Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik begrijp dat het met een model Y al moeilijk is behoorlijk te lunchen, maar heeft iemand ook concrete ervaring met een recente model S? Dat lunchen vind ik ook heeerlijk maar die twee koffiepauzes ervoor en twee erna duren mij vaak wat langer dan me lief is.
Ook met de nieuwe S gaat het laden razend snel. Bij roadtrips is de zwakke schakel in gans de keten, mijn echtgenote haar blaas.🤷‍♂️
Op de laatste trip van Malaga naar huis, ben ik zelfs aan een gewoon benzinestation langs de autosnelweg gestopt voor haar. Het had toen echt weinig zin om alweer te gaan laden. :p
 
Hallo! Ik zou graag gebruik willen maken van de expertise hier op het forum. Ik ben MS bezitter sinds 2016. Op de auto zit nog altijd onbeperkt superchargen. Vorige week ontving ik van Tesla een mail met het aanbod als ik nog dit jaar een nieuwe Tesla (S, X of Y) koop, kan het onbeperkt superchargen overgezet worden op de nieuwe wagen. De auto moet dan wel nog dit jaar worden geleverd.

Klinkt als een aantrekkelijk aanbod. Na contact te hebben gehad met Tesla hebben ze me de overeenkomst gestuurd die je dient te tekenen als je hiervan gebruik wil maken (zie bijlage). Het gaat om 17 punten. Duidelijk is dat het gratis laden van de nieuwe auto wordt gehaald als er een andere eigenaar komt en dat het niet opnieuw over te zetten is op een andere Tesla. Maar ook deze punten staan erin:

12. Dit aanbod vervalt automatisch als u het nieuwe voertuig afgeleverd krijgt enkan niet met terugwerkende kracht worden toegepast nadat de nieuwe Tesla isgeleverd.
13. Tesla behoudt zich het recht voor om dit aanbod op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, aan te passen of te beëindigen.


Het klinkt alsof Tesla over pak-hem-beet een jaartje zonder problemen het gratis laden weer kan terugtrekken. Het aanbod ziet er in eerste instantie mooi uit maar ik vraag me af of het puntje bij paaltje ook zo mooi is. Ik ben erg benieuwd naar de meningen hier en of er wellicht anderen zijn die hetzelfde overwegen. Krijg graag advies. Dank!
 

Attachments

  • NL-Unlimited_Supercharger_Exchange_Agreement.pdf
    436.2 KB · Views: 75
Hallo! Ik zou graag gebruik willen maken van de expertise hier op het forum. Ik ben MS bezitter sinds 2016. Op de auto zit nog altijd onbeperkt superchargen. Vorige week ontving ik van Tesla een mail met het aanbod als ik nog dit jaar een nieuwe Tesla (S, X of Y) koop, kan het onbeperkt superchargen overgezet worden op de nieuwe wagen. De auto moet dan wel nog dit jaar worden geleverd.

Klinkt als een aantrekkelijk aanbod. Na contact te hebben gehad met Tesla hebben ze me de overeenkomst gestuurd die je dient te tekenen als je hiervan gebruik wil maken (zie bijlage). Het gaat om 17 punten. Duidelijk is dat het gratis laden van de nieuwe auto wordt gehaald als er een andere eigenaar komt en dat het niet opnieuw over te zetten is op een andere Tesla. Maar ook deze punten staan erin:

12. Dit aanbod vervalt automatisch als u het nieuwe voertuig afgeleverd krijgt enkan niet met terugwerkende kracht worden toegepast nadat de nieuwe Tesla isgeleverd.
13. Tesla behoudt zich het recht voor om dit aanbod op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, aan te passen of te beëindigen.


Het klinkt alsof Tesla over pak-hem-beet een jaartje zonder problemen het gratis laden weer kan terugtrekken. Het aanbod ziet er in eerste instantie mooi uit maar ik vraag me af of het puntje bij paaltje ook zo mooi is. Ik ben erg benieuwd naar de meningen hier en of er wellicht anderen zijn die hetzelfde overwegen. Krijg graag advies. Dank!
Volgens mij is het heel transparant. Je kan niet iets overdragen als je al een Tesla weer had gekocht en ze kunnen dit huidige aanbod aanpassen, maar uiteraard niet meer als jij het aanbod hebt geaccepteerd. Dus niks aan de hand m.i.
 
Ik heb idd ook al een keer benoemd, zet er ook 5 van 50 ipv 1 van 250 en maak die bijvoorbeeld iets goedkoper. Kun je meer auto’s laten laden
Met die van 250kW tegen een prijs van 35 cent kun je € 87,50 omzet genereren per uur. Met een van 50kW en een prijs van 25 cent kun je € 12,50 omzet genereren per uur. Okee,ik weet het, een 250 kW lader zal nooit 250 kWh in een uur leveren, maar het verschil is wel duidelijk. Langzamer laden tegen een lagere prijs = minder omzet per lader.
Het is gewoon geen business case.
 
Met die van 250kW tegen een prijs van 35 cent kun je € 87,50 omzet genereren per uur. Met een van 50kW en een prijs van 25 cent kun je € 12,50 omzet genereren per uur. Okee,ik weet het, een 250 kW lader zal nooit 250 kWh in een uur leveren, maar het verschil is wel duidelijk. Langzamer laden tegen een lagere prijs = minder omzet per lader.
Het is gewoon geen business case.
Wel als je een dealtje sluit met de horecagelegenheid die er bij zit, die mist nu al die M3 en MY rijders die in hun auto blijven zitten.

En jouw rekensom klopt niet helemaal denk ik. als er toch 5 auto's laden met 50kW, dan lever je echt 250 kWh per uur, die ene paal met een max van 250 kW zal gemiddeld 150 kWh leveren per uur.
 
In de ideale wereld kan veel.
Maar, om 1 laadpaal van 250kW te plaatsen heb ik (ruwweg een terrein nodig van 20m2, om 5 laadpalen van 50kW te plaatsen heb ik al en terrein nodig van 100m2.
Zoveel parkeerplaatsen zijn er ook weer niet om op te offeren aan laadplaatsen. Om de andere kant eens te belichten.
 
  • Like
Reactions: job-lek
In de ideale wereld kan veel.
Maar, om 1 laadpaal van 250kW te plaatsen heb ik (ruwweg een terrein nodig van 20m2, om 5 laadpalen van 50kW te plaatsen heb ik al en terrein nodig van 100m2.
Zoveel parkeerplaatsen zijn er ook weer niet om op te offeren aan laadplaatsen. Om de andere kant eens te belichten.
Maar de toekomst is toch elektrisch, is het dan niet logisch om meer parkeerplaatsen op te offeren voor laadplaatsen? In Duitsland is ergens al zo'n soort laadpark met meerdere DC palen en ik denk dat dit echt de toekomst wordt.
 
Maar de toekomst is toch elektrisch, is het dan niet logisch om meer parkeerplaatsen op te offeren voor laadplaatsen? In Duitsland is ergens al zo'n soort laadpark met meerdere DC palen en ik denk dat dit echt de toekomst wordt.

Neen, want laadplaatsen zijn geen parkeerplaatsen.
Iemand die een namiddagje wil gaan stappen wil een parkeerplaats, geen laadplaats. Er zijn nu al te weinig parkeerplaatsen op wandelafstand van interessante stadskernen, ga je die ook nog opofferen voor het "goede" doel, komt er niemand nog naar de stad. Met andere woorden, waar ga je nog parkeren als je niet moet laden?
Laden (indien mogelijk) doe je thuis of op doorreis aan een snelle lader.
 
Neen, want laadplaatsen zijn geen parkeerplaatsen.
Iemand die een namiddagje wil gaan stappen wil een parkeerplaats, geen laadplaats. Er zijn nu al te weinig parkeerplaatsen op wandelafstand van interessante stadskernen, ga je die ook nog opofferen voor het "goede" doel, komt er niemand nog naar de stad. Met andere woorden, waar ga je nog parkeren als je niet moet laden?
Laden (indien mogelijk) doe je thuis of op doorreis aan een snelle lader.
Ok, laat ik wat preciezer zijn, ik heb het specifiek over Supercharge locaties, die zitten vaak bij een Vd Valk. Parkeerplaatsen genoeg en als je dan meer 50kW chargers kan plaatsen ivm de beperkingen van bijvoorbeeld het grid en die mensen kunnen dan rustig lunchen of een kop koffie drinken, dan sla je toch 2 vliegen in 1 klap ? Met het toenemend aantal EV's moet je sowieso meer laadpalen/chargers plaatsen.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
In de ideale wereld kan veel.
Maar, om 1 laadpaal van 250kW te plaatsen heb ik (ruwweg een terrein nodig van 20m2, om 5 laadpalen van 50kW te plaatsen heb ik al en terrein nodig van 100m2.
Zoveel parkeerplaatsen zijn er ook weer niet om op te offeren aan laadplaatsen. Om de andere kant eens te belichten.
Je vergeet de ruimte voor de omvormers en cooling bij DC laders.
 
Zelfs mijn verzekeraar heeft de onzin van Honda over elektrische auto's overgenomen. Dit is de kop:
1699367071960.png

En uit het artikel dit prachtige stukje onzin:
1699367151714.png

Of dit:
1699367201239.png
 

Attachments

  • 1699367201239.png
    1699367201239.png
    89.5 KB · Views: 13
De bestuurder wel maar de passagier niet. Het gaat om controle. Ik vind het ook niet fijn als mijn vrouw rijdt en de maximale regeneratie gebruikt, als ik het zelf doe is er geen enkel probleem.
Er is inderdaad een verschil ervaring of je zelf rijd of dat ze ernaast zit. Bij regenereren is het denk ik beter voor de persoon naast je om niet continu met dezelfde remvertraging af te remmen maar gedoseerd en af en toe iets van remdosering (regeneratie) te wisselen.