelen met FSD passeer ik vroeg of laat misschien nog eens de 1.000.000 km.
 
In veel ‘pioniersvoertuigen’ is de drive-unit al een of meerdere keren vervangen (onder garantie). De nieuwere drive-trains zijn prima. De batterij is een grotere liability, maar de prijs daarvan is ook wel hard gedaald. De batterij van mijn S is al eens vervangen. Dankzij de huidige snellaadsnelheidsbeperkingen zal hij langer meegaan.

Ik zie de 8 jaar naderen (december 2021), maar ik peins er niet over om de S te verkopen. Het is inmiddels een aluminium casco zonder kinderziekten: alle gevoelige onderdelen zijn al eens vervangen, al dan niet onder garantie.

Zo lang de FSD in mijn X nog niet lekker werkt, blijft de S mijn daily driver. Afhankelijk van de hoeveelheid Elon Time en regulator perikelen met FSD passeer ik vroeg of laat misschien nog eens de 1.000.000 km.
Ik weet niet waarop je baseert dat de drivetrains tegenwoordig heel blijven? Ik heb een S van half 2018 en heb bij 45k en 55k een nieuwe achterste motor gekregen. De eerste had een probleem in de inverter. De tweede maakte lawaai boven de 100kmh. Ik maak 24 keer gebruik van service in 27 maanden.
 
Ik weet niet waarop je baseert dat de drivetrains tegenwoordig heel blijven? Ik heb een S van half 2018 en heb bij 45k en 55k een nieuwe achterste motor gekregen. De eerste had een probleem in de inverter. De tweede maakte lawaai boven de 100kmh. Ik maak 24 keer gebruik van service in 27 maanden.

Ik heb ook een S van half 2018 en moest onlangs voor de tweede keer naar het service center omdat ik voor de tweede keer een beurt wilde laten doen (bij 40.000 en 80.000 km; ze zeggen wel steeds dat het eigenlijk niet hoeft). Probleemloze auto verder. Jij hebt flink pech.
 
Ik weet niet waarop je baseert dat de drivetrains tegenwoordig heel blijven? Ik heb een S van half 2018 en heb bij 45k en 55k een nieuwe achterste motor gekregen. De eerste had een probleem in de inverter. De tweede maakte lawaai boven de 100kmh. Ik maak 24 keer gebruik van service in 27 maanden.

Hmmm... ik heb dezelfde uitvoering en ook nergens last van. Hoe merkte je dat probleem in die inverter dan? En wat voor lawaai hoorde je? Jankende zoem bij bepaalde snelheid? Had ik ook in mijn 2013 P85+ destijds. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een rustige rijder ben. Tuurlijk, soms ff lekker wegtrappen, maar gemiddelde verbruik na bijna twee jaar en ruim 96K km is 210Wh/km.
 
Hmmm... ik heb dezelfde uitvoering en ook nergens last van. Hoe merkte je dat probleem in die inverter dan? En wat voor lawaai hoorde je? Jankende zoem bij bepaalde snelheid? Had ik ook in mijn 2013 P85+ destijds. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een rustige rijder ben. Tuurlijk, soms ff lekker wegtrappen, maar gemiddelde verbruik na bijna twee jaar en ruim 96K km is 210Wh/km.
Problemen begonnen met uitval van alle systemen en niet meer kunnen inschakelen na starten. Dan een uur later weer niets te zien. Tesla kon ook niets uitlezen totdat hij na in twee weken 6 x uitgevallen helemaal niet meer van zijn plek kwam. Vrijdag werd hij opgehaald en dinsdag weer gereed. De spanningsregelaar in de inverter van de achterste drive unit was defect. De unit die ik toen kreeg maakte een brommend geluid vanaf 100Kmh. Na drie dagen testen kreeg Tesla Rotterdam toestemming om hem te vervangen. Een vriend van mij heeft exact dezelfde auto en had bij 30K na even invoegen met 230Kmh hetzelfde probleem.
 
Problemen begonnen met uitval van alle systemen en niet meer kunnen inschakelen na starten. Dan een uur later weer niets te zien. Tesla kon ook niets uitlezen totdat hij na in twee weken 6 x uitgevallen helemaal niet meer van zijn plek kwam. Vrijdag werd hij opgehaald en dinsdag weer gereed. De spanningsregelaar in de inverter van de achterste drive unit was defect. De unit die ik toen kreeg maakte een brommend geluid vanaf 100Kmh. Na drie dagen testen kreeg Tesla Rotterdam toestemming om hem te vervangen. Een vriend van mij heeft exact dezelfde auto en had bij 30K na even invoegen met 230Kmh hetzelfde probleem.

Allemaal warranty/goodwill neem ik aan? Nu alles weer ok? Klinkt alsof jullie ze behoorlijk op hun flikker geven, jullie Tessy's. Moeten ze tegen kunnen natuurlijk, maar toch. Dan blijven het wel Amerikaanse auto's, misschien meer geschikt voor langdurig cruisen bij niet al te hoge snelheden. Dan moet de Taycan - als het goed is - beter geschikt zijn voor zwaar gebruik. Anyway.
"...even invoegen met 230km/h...":D
 
Ik wil graag even kwijt dat ik het maar wat jammer vind dat ik vrijwel geen redenen heb om in mijn Tesla te stappen. Heb ik er eindelijk 1, kan ik er nergens mee naartoe! Hopelijk komen we snel uit deze lockdown en kan ik weer lekker klagen over het comfortabel in de file staan. Dank voor het aanhoren :)

Als je nu de km prijs uitrekent.....:(
Maar heb deze week na lange tijd weer eens meer als 100 km op een dag gereden:)
 
Allemaal warranty/goodwill neem ik aan? Nu alles weer ok? Klinkt alsof jullie ze behoorlijk op hun flikker geven, jullie Tessy's. Moeten ze tegen kunnen natuurlijk, maar toch. Dan blijven het wel Amerikaanse auto's, misschien meer geschikt voor langdurig cruisen bij niet al te hoge snelheden. Dan moet de Taycan - als het goed is - beter geschikt zijn voor zwaar gebruik. Anyway.
"...even invoegen met 230km/h...":D
Ik ben goed voor mijn auto. Sowieso met maximaal vermogen erger ik me aan de onrust in de aandrijflijn. Het koppel is gewoon te groot dus dat gebruik ik niet. Ik wil soepel en snel zonder herrie en trillingen rijden. Met maximaal vermogen raspen de aandrijfassen en voelt het niet fijn. Dat doet de M3 performance echt beter dan de MS.
Een probleem in de electronica had ik ook niet kunnen voorkomen denk ik. Uit onderzoek blijkt dat Tesla’s net zo onbetrouwbaar zijn als Volkswagens. Als die het met 100 jaar ervaring nog niet beter doen moeten we het van Tesla ook maar accepteren.
 
Heeft er iemand problemen met de remmen op de MX?
Ik kan mijn rempedaal in dtolstand helemaal tot aan de aanslag intrappen, en bij een noodstop bijten de remmen noet zoals ik het zou verwachten en gewoon ben. Volgens SC is er niets aa aan de hand maar ik rijd toch niet zo gerust.
Een ander probleem is bij het nemen van een U-bocht met het stuur tot aan de aanslag. Een van beide wielen sleept dan mee door de bocht omdat die onvoldoende ver draait.
Lijkt me toch bizar.
 
Ik heb geen probleem met de remmen. Ik kan me wel niet herinneren dat ik tot op het uiteinde kan trappen.

Met het draaien tot aan de aanslag loopt de geometrie van de Model X wel tegen zijn limieten aan. Zeker met brede banden kom je dan in een situatie waar de binnenkant van de band sneller de bocht om gaat dan de buitenkant, wat betekent dat je dus wrijving krijgt.
 
Hallo allemaal. Vraagje: ik heb n MS performance van juli 2020, die bij een V3 supercharger maar iets van 93kW laadsnelheid haalt, met voorverwarmde batterij. Op 50% SoC zakt dat al naar 75kW. Ik dacht dat deze vrij nieuwe auto wel met 120+ kW zou moeten kunnen laden. Weet iemand hoe dat zit? Bvd.
 
Tesla is daarin een moeilijke. Ze kondigen nooit nieuwigheden aan, en meermaals kon je een auto bestellen waarna bleek dat de auto die je bestelde, niet de auto was die je geleverd kreeg: er zat een nieuwe MCU in, nieuwe AP hardware, dubbele beglazing of andere verbeteringen waar je niet op had gerekend. Ook zag je vaak dat als je een auto bestelde en er vervolgens de prijs zakte nog voor je de auto geleverd kreeg, je ook de nieuwe, lagere prijs kreeg.

Een klassieke autobouwer zou bij een model refresh de prijs doen zakken op het uitgaande model en een aantal maanden op voorhand het nieuwe model al aankondigen. Maar dat doet Tesla dus niet. Wat is hier dus aan de hand? Zijn de auto's die met een hogere prijs geleverd worden ook effectief anders dan wat er nu op de website staat? Of gaat het hier over een prijscorrectie omdat men beslist heeft dat marktaandeel en verkopen op dit niveau gunstiger zijn aan een hogere prijs en meer marge, dan lagere prijs en minder marge?