Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik verwacht wel dat waterstof meer kans heeft het te maken als zero emissie-oplossing voor graafmachines, tractoren, bulldozers, enz...
En ook de overheid kan het spelletje sturen want aan de verkoop van waterstof hangen natuurlijk accijnzen vast... (wat zou eigenlijk het meest opbrengen voor onze politici? )

De overheid maakt de meeste winst op ... elektriciteit. Ik betaal gemiddeld 4 ct per kWu, incl. Btw, aan kosten voor de opwekking.
Daar komt 14,5 cent energiebelasting en 3,3 cent BTW bij. Dan 'vergeet' ik maar even SDE, transportkosten, meterhuur en periodieke aansluitvergoeding.
De directe overheidskosten zijn dus 18 cent per kWu. De overheid brengt dus meer dan vier keer zoveel belasting in rekening dan de netto productkosten.
Er wordt wel wat teruggegeven als heffingskorting, maar het blijft buiten elke proportie.
De belasting op gas is procentueel zeer veel minder.
 
Ja, als er een stekker is zou het een optie zijn maar om te beginnen moet ik die stekker zelf uitpakken en de kabel, dik als een tuinslang, over de straat draperen, als ik dan die laadplaats heb gevonden, hij vrij blijkt te zijn en ik de toegang heb "begrepen". Daarna weer inrollen en in de hoes doen. Misschien is het luiheid :)

tsja. Welcome in my world. Een laadpaal op eigen terein is bij mij geen optie, maar die tuinslang aansluiten kan ik ondertussen wel in <20 seconden. En mijn gezin is onderdeel van de pitstop, ze maken ruzie over wie het pasje langs de paal mag swipen.

Bij die paal is een hotspot; dat is van Telenet.

De paal zal van BlueMotion zijn, daar kan je met TNM pas laden.

De paal is inderdaad van bluemotion. ik zal laten weten of het lukt zaterdag!
 
Had enkele maanden geleden ook Colruyt aangeschreven met de vraag of ze laadpalen gingen plaatsen en had dan het antwoord van die 3 bij bio planet gekregen. Zijn spijtig genoeg niet bij ons in de buurt. Ik vind het raar dat supermarkten veel geld uitgeven aan reclame om u en mij te overtuigen om toch maar bij hun te komen, maar dan niet in een laadpaal willen investeren. Natuurlijk zal die ene paal geen 100 nieuwe klanten aantrekken, maar die reclame over "nog verser fruit" wel? Die paal zal ook minder kosten dan die minuut op TV.
 
Ik zag dat de gemeente (Middelburg) het besluit heeft genomen bij mij om de hoek een P-plek in op straat te reserveren voor een Tesla rijder zodat deze op straat kan laden. Daarbij ook een bord met het kenteken van de auto er onder zodat die plek enkel voor die bewoner is.

Ik heb daar net bezwaar tegen gemaakt omdat ik bang ben dat de gemeente zich met zulke zaken in zijn vingers gaat snijden. Hoewel ik het super vind dat de gemeente geen 'Nee' zegt is het natuurlijk niet schaalbaar dat we in woonwijken plekken voor auto's gaan reserveren.

In het besluit stond geen einddatum of beperking bij wijziging van de auto. Dus daarmee had de bewoner voor altijd een prive plek op publiek domein verkregen.

Mijn advies is dan ook geweest aan de gemeente om een maximum van 5 jaar te stellen óf bij een kenteken wijziging (welke eerder komt).

Het land van de (snel)laders veranderd namelijk nog steeds met rap tempo. Wie weet staat er over 3 jaar een 200kW (Super)Charger hier om de hoek waar je zo weer vol zit.

Hoop niet dat ik een Tesla rijder heel veel pijn gedaan heb, maar het werkt echt niet als we ook in woonwijken overal bordjes krijgen met gereserveerd voor "GF-XXX-Y"
 
Is die parkeerplek dan alleen voor die ene auto?? Of is die laadpaal specifiek voor die ene eigenaar?
Ik kan me beide eigenlijk niet goed voorstellen. Zeker niet voor Tesla's met hun grote bereik.

Die paal zou in de tuin van de bewoner komen en de P-plek wordt enkel voor zijn kenteken gereserveerd.

Zie ook het besluit: Gemeente Middelburg - Volledig elektrische auto parkeerplaats - Paul Butterfieldstraat


Dat werkt dus gewoon niet. Dan staat over 3 jaar de hele straat vol met bordjes met daar onder kentekens. Niet handig, hoe goed ook bedoeld.