Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je een link of referentie voor bovenstaande?

It was stated by a service centre employee who I do not know by name.
Met him during charging and his comment came upon me stating there was talk about a 110kw pack about a year ago in the American sections of the forum.

To me it makes sense but let us see what happens, since 4 new colours will come out soon I am delaying my purchase for some time and not for the 110kw probability only, heard 4 colours are to be introduced soon.
There was good interest for my p85 but for sure order a new D to be delivered this year

Like you I do not know so I am hoping such comes through a statement from Mr Musk soon.
Cannot delay that order for long as tax advantages may change.
 
It was stated by a service centre employee who I do not know by name.
Met him during charging and his comment came upon me stating there was talk about a 110kw pack about a year ago in the American sections of the forum.

To me it makes sense but let us see what happens, since 4 new colours will come out soon I am delaying my purchase for some time and not for the 110kw probability only, heard 4 colours are to be introduced soon.
There was good interest for my p85 but for sure order a new D to be delivered this year

Like you I do not know so I am hoping such comes through a statement from Mr Musk soon.
Cannot delay that order for long as tax advantages may change.

De 110 Kw is in de VS besproken op het forum in het kader van een "optimaal kanon" :smile: Daarmee werd bedoeld een Model S van 1000 PK die 2 "P-motoren" zou herbergen.
Daarvoor was 85 Kw niet voldoende, en kwam men tot de conclusie dat er wel een 110 Kw "moet" komen. Daarbij werd ook aangegeven dat dit zou moeten komen uit capaciteits winst van hetzelfde type batterijen dat in de komende jaren!! te verwachten is. Dus waarschijnlijk niet binnen maanden wordt geïntroduceerd. Dit was dus speculatie op het forum en geen info van Tesla!

Sinds kort zijn er ook geruchten van een klein 110Kw pakket dat snel te laden zou zijn. Ik zie dat meer als een range extender die de hoofdbatterij kan "druppelladen" en niet krachtig genoeg zal zijn om de electromotor aan te drijven. Ik verwacht ook niet dat zoiets heel snel in productieauto's terecht komt. Wellicht wel als range extender pakket dat te huren is op enige termijn?

Maar, aangezien dit niet over public infra gaat, merk ik dat ik mee van de topic af getrokken ben.... :redface:
 
Mag dit? De Car2Go staat niet te laden en ik had echt stroom nodig dus ik sta nu voor de Golf GTE te laden vanaf een gewone parkeerplek. Ik betaal wel parkeergeld maar ik hou (zodra de Car2Go weg is) wel een gewone plek bezet natuurlijk.

11d9dc34d890ef3727e19522ca478b5c.jpg
 
Op maandagavond hebben de meiden volleybal in een sportzaaltje ergens in het centrum. Vorige keer had ik zo'n "Krijg nou wat" gevoel toen ik ineens een laadpaaltje bij het parkeerterreintje zag staan. Vanavond dan maar gelijk eens uitproberen. Gelijk belangstelling, ik was de eerste auto die daar laadde en nu begreep men waar het voor diende.

Overigens 14 kW laden dus niet eens slecht. Was al bijna vol want morgenochtend naar Noord Holland maar heb toch maar even naar 95% doorgeladen. Morgenvroeg zal hij aftoppen en dan vertrek ik vol.

Zou mooi zijn als SuC Amsterdam al energized is morgen maar dat zal nog wel niet. Op de terugweg zal ik wel even kijken. Men was al ver toen de foto's gemaakt werden. Zaterdag naar Limmen en dan zou het echt goed uitkomen. Wie weet.

(voor de detaillisten, ik had met pasje al uitgezet, daarom groen op laadpaal en blauw op auto)

Volleybal.jpg
 
Toch handig zo'n lange laadkabel:biggrin: Lijkt me prima oplossing, je betaald tenslotte voor je plaats. Is er geen afsleep beleid in Amsterdam voor dit soort incidenten?

Mooi telefoongesprek gehad met de parkeerdienst, ze dachten zoals ik al had verwacht dat de smart niet kon laden omdat ik daar stond. Na de uitleg was de auto aan de opvolgende sms te zien redelijk snel weg:

1ba41124a89e1751599f87f23dd93760.jpg
 
@Widoh raad jij dit zo aan of toch beter een vaste paal? :tongue:

Nou ja, zo te zien is deze paal al min of meer in gebruik als algemene stroomleverancier en dan past dit er mooi bij.

Het laat maar weer eens zien dat de Tesla is te vergelijken met een paard. Een paard vindt altijd gras en stroom is er kennelijk ook altijd wel ergens te vinden.

Door de laadsterkte in de auto te beperken zal het best gaan, hoewel ik de constructie op zich wat twijfelachtig vind. Maar misschien regent het daar nooit :)
 
Ik zit hier nu bij van der valk in Heerlen met nog 30 km op de teller, op 22km van de SuC van Urmond. Lijkt me nogal nipt met een koude batterij. En dan mag je ook geen afrit missen natuurlijk.
voor de deur staat hier een ganse laad installatie met alle stekker soorten en nog 2 lolos er naast. Niets werkt, behalve een van de twee lolos. Aan de receptie gaven ze aan niets met die installaties te maken te hebben. Dus hij hangt nu aan die ene lolo voor een paar km bij te laden om iets vlotter naar Urmond te raken.
Het rare is dat de auto aan geeft dat hij niet kan laden terwijl hij wel bezig is.
Ik vraag mij af of dit zou kunnen komen omdat de 2e charger pas vanaf 16A gaat lopen, en hij wellicht de 2e charger niet kan starten (maar dat wel probeert?).