Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik hoop dat wij binnenkort ook deze aankondigen gaan zien van hotels, winkelcentra, golfclubs, fitness centra, dierentuinen, musea en noem maar op.

Eerder is al genoemd een filtermogelijkheid op Booking.com. Ik zou dat filter dan standaard gebruiken.

Dan gelijk daarmee ook geen last van slakladende phev"s :)

Toevallig ken ik een developer bij Booking.com. Heb hem er vorige week al op aan gesproken. Hij vond het een goed idee en ging het intern aankaarten.

Zal hem nog eens mailen.
 
Toevallig ken ik een developer bij Booking.com. Heb hem er vorige week al op aan gesproken. Hij vond het een goed idee en ging het intern aankaarten.

Zal hem nog eens mailen.

Een prima initiatief. Omdat Booking.com wereldwijd werkt en dus ook de US er al "in zit" kan er al best een Tesla charger filter op (al geeft dat in Europa dan geen resultaten maar elders al wel). Denkbaar is dat er drie opties komen: Tesla Destination Charger, Oplaadmogelijkheid gratis en Oplaadmogelijkheid betaald. Maar geen mix van laten maken. In ieder geval op de Tesla Chargers apart kunnen filteren.
 
Gisteren P&R bij station Breukelen. Twee Ampera's staan te laden aan 11kW palen. Deze auto's kunnen max op 16A, 3,7 KW laden en zijn dan vanaf 0% lading in 4 uur op 100% gekomen. Ben er niet de hele dag bij geweest natuurlijk.. maar maakt issue wel duidelijk..zonde dat dit soort wagens met beperkte laadsnelheid langdurig laadpunten bezet houden..View attachment 85047

Mja, zonder de fiscaal gedreven populariteit van dit soort plugins had die laadpaal er misschien ook wel helemaal niet gestaan.
 
Nu nog gissen naar de locatie, het voormalig Van Dijk Pand langs de A20 lijkt me iets te veel uit de kluiten gewassen.......


De voormalige "van Dijk" staat in de Spaanse polder en heeft bruikbare inboedel (bruggen etc) maar is fors. Wellicht bbg of 1e verdieping alleen huren?
Is bovendien een ideale lokatie voor een SUC als je op doorreis bent van A*dam/Den Haag naar Antwerpen/Brussel, zeker als zo dadelijk (na 50 jaar!) de A4 klaar is.
Het is alleen niet de mooiste/beste buurt van Rotterdam, geen mooi visite plaatje van de stad maar wel praktisch dus. Zoals dat bij ons Rotterdammers past :p
 
De voormalige "van Dijk" staat in de Spaanse polder en heeft bruikbare inboedel (bruggen etc) maar is fors. Wellicht bbg of 1e verdieping alleen huren?
Is bovendien een ideale lokatie voor een SUC als je op doorreis bent van A*dam/Den Haag naar Antwerpen/Brussel, zeker als zo dadelijk (na 50 jaar!) de A4 klaar is.
Het is alleen niet de mooiste/beste buurt van Rotterdam, geen mooi visite plaatje van de stad maar wel praktisch dus. Zoals dat bij ons Rotterdammers past :p
Wordt een voormalig Taxi Hangout alsnog een Tesla Hangout voor Rotterdammers......kunnen ze in Amsterdam een voorbeeld aan nemen :tongue:
 
Wordt een voormalig Taxi Hangout alsnog een Tesla Hangout voor Rotterdammers......kunnen ze in Amsterdam een voorbeeld aan nemen :tongue:

Niet te luid roepen. De Rotterdamse Taxi Maatschappij zit ook in de Spaanse polder. Hoewel ik denk dat de Rotterdamse taxis iets te praktisch zijn om massaal op Tesla over te gaan zoals hun Amsterdamse collega's (als we dan toch in stereotypen mogen spreken :))
 
Maar als Elon zijn zin krijgt (en dat is meestal zo...) : net NIET voor Rotterdammers:scared:, maar voor passanten. :love:


Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout - Page 50

Precies waar ik aan dacht, maar hij zei in dezelfde adem: it’s cool to do this occasionally. Zo zou het ook moeten zijn. Je kunt best incidenteel bij je huis of werk behoefte hebben aan een snelle charge, maar een SuC moet geen standaard destination charger worden als er genoeg goede andere opties zijn.