Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Het is vast eerder besproken. Kan t alleen niet vinden. Ga binnenkort voor aantal weken op vakantie. Tesla aan lader staan is dan het beste heb ik begrepen. Echter welk laad% stel ik m dan t beste op in? Rond de 50% ?

Ik heb hem ingesteld op 65%. Dat geeft mij ruim voldoende actieradius voor de eerste dag na de vakantie. Ik meen mij te herinneren dat de SOC van een LI-Ion het best tussen 30% en 70% kan liggen, maar correct me if I'm wrong...
 
74690275cfa5eb9b93c6cac32f4e8212.jpg


Opladen in Lauwersoog kan alleen buiten de parkeergarage, voor de "vertrekhal". Hoe lang zou ik hier mogen blijven staan voor ik een bekeuring krijg? Vanavond weten we meer.
 
Dan ook nog maar even een thermisch filmpje van het laden aan een Supercharger met vloeistofkoeling. Elon meldde dit al tijdens de aandeehoudersvergadering, en het zou 'mogelijk', 'op termijn' daardoor ook sneller kunnen laden.
Vertaling: Dat zijn we van plan, maar willen we nu nog niks over zeggen.

 
Last edited by a moderator:
vandaag proberen laden aan het waasland shopping center in Sint-Niklaas. Zijn 2 parkeerplaatsen met een EV-Box die appart van de grote parking liggen, tegen het gebouw aan. 1 een shuko en de andere een type 2. Laden wou eerst niet lukken, maar de box moet met een kaart geactiveerd worden die iemand van de security bij zich heeft. Kon dan laden aan 40km/h. Wanneer je gedaan hebt met laden moet je de security agent terug laten komen want afkoppelen ging ook niet. Niet echt makkelijk dus, maar wel gratis.
 
Vandaag was ik bij van der Valk Cuijk. Daar staat een laadpunt, 11kW. Maar ook hier werken normale passen niet. Pas vragen bij de receptie, die maken dan een kopie van je paspoort (!!!). Het pasje mag je dan houden en kun je terugbrengen als je de kabel weer ontkoppeld hebt. Laden is gratis, maar dus wel omslachtig.
 
Vervolg Lauwersoog: dinsdagavond zonder bekeuring of andere problemen weer terug gereden. Vandaag weer naar Schiermonnikoog, helaas: laadpalen bezet door een Ampera en een Volvo hybride. Het blijft een wat moeizame constructie zo. Beter 10 lolo's in de parkeergarage plaatsen. Enfin, op de terugweg met de chademoadapter stoppen in Zurich dus.