Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
vergelijkbaar met mensen die vinden dat de openbare parkeerplaats bij hen voor de deur exclusief voor hen is.

Idd. Ik vind het zeer apart van een EV rijder dat hij zo handeld.


Klopt. Het bord staat er inmiddels ook. Zie deze foto hier onder. Let op! De oprit van nr 51, en het bord staat voor de auto op nr 49.

Photo-2015-09-07-18-53-36_0215.JPG
 
en gaat hij nu onder de stoep door een kabel leggen? Of gewoon lange oplaadkabel vanaf eigen perceel (die in de weg ligt voor voetgangers)?
Bijzonder dat het al is geregeld terwijl de bezwaartermijn nog loopt...

- - - Updated - - -

zo kan het ook: de regering in Rusland (of all places) verplicht alle pomphouders om een laadpaal te plaatsen:
Wordt Rusland een waar EV-paradijs? - Groen7
 
en gaat hij nu onder de stoep door een kabel leggen? Of gewoon lange oplaadkabel vanaf eigen perceel (die in de weg ligt voor voetgangers)?
Bijzonder dat het al is geregeld terwijl de bezwaartermijn nog loopt...
Ik denk over de stoep via een mat of iets dergelijks. Ik heb hem nog niet zien laden. Het is 150m van mijn huis, fiets er ook regelmatig langs.

zo kan het ook: de regering in Rusland (of all places) verplicht alle pomphouders om een laadpaal te plaatsen:
Wordt Rusland een waar EV-paradijs? - Groen7
Dat wordt gewoon een berg 10A laders die waarschijnlijk 90% van de tijd niet werken. Geen bordje er bij en Rusland kennende zal iedereen er gewoon zijn ICE parkeren.
 
Op Facebook vond ik dit plaatje dat goed aangeeft waarom waterstof ietwat bewerkelijker is. Behoeft geen nadere toelichting.

View attachment 93945

En dan niet te vergeten dat waterstof erg vluchtig is en zo'n auto verliest ook tijdens het parkeren ook range.
Toyota gebruikt een speciale kunststof tank omdat een echte vloeistof dichte metalen tank veel te duur is.
Ik veronderstelt daarom dat deze inwendig gecoat moet zijn, deze liggen in de auto, één voor in en de andere achter.

Het waterstof systeem kan 153 Hp leveren maar de motoren hebben slechts 151 Hp dus de pers schrijft al foutief dat deze over 153 pk beschikt.
De tanks zijn samen 122 liter, toch een aardig gewichtsverschil tussen vol en leeg rijden.

De auto weegt toch zo'n 1850 Kgs.
Als een berijder meent echt 480 km ver te komen moet deze als een slak door het land, deze reikwijdte kun je halen mits je 96 km per uur rijdt onder ideale omstandigheden!

En dat met een auto waarvoor het tanken wel heel veel omrijden betekend.
Ik weet wat dat betekend als vroeg 2014 rijder.

Komt bij dat de prijs voor waterstof enorm hoog zal liggen en bereikbaar is voor de overheid, waterstof is als benzine te verkopen, via bijv Shell en zo waarschijnlijk eenvoudig te belasten wordt terwijl electro niet uitte splitsen valt!

Nee, ik vertrouw meer op het vermogen van Tesla de capaciteit nog te verhogen, je kunt overal laden, de tijd die Toyota claimt is 5 minuten laden doch de MS kun je terwijl je slaapt of werkt vol laden.

Volgens mij is dit een enorme gok van Toyota, snap niet dat men in 2014 afscheid heeft genomen van Tesla!
 
Ik had gisteren een familiedagje in Drouwenerzand. Het leukste vd dag waren de heen en de terugreis:wink:. Gewoonte getrouw natuurlijk even geïnformeerd waar de laadpaal was bij t park. Die was er niet:eek:. Na enig aandringen mocht ik mijn auto bij de technische dienst aan een stopcontact hangen. Blij met het aanbod. Laden startte goed op 13A, gaf een laadsnelheid van 10km/u, niet dat ik daarmee thuis zou komen maar Zwolle was goed genoeg. Helaas zakte de laadsnelheid al snel in. Op een gegeven moment gaf hij nog wel aan te laden maar tegen 0A. Even teruggelopen en een praatje met de technische dienst gemaakt. Een en ander uitgelegd over het elektrische rijden waaronder dat laden aan een 16A krachtstoompunt 3x zo snel zou gaan. Hierop gaf men aan een vuilcontainerpers te hebben op 32A die slechts af en toe gebruikt werd. Mag ik ff dan vroeg ik:smile:. Was geen probleem, gelukkig had ik ook een verloop van 32A->16A bij me. Ook hier begon het laden veelbelovend maar al snel zag ik in de app dat er maar 5A vd 16A werd afgenomen. Na ruim 6 uur had ik ongeveer 30km bijgeladen. viel me toch wel tegen.

Iemand een idee waarom? Zelf denk ik dat t aan de elektrische installatie vh park lag.
 
zo kan het ook: de regering in Rusland (of all places) verplicht alle pomphouders om een laadpaal te plaatsen:
Wordt Rusland een waar EV-paradijs? - Groen7

Tsja, ben bang dat Wido's inschatting redelijk dicht bij de waarheid zal komen. Maar het past natuurlijk wel bij Rusland. Groots gebaar om even 'positief' het nieuws te halen, met een nieuw wetje iedereen verplichten cq op kosten jagen en een neefje van de minister die opeens een bloeiende handel in laadpalen blijkt te hebben...

Maar goed een paar laadpalen erbij zou natuurlijk wel goed zijn voor mijn volgende mogelijke roadtrip. Na Turkije zou een tripje op en neer naar mijn schoonfamilie in Omsk de volgende uitdaging kunnen zijn.
Maar voorlopig is die bestemming met de EV, zoals Drs. P. al zong, 'een mooie stad maar net iets te ver weg.'
 
Elektrische wagens in vlaanderen.

Vandaag dit artikel in de tijd.
Ik heb dit eerder al gehoord.
Tot nu toe is er nog niet veel veranderd.
Veel geblaat maar weinig wol.Er zal zeker een inhaalbeweging nodig zijn om onze noorderburen bij te benen. :redface:
 

Attachments

  • view.jpg
    view.jpg
    308.2 KB · Views: 122
  • Vlaanderen wil 100.000 groene wagens in 2020 | De Tijd.pdf
    58.9 KB · Views: 79
Idd. Ik vind het zeer apart van een EV rijder dat hij zo handeld.



Klopt. Het bord staat er inmiddels ook. Zie deze foto hier onder. Let op! De oprit van nr 51, en het bord staat voor de auto op nr 49.

View attachment 93754

Wat een krankzinnig verhaal! Rikt naar kruiwagen binnen gemeente bestuur....
Niemand in NL krijgt dit zo snel voor elkaar zonder een ingang op het gemeente huis te hebben/kennen. Ik zou bijna zelf bezwaar maken!
Ook voor de bewoner op #51 is niet leuk lijkt mij. Bezoek/visite kan dus niet bij hem parkeren.
Je komt er regelmatig langs scheef je, bel eens aan op #51 en wijs hem op zijn rechten want dit kan echt niet! Zeker niet met een kabeltje over de stoep.
Volgende stap van #49 zal waarschijnlijk worden; laadpaal (op kosten van gemeenschap) aan de stoep omdat snoertje gevaarlijk is...
Stoppen voordat het te laat is!



Ik zag dat vandaag 'onder water' op de Nederlandse site van Tesla de volgende link is toegevoegd:
http://my.teslamotors.com/nl_NL/destination-charging

Die pagina bestaat nog niet, maar voorbereidingen worden dus getroffen...

Ja lekker zeg! Gaan ze een shop openen in centrum Rotterdam, lekker handig midden in zo'n drukke stad. Tot nu toe (op PC na) is alles direct bereikbaar.
Spaanse Polder (waar al eerder over werd gesproken) zou een betere locatie zijn, direct aan de A20 ipv tig verkeerslichten in de stad...
 
In Noorwegen hebben ze een leuke Parkeergarage gemaakt voor enkel EV's: This is the world´s biggest charging garage - Norsk elbilforening

The new charging garage below Akershus fortress boasts a whopping 86 charging points. Norway´s capital Oslo is eager to inspire the rest of the world to pursue electric mobility.

600A invoer en uiteindelijk tot 16A (enkel-fase) per laadpunt. Wij als Tesla rijder vinden dat langzaam, maar als je commute elke dag niet al te ver is prima natuurlijk.
 
Ja lekker zeg! Gaan ze een shop openen in centrum Rotterdam, lekker handig midden in zo'n drukke stad. Tot nu toe (op PC na) is alles direct bereikbaar.
Spaanse Polder (waar al eerder over werd gesproken) zou een betere locatie zijn, direct aan de A20 ipv tig verkeerslichten in de stad...

Wellicht de best mogelijke locatie om Ludicrous te demonstreren? :wink:
Veel stoplichten daar.:biggrin: