You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
heb er een bij tesla zelf gekocht 195 euro voor 7,5M
heb er een bij tesla zelf gekocht 195 euro voor 7,5M
Daarmee zal ook wel het speuren naar allerlei wandcontactdozen (stopcontacten) op de vreemdste locaties uitsterven. Dat is er bij de hele eerste generatie Model S eigenaren ingeslopen, denk ik....Dan kun je daarna gaan nadenken over verlengkabel schucko / rood en dat soort zaken, maar die heb je in west Europa inmiddels zelden meer nodig.... wel leuk om sceptici te overtuigen overigens: als er stroom is kan ik laden
Er zit een standaard door Tesla orgineel geleverde kabel bij. Dus ik heb alleen een langere kabel nodig voor als ik om een andere auto heen moet, dus 7,5 of 8 meter. (ik begrijp dat die bij Tesla aanzienlijk goedkoper zijn). Maar is dat dan EV of ratio? Kennelijk is dat een verschil. En het is mij ook niet duidelijk wanneer en of ik een verloopstekker nodig heb.
Hartelijk dank allemaal voor jullie advies. Ik heb een duolader, supercharge mogelijkheid en vandaag een pasje van The New Motion gekregen.
- - - Updated - - -
Dus deze is de juiste? EV Laadkabel Type 2 naar Type 2 32A 3fase 8meter zwart Laadkabels voor elektrische auto's of deze: Ratio Laadkabel Type 2 naar Type 2 32A 3fase 8meter Laadkabels voor elektrische auto's
Ik zou even checken of je voorloop-auto al niet een mennekes type 2 kabel meegeleverd gekregen heeft?
Vandaag wordt hij zowat de markt uitgeprijsd door Tesla, die bij nieuwe(?) wagens een goede kabel mee verkoopt aan een braderie-prijs - als ik de verhalen mag geloven.
Klopt, ik kreeg hem er gratis bij. Misschien een compensatie voor het gedoe bij de levering.
Mennekes, Type 2, 3 Phase, 32A, 7m
EUR 190,-
Deze kabel is te gebruiken bij het merendeel van de publieke laadpunten in Europa en de verschillende laad stations.
Maximale laadvermogen kabel: 22 kW (110 km bereik / uur laden)
Let op: In Frankrijk is een kabel met Type 3C stekker nodig voor publieke laadstations
Overweeg ook eens een kabel van 1,5m aan te schaffen. Komt (bij mij) best vaak voor dat de paal links bij de kont staat. (net als bij een supercharger).
Dan hoef je niet de hele 7,5m, 8m of 10m kabel op de grond te gooien en later ook weer op te rollen (vooral fijn als het regent).
Ik heb ook 3m voor als de paal aan de rechterkant van de kont staat, maar dat is eigenlijk net iets te kort. 3,5 of 4m zou beter zijn.
Mijn initiële lange kabel ligt voor in de frunk en is daar de laatste 3/4 jaar 1 keer uit geweest (even afgezien van de TTT) toen een laad-parkeerplaats geICEd was en ik wat verder stond.
Een lange kabel (6 of 8 meter) komt daarnaast vooral van pas als je in een eenrichtingsweg alleen schuin kan parkeren (ipv langszij). Ik ben dat regelmatig tegengekomen in Italië. Je hebt dan eigenlijk geen andere keus dan een kabel over de volle lengte van de auto te leggen. Of er zelfs onderdoor. In Nederland lukt het bijna altijd met 2 meter. Ideaal is beide kabels aanschaffen.
Nogmaals dank allen. off topic (sorry): Ik heb nu weer een nieuwe uitdaging: Omdat de MS pas over 2 wk komt en de RR deze week verkocht wordt krijg ik een Ampera tot dat de MS beschikbaar is... (Wel top van Jildar van MrGreen dat hij dat heeft geregeld).
Nogmaals dank allen. off topic (sorry): Ik heb nu weer een nieuwe uitdaging: Omdat de MS pas over 2 wk komt en de RR deze week verkocht wordt krijg ik een Ampera tot dat de MS beschikbaar is... (Wel top van Jildar van MrGreen dat hij dat heeft geregeld).
je gaat nu ons toch niet vragen hoe je die moet opladen -
Overweeg ook eens een kabel van 1,5m aan te schaffen. Komt (bij mij) best vaak voor dat de paal links bij de kont staat. (net als bij een supercharger).
Dan hoef je niet de hele 7,5m, 8m of 10m kabel op de grond te gooien en later ook weer op te rollen (vooral fijn als het regent).