Art747
Member
Tips blijven binnen komen. Bedankt+1. Die van 1.5 m gebruik ik 99% van de tijd. Ideaal ding, kan hem iedereen aanraden!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tips blijven binnen komen. Bedankt+1. Die van 1.5 m gebruik ik 99% van de tijd. Ideaal ding, kan hem iedereen aanraden!
+1. Die van 1.5 m gebruik ik 99% van de tijd. Ideaal ding, kan hem iedereen aanraden!
Nogmaals dank allen. off topic (sorry): Ik heb nu weer een nieuwe uitdaging: Omdat de MS pas over 2 wk komt en de RR deze week verkocht wordt krijg ik een Ampera tot dat de MS beschikbaar is... (Wel top van Jildar van MrGreen dat hij dat heeft geregeld).
http://www.laadkabelwinkel.nl/laadk...69&laadkabel_maxcurrent=52&laadkabel_phase=50Goede tip van die korte kabel! Ik heb idd alleen zo'n blauwe 7.5m examplaar die door Tesla zelf wordt verkocht.
Heb je nog info of een aanrader waar en welke 1.5m kabel te kopen?
Excuses voor de noob-vragen, maar in welk geval kies je voor de 16a kabel en in welk geval voor de 32a kabel ?
Als je thuis een laadpaal op een "standaard" meterkast laat aansluiten, dan gebruik je de 16a kabel toch ?
Wanneer/op welke plekken is die 32a dan van toepassing? Of gebruik je die 32a kabel ook thuis ?
Single Charger in de auto: 16A kabel voldoende, Duo Charger in de auto: 32A kabel.
Heb je een single charger en wil je misschien in de toekomst een extra charger aanschaffen: ook 32A kabel kopen.:smile:
Maar ik vroeg aan een kennis die ook een Ampera heeft hoe hij dat dan doet met het laden. Niet. Want er gaat gewoon benzine in omdat je in de winter maar 30 km ver komt....Met een ampera is niets mis. Ok, hij is lelijk en het is een Opel, maar verder is er niets mis mee (nou ja, restwaarde is ook afwezig en de service van Opel is belabberd. En vooruit, de navigatie van de ampera is pas echt beroerd). Maar verder een prima auto.
Opladen doe je met de bijgeleverde UMC (op 10 of 6 A) of met de eveneens bijgeleverde laadkabel. Die is aan de kant van de auto anders dan die van de Tesla, maar dat zie he vanzelf.
Oh ja, de laadklep gaat eens per jaar stuk. Daarmee ga je naar de Opel dealer, die de laadklep voor exact hetzelfde type laadklep vervangt. Anders zou die niet opnieuw binnen een jaar stuk gaan. Klantenbinding volgens de Opel standaard. Maar voor het overige een prima auto.
O, da's natuurlijk wel handig dat je niet hoeft te laden.Maar ik vroeg aan een kennis die ook een Ampera heeft hoe hij dat dan doet met het laden. Niet. Want er gaat gewoon benzine in omdat je in de winter maar 30 km ver komt....
Maar ik vroeg aan een kennis die ook een Ampera heeft hoe hij dat dan doet met het laden. Niet. Want er gaat gewoon benzine in omdat je in de winter maar 30 km ver komt....
En zo stond ik dus laatst bij een laadpunt op Texel naast een Ampera-rijder die zojuist een van de twee laadpunten in gebruik had genomen...
vroeg hem wat zijn range was.. iets van honderden km's zij hij, ja met z'n tank uiteraard..en hoe lang het duurde voordat zijn accu vol was: iets van uren - voor 30 km....
Maar waarom ging hij daar dan staan laden ? ja, lekker dichtij het restaurant... Kom ze steeds vaker tegen: lekker-m'n-auto-op een laadpunt-dichtbij-zetten... niet dat ik er veel aan heb (paar km per uur), maar kost ook niets gezien laadtempo en is lekker dichtbij de ingang.... Uiterst irritant, die hybrides die alleen maar ontworpen en gekocht zijn om bijtellingsreden...(de enkele uitzondering daargelaten...). Zal blij zijn als over een paar jaar die flauwekul voorbij is..
Slechts 30 km is wat overdreven. Het slechtste resultaat dat ik heb gehaald in de 50k km die ik in de ampera heb gereden was 40 km, dat was bij temperaturen onder het vriespunt. Normaal ergens tussen de 50 en 70 km (dat met een effectief bruikbare capaciteit van 10,4 kWH).
Nu rijdt mijn vrouw in de ampera. Zij maakt vooral korte ritten, dan kun je volledig benzineloos rijden. De lifetime average staat nu, na bijna 4 jaar en 70k km, op 2,0 liter per 100 km, dus 1 op 50. Daar is de ampera voor bedoeld.
En de auto is lelijk, maar dat had ik geloof ik al gemeld, niet? [emoji12]
Met een ampera is niets mis. Ok, hij is lelijk en het is een Opel, maar verder is er niets mis mee (nou ja, restwaarde is ook afwezig en de service van Opel is belabberd. En vooruit, de navigatie van de ampera is pas echt beroerd). Maar verder een prima auto.
Opladen doe je met de bijgeleverde UMC (op 10 of 6 A) of met de eveneens bijgeleverde laadkabel. Die is aan de kant van de auto anders dan die van de Tesla, maar dat zie he vanzelf.
Oh ja, de laadklep gaat eens per jaar stuk. Daarmee ga je naar de Opel dealer, die de laadklep voor exact hetzelfde type laadklep vervangt. Anders zou die niet opnieuw binnen een jaar stuk gaan. Klantenbinding volgens de Opel standaard. Maar voor het overige een prima auto.
Uiterst irritant, die hybrides die alleen maar ontworpen en gekocht zijn om bijtellingsreden...(de enkele uitzondering daargelaten...). Zal blij zijn als over een paar jaar die flauwekul voorbij is..
En zo stond ik dus laatst bij een laadpunt op Texel naast een Ampera-rijder die zojuist een van de twee laadpunten in gebruik had genomen...
vroeg hem wat zijn range was.. iets van honderden km's zij hij, ja met z'n tank uiteraard..en hoe lang het duurde voordat zijn accu vol was: iets van uren - voor 30 km....
Maar waarom ging hij daar dan staan laden ? ja, lekker dichtij het restaurant... Kom ze steeds vaker tegen: lekker-m'n-auto-op een laadpunt-dichtbij-zetten... niet dat ik er veel aan heb (paar km per uur), maar kost ook niets gezien laadtempo en is lekker dichtbij de ingang.... Uiterst irritant, die hybrides die alleen maar ontworpen en gekocht zijn om bijtellingsreden...(de enkele uitzondering daargelaten...). Zal blij zijn als over een paar jaar die flauwekul voorbij is..