Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Je kunt echter er ook voor kiezen om de 'typical range' te zien. Die is gebaseerd op je reële historische verbruik. 'Gebaseerd op' maar over het algemeen nog wel iets te optimistisch.
De typical range van een 85 ligt rond de 380km.

Een kleine correctie: typical range is niet gebaseerd op (individuele) historisch verbruik maar op een hoger normverbruik dan bij "ideal" (ik dacht rond de 190 Wh/km).

Dus hoe zwaar je rechter voet ook is, je typical range wordt hierdoor niet beïnvloedt (vraag maar aan Gelden [emoji16])
 
Na een jaar 'klooien' met een kabel van 8 meter tot de conclusie gekomen dat ik 99% van de tijd kan voldoen met een korte kabel. Omdat ik geen keuze kon maken over welke lengte dan het meest ideaal zou zijn gegaan voor de Ratio coiled (32A). Kost een paar centen (en weegt er lekker in) maar ik vindt 'm ideaal!

55fe4792c5fb119325317a56f46264af.jpg
 
Heb ik mooi een dubbel laadpunt gevonden vlakbij waar ik binnenkort een lunchafspraak heb in Den Bosch, blijkt -na een blik met Street View- deze zich op een vergunninghoudersplaats te bevinden. Net als heel veel laadpunten in de binnenstad. Dat is toch niet handig [emoji35]

Maar goed dat ik even een kijkje nam van tevoren anders heb je op dat moment n probleem. [emoji20]

Misschien maar eens een mailtje wagen aan EVnet hoe dat nou zit. Heel wat perfecte laadpunten die zo ongebruikt blijven.
 
Ja maar niet in de App gek genoeg.

Komt dat vaak voor, openbare laadpunten in vergunninghouder zones?
Neem aan dat je daar met je EV niet mag laden dan... of sluit de ene beperking (alleen opladen elektrische auto's) de andere (alleen vergunninghouders) uit?
Beetje onduidelijke situatie.
 
Last edited:
In helmond bij het kanaal is er zo'n punt...
2 plaatsen voor EVs waarvan 1 voor vergunninghouders... en dan is die ene die niet voor vergunninghouders regelmatig ge-iced (niet voor vergunninghouders dus onbekeurd...) en met je EV mag je dan dus niet op de andere staan. Sinds de Tesla niet zo'n probleem, maar destijds met de ZOE toch wel irritant (zeker toen ik nog niet thuis kon laden)....
 
Ja maar niet in de App gek genoeg.

Komt dat vaak voor, openbare laadpunten in vergunninghouder zones?
Neem aan dat je daar met je EV niet mag laden dan... of sluit de ene beperking (alleen opladen elektrische auto's) de andere (alleen vergunninghouders) uit?
Beetje onduidelijke situatie.

Ik snap je verwarring!

In de App van New Motion had de gemeente Tilburg ook een tweetal laadpunten weggezet die ook op het terrein van vergunninghouders staan.
Ik ben daar gaan staan omdat z'n hybride op het laadpunt aan de openbare weg daar vlakbij voor de dag stond te laden.

Ik werd bekeurd en het verweer van de Gemeente Tilburg was dat ik een kaartje had kunnen kopen op de openbare weg (aan de overkant).
Fijn dat gemeentes laadpalen wegzetten op terreinen voor vergunninghouders maar dat maakt dat ze het grootste deel van de dag ongebruikt zijn.

De openbare is aan het Stadhuisplein welke dus regelmatig bezet is.

Ik vond dat New Motion, en heb hen dat destijds meegedeeld, de palen op plaatsen zoals voor vergunninghouders "zonder vermelding dat er beperkingen zijn" niet had mogen plaatsen op hun kaart.

TNM antwoordde dat dat aan de Gemeente Tilburg ligt, mijn bezwaar daarop bij de gemeente, (zij hadden hem als openbaar aangemeld) is destijds verworpen en heb maar betaald.

Ik vond dat als de gemeente Tilburg een paal bij TNM aanbrengt als openbaar dat deze openbaar moet zijn, ik vind het verweer dat deze openbaar is en een kaartje had moet kopen terwijl het gebied aan vergunninghouders is toebedeeld nogal zwak.

De twee andere openbare plaatsen die ik ken liggen beschikbaar zonder betaling van parkeergeld, (verwarrend).

Er staan inmiddels wel laadpunten in een paar parkeer garages in Tilburg die gratis zijn zoals bij 013 en de Stadsschouwburg dus is positief en daar sta ik dan ook graag mocht deze vrij zijn!

Daar ben ik ze dan weer dankbaar voor.
 
Over bezette oplaad- en parkeerplekken in het algemeen gesproken; een kennis van me heeft een kleine Lora device gemaakt met een sensor erin.
Onder een straatsteen verbergen en hij kan je vertellen of de plek erboven bezet is door een auto. Appje erbij en klaar :smile:
Gaaf! Lora gaat écht tof worden. Zo kunnen we inderdaad vertellen of laadplekken wel of niet bezet zijn voor een zeer lage prijs.