¯\_(ツ)_/¯, het is wat, om langzamere laders vragen, wie had dat ooit gedacht. Heb nu de ervaring om even snel het noodzakelijke erin te proppen en dan over naar Destination Charger opgedaan in Engeland (Denbies winery Surrey Hill) en in Bilbao onder een shopping mall en dat bevalt heel goed.
Pasjes was inderdaad ook weer een drama in Engeland (geprobeerd op de parkeerplaats buiten het centrum van Looe met veel AC-laders: Geen enkel pasje werkte en ook het veelgeprezen ZapMap "essentieel in de UK" werkte daar niet. Eerlijk gezegd was het ook alleen voor het gemak dat ik het probeerde, want ik zal nooit een cruciale niet-SuC-laadsessie inplannen, omdat het zo vaak niet werkt (en dan denk ik "je zal maar een auto hebben die niet bij een SuC kan laden, dat vraagt wel heel veel goede voorbereiding en geluk, geen wonder dat Ev's van andere merken niet zo gewild zijn en mensen soms uit arren moede maar weer Ice gaan rijden of huren voor vakantie") Ik heb nu in dun bezaaide landen als Italie en Portugal gereden en met een Model 3 (of Y) LR is dat nergens een probleem, alleen vanwege het SuC netwerk. Wel zorg ik dat ik bij overnachtingen voor langere trips minimaal een stopcontact heb (en ik betaal daarvoor).