Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren door de 200.000 gereden. Met de vorige naar 233k gereden. Op naar de 500.000 in een Model S 😎

Tesla 200k 2023.jpg
 

Nah, 1 stint op de snelweg van 300km is te weinig. Dat is nog geen 2.5uur rijden. 400 real-world snelweg kilometers vind ik persoonlijk de sweetspot. Wel met super snel kunnen laden natuurlijk.
Minder kilometers is ook goed als je maar wel super snel kunt laden.

Mijn S2018 laad net niet snel genoeg. Denk dat de huidige plaid wel echt perfect is qua laadsnelheid en range. Alles beter is enkel mooi meegenomen. Echter niet de moeite waard om daar m'n huidige S voor te verkopen.
 
Wel met super snel kunnen laden natuurlijk.
Om super snel tot 400km te kunnen laden, moet je 500 km range hebben, anders duren die laatste 100km toch weer super lang.
Anderzijds, voor wie enkel op vakantieritten onderweg moet laden is dit wel wat dubbel op. 300 dagen per jaar die grondstoffen onnodig reserveren en het gewicht mee sleuren is toch wat jammer.
Maar goed we willen op vakantie geen compromissen doen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Weet niet of dit de juiste thread is, maar onze M3 van bijna 2 jaar oud begint onderaan wat te schilferen. Iemand een idee of dit garantie kan zijn? Of noemen ze dit gewoon steenslag?View attachment 917087View attachment 917088
Ook met een zwarte 3 gehad maar dan veel erger, onder garantie hersteld in 3 keer, 3de keer was ok en nu na 2 jaar geen problemen meer.
 
Nog iemand deze mail gekregen. Geen idee waar het over gaat. Ik heb mij nergens voor ingeschreven.
Oh, wacht. Vorige vrijdag premium connectivity geactiveerd.
Maar zie niet in wat dat met een ‘independent repair program’ zou kunnen te maken hebben. Mailadres is van [email protected]. Lijkt mij niet fake.

View attachment 917601
Als je nergens voor ingeschreven hebt, zou ik de mail verwijderen en zeker nergens op klikken. Evt de mail beantwoorden en om opheldering vragen waarbij ik goed zou checken of de geadresseerde dan inderdaad Tesla betreft.
 
Die mail krijg je oa als je je hebt aangemeld voor de site waarop je de bouwtekeningen en reparatie instructies kan vinden.

Dat heb ik bijna een jaar geleden gedaan na een melding hier dat het ineens gratis was. En nu komt de survey.
Ik hoop dat die gratis subscription geen proefabonnement was dat nu overgegaan is in een betalend abonnement, want het was veel geld daarvoor.
 
Om super snel tot 400km te kunnen laden, moet je 500 km range hebben, anders duren die laatste 100km toch weer super lang.
Anderzijds, voor wie enkel op vakantieritten onderweg moet laden is dit wel wat dubbel op. 300 dagen per jaar die grondstoffen onnodig reserveren en het gewicht mee sleuren is toch wat jammer.
Maar goed we willen op vakantie geen compromissen doen.

Nee hoor, die range heb je ook nodig als je geen eigen oprit hebt om te kunnen laden. Althans, wel in de wijk waar ik woon..... Je hebt toch echt pech om een vrije laadpaal te vinden op werkdagen rond etenstijd.

Maar inderdaad, woon je luxe dan heb je die buffer niet nodig
 
  • Like
Reactions: Phil V