Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag vanaf Breda op en neer naar Groningen. Helaas half uur rond gereden voordat ik een 11Kw lader had gevonden. Volgens chargemap en love to load app zou er bij de parking van Martini Plaza 2 11Kw laders zijn maar dit blijken 4 5Kw punten te zijn ( stond overigens wel een Tesla te laden) daarna verder gezocht en niet gevonden. Uiteindelijk bleek er bij de parking van het Mercure hotel (naas Martini Plaza) wel een 11 Kw lader te staan. Maar die staat nergens op de kaart en vond ik na rondje stad en vele niet openbare laadpunten bij toeval.
Uiteindelijk terug gereden via fastned Heerde 22Kw en Supercharger Zevenaar 110 Kw weer in Breda aangekomen.

Weet iemand nog andere 11 of 22 Kw laadpunt in Groningen? En welke App kun je het beste gebruiken?

Er staan achter de kamer van koophandel (schuin tegenover de Martiniplaza) ook een aantal EVBoxen. Geen idee of je deze hebt geprobeerd? Daarnaast zitten de 22kw punten volgens mij tegenover de martiniplaza op het parkeerdek. Parkeren tegen betaling.. Deze link bevestigd het met foto: MartiniPlaza verdrievoudigt het aantal oplaadpalen - EV-Box bv
 
Deze brief kreeg ik bij m'n Duitse LTL kaart, ik had hem waarschijnlijk dus niet hoeven aanvragen.
Als deze kaart ook in NL & BE te gebruiken is, dan zou dat ook andersom moeten zijn.

LTL.jpg
 
Yes back on topic: Ik zag dit bericht op Groen 7 Gratis EV opladen bij de Hornbach - Groen7

Helaas is er nog niks over te vinden. Het bericht doet het overkomen alsof het om snelle (22kw?) palen gaat en dat ze bij alle Hornbachs moeten staan. Iemand ze toevallig al gezien?


Ik had Hornbach Wateringen al even gemaild (ik vreesde al dat dit een bericht was waarbij de huid van de beer al verkocht was alvorens... afijn )
_______

Goedemiddag heer xxx,

Op dit moment worden voorzieningen getroffen om de palen te installeren. Inpandig moet Hornbach nog wat voorzieningen treffen.

Wij gaan er vanuit dat de palen ocer ca 14 dagen operationeel kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

yyyyy
Vestigingsmanager
 
Ik had Hornbach Wateringen al even gemaild (ik vreesde al dat dit een bericht was waarbij de huid van de beer al verkocht was alvorens... afijn )
_______

Goedemiddag heer xxx,

Op dit moment worden voorzieningen getroffen om de palen te installeren. Inpandig moet Hornbach nog wat voorzieningen treffen.

Wij gaan er vanuit dat de palen ocer ca 14 dagen operationeel kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

yyyyy
Vestigingsmanager

Lijkt erop dat die beer zich toch wel zorgen moet gaan maken...:wink:
 
Ik overweeg om dit weekend naar de Boot in Düsseldorf te gaan. Heeft iemand al ervaring met laden bij de beurs? Zijn er laadpunten, zijn ze over het algemeen beschikbaar, zijn het 22kw versies, kan ik betalen met mn ltl pas???

O ja, mijn supercharger bleek het 2 weken geleden niet te doen. Ze zijn het nog aan t uitzoeken. Anders had ik natuurlijk in Zevenaar geladen...
 
Ik overweeg om dit weekend naar de Boot in Düsseldorf te gaan. Heeft iemand al ervaring met laden bij de beurs? Zijn er laadpunten, zijn ze over het algemeen beschikbaar, zijn het 22kw versies, kan ik betalen met mn ltl pas???

O ja, mijn supercharger bleek het 2 weken geleden niet te doen. Ze zijn het nog aan t uitzoeken. Anders had ik natuurlijk in Zevenaar geladen...

Laadpunten in Dusseldorf zijn van de gemeente. Je kunt via de site van Stadtwerke Dusseldorf een gratis pas aanvragen waarmee je gratis kunt laden aan de palen. Laadpalen schijnen volgens gemeente 22kW per stuk te laden. Ik had een pas aangevraagd omdat ik nog wel eens bij het vliegveld moet zijn en daar staan die palen ook. Ik snuffel ff on mijn mail voor nadere info voor je

Het e-mailadres van de ambtenaar die de passen uitgeeft is [email protected]

Hij mailt je een aanvraag die je vevolgens moet invullen en per mail moet terug sturen. Die meneer Teske kan je vast nader informeren over laadmogelijkheden bij de beurs.

Zelf heb ik mijn pas nog niet binnen, anders had je die kunnen lenen.

Op de site van stadtwerke dusseldorf staat een kaartje met alle laadpunten:
Ladestationen | Elektromobiliät
 
Last edited:
Laadpunten in Dusseldorf zijn van de gemeente. Je kunt via de site van Stadtwerke Dusseldorf een gratis pas aanvragen waarmee je gratis kunt laden aan de palen. Laadpalen schijnen volgens gemeente 22kW per stuk te laden. Ik had een pas aangevraagd omdat ik nog wel eens bij het vliegveld moet zijn en daar staan die palen ook. Ik snuffel ff on mijn mail voor nadere info voor je

Het e-mailadres van de ambtenaar die de passen uitgeeft is [email protected]

Hij mailt je een aanvraag die je vevolgens moet invullen en per mail moet terug sturen. Die meneer Teske kan je vast nader informeren over laadmogelijkheden bij de beurs.

Zelf heb ik mijn pas nog niet binnen, anders had je die kunnen lenen.

Op de site van stadtwerke dusseldorf staat een kaartje met alle laadpunten:
Ladestationen | Elektromobiliät
Thnx voor de info en het aanbod, maar voor dit weekend gaat dat dus waarschijnlijk niet werken. Valt de beurs ook onder de gemeente of zou ik daar wel moeten kunnen laden met de Tesla pas?
 
Thnx voor de info en het aanbod, maar voor dit weekend gaat dat dus waarschijnlijk niet werken. Valt de beurs ook onder de gemeente of zou ik daar wel moeten kunnen laden met de Tesla pas?

op de Messe zou je moeten kunnen laden... er is een apart gedeelte voor Campers met laadfaciliteiten.
per Caravan / Reisemobil - Messe Düsseldorf GmbH
Eventueel dus wel met Schuko op 13A, maar ik veronderstel dat je niet voor een kwartiertje naar de beurs gaat:wink:


ik vind ook deze :
ScreenShot120.jpg
 
Last edited:
Yes back on topic: Ik zag dit bericht op Groen 7 Gratis EV opladen bij de Hornbach - Groen7

Helaas is er nog niks over te vinden. Het bericht doet het overkomen alsof het om snelle (22kw?) palen gaat en dat ze bij alle Hornbachs moeten staan. Iemand ze toevallig al gezien?

Bij de hornbach in Nieuwegein staat ook een dubbele lader, ik zag hem daar een week of drie geleden. Wij hebben hem niet gebruikt, wij zagen de paal pas bij het wegrijden.