Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan 12m voor en achteruit. Ik kan mijn X ook in de garage laten rijden maar voor de laatste 10cm moet ik toch weer instappen want hij wil niet verder dan ruim 20cm afstand tot de kast. Maar hij moet een stukje verder want anders ben ik bang dat de garage deur tegen de achterkant komt.
De X is ook niet echt aardig. Hij ziet de kastenwand voor zich als een voetganger en als mijn vrouw langs de Tesla loopt geeft ie een bus weer in het scherm.:oops:
 
Ik kan 12m voor en achteruit. Ik kan mijn X ook in de garage laten rijden maar voor de laatste 10cm moet ik toch weer instappen want hij wil niet verder dan ruim 20cm afstand tot de kast. Maar hij moet een stukje verder want anders ben ik bang dat de garage deur tegen de achterkant komt.
De X is ook niet echt aardig. Hij ziet de kastenwand voor zich als een voetganger en als mijn vrouw langs de Tesla loopt geeft ie een bus weer in het scherm.:oops:
De afstanden (marges) kan je via het scherm instellen bij summon. Heeft je vrouw wel een normaal postuur?
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Werkt Summon uberhaupt in NL zoals ze dat beschrijven? Ik heb net de upgrade gehad maar dat nooit meer gebruikt en nu dus ook niet geprobeerd. Verder best tevreden over de upgrade trouwens, was in een ochtend gepiept.

Werkt alleen op “privé terrein”. In elk geval niet op de openbare weg, dus ook niet op de parkeerplaats voor je woning. Persoonlijk vind ik dat een grote teleurstelling.
 
  • Helpful
Reactions: Astrid
Ik heb de zelfde garage situatie als @Camelroel dus dat heeft niet zoveel zin. Ben ook bang dat ie een keer de kast inrijdt... nBovendien moet je het tig keer opnieuw opstarten voordat ie zelf eruit of erin rijdt, dus dan maar zelf doen.
Zou wel handig zijn op het parkeerdek van mijn werk, maar dat is vaak verder dan 20m en dat kon ook niet begreep ik. Nou ja, op een dag zien ze in de EU ook het licht en dan kunnen we als de Yanks de auto vanuit dat stille veilige plekje achterin door de regen naar je toe laten komen. Echt waar o_O
 
Strenge vorst en accu? Ik 2 jaren ben ik nog altijd erg zuinig op mijn tesla. Maar ik ben er niet zo in thuis, maar moet ik de accu van mijn Tesla met de strenge vorst op de eoa manier beschermen. Of doet ie dat zelf? door de accupak wat te verwarmen? Of laat ik de wagen snachts langzaam bij (of is dat zinloos)

viel me op dat gisteren bij -5 de climate aangaf + 2 komt dat omdat hij zelf aan het verwarmen is ter bescherming? ?!? nu overdag geeft hij -3 aan.
 
Last edited:
Strenge vorst en accu? Ik 2 jaren ben ik nog altijd erg zuinig op mijn tesla. Maar ik ben er niet zo in thuis, maar moet ik de accu van mijn Tesla met de strenge vorst op de eoa manier beschermen. Of doet ie dat zelf? door de accupak wat te verwarmen? Of laat ik de wagen snachts langzaam bij (of is dat zinloos)

viel me op dat gisteren bij -5 de climate aangaf + 2 komt dat omdat hij zelf aan het verwarmen is ter bescherming? ?!? nu overdag geeft hij -3 aan.
Je bent in ieder geval de jongste Tesla rijder met 2 jaar. Alleen bij lage soc (onder 20%) moet je hem niet wegzetten zonder op te laden. Verder zorgt de auto voor zichzelf. Wel aan te raden om totdat je vertrekt (plannen) op te laden en de auto voor te verwarmen. Vanmorgen reed ik na 20 minuten voorverwarmen weg en had ik maximaal regeneratie beschikbaar. Zonder voorverwarmen en opladen red je dat niet met deze temperaturen.
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Thanks. Ging niet zo vlug. Via de app pech gemeld - lekke band- geen reservewiel. Krijg je appje binnen uur geholpen. Wordt je na 45 minuten gebeld. U heeft een teak en geen reservewiel? Dan moeten we een autoambulance bestellen. Wilden ze mij eerst naar de test garage vervoeren. Op mijn vraag of we niet beter naar een banden per konden die nog open was. Vonden we een kwikfit in de buurt. we gaan een auto ambulance bestellen, aanrijdtijd 45 minuten. Al met al 2 uur na melden was ik bij de kwikfit die uiteraard de betreffende band niet op voorraad had, dus dat werden twee nieuwe banden met nog 5 mm profiel :( Maar ik kon in ieder geval weer verder :)
 
Love M3.jpg
 
Ja, pech moet je dus niet via de app melden als je nog onder garantie valt. Daarvoor dient het nummer van de klankondersteuning 013 799 9525

Buiten garantie moet je je eigen bijstandsverzekering aanspreken.
Banden vallen toch buiten de garantie? Ik reed binnen een maand (!) mijn rechter achterband lek, gebeld met Tesla, die zeiden "regel maar met je leasemaatschappij, banden vallen niet onder de garantie". Leasemaatschappij gebeld en die bevestigde dat. Mocht naar de Euromaster/Kwikfit/etc. rijden. Dus band toen maar flink opgepompt en rustig die kant op gereden (4-5 km oid).
 
Het lijkt me inderdaad ook sterk dat banden onder garantie zouden vallen. Die gaan kapot door domme pech (een spijker, put in de weg waarvan we er na een paar dagen vorst ineens een heleboel hebben) of door onvoorzichtig rijden (stoeprand meenemen). Dat kan een fabrikant moeilijk verweten worden. Maar misschien zijn er fabrikanten die het toch als service aanbieden.

Hebben we trouwens niet een reparatiekit met spuitbus ergens in de auto om naar een garage te kunnen hobbelen? Ik heb er zelf nog niet zo bij stilgestaan en gelukkig in 7 jaar tijd nog geen lekke band meegemaakt (zoekt iets van hout om...)