Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
V

Goed bezig daar. Op de P+R terreinen Amsterdam kun je gratis laden en voor € 1 parkeren in het weekend. Tel uit je winst.

Velg beschadigingen door onnodige stoeprandjes vindt je in elke parkeergarage vreemd genoeg. Krijgen ze commissie van velgenboeren ofzo? P Malieveld Den Haag is ook zo'n topper waar je met 10cm aan beide kanten in en uit moet:
View attachment 51739
Heb ik bij het inrijden ook al een velg op beschadigd. Bij het uitrijden inderdaad met één kant over de stoep om verdere schade te voorkomen:crying:.
 
Vandaag in Amsterdam Arena geweest P1. Daar waren ze druk bezig met het plaatsen van 8 laadpalen met twee aansluitingen (als ik het me goed herinner). Dus dat is prima.
Kwam net ook dit tegen, besluitvorming van stadsdeel Zuid-Oost:
http://www.p1.nl/fileadmin/pdf/P1_dossiers/P1-dossier10_balans_in_parkeren_feb11.pdf

Wel een grote MAAR aan P1 parking, de Model S is eigenlijk net iets te groot/breed. Bij het naar beneden rijden even rechtsvoor de velg weer wat bijgeschaafd......grrrrr bij uitrijden kom je gelukkig recht aan rijden, dat gaat beter. Maar tussen de spiegels aan beide zijde niet meer dan 2 a 3 cm ruimte.
Daar zijn ze gewoon veel te laat mee! Ik was het vergeten te posten op het forum, maar een paar maanden geleden was Amsterdam de P+R terreinen ook al flink aan het promoten voor de E-rijder. Dus wij in de voorjaarsvakantie vanuit vakantielocatie met een lang-niet-volle-MS naar Amsterdam en vol goede moed naar de Arena. Het was helemaal niet druk, parkeerruimte genoeg. Alleen de slechts 2 laadpunten waren natuurlijk al lang bezet door 2 stekkerhybrides... dus laden vergeet het maar :cursing: . 's Middags nog net Zevenaar kunnen bereiken... Dus naar mijn mening moet Amsterdam gewoon per P+R even vermelden hoeveel laadpunten er zijn, dan kan iedere E-rijder zijn conclusies trekken hoe groot de kans is dat er nog eentje beschikbaar is voor hem/haar.
Vorige week geparkeerd in P+R de Uithof in Utrecht, parkeergarage bijna leeg, maar wel 26 laadpunten EVBox van 22kW!!! Helemaal goed!
 
Heb ik bij het inrijden ook al een velg op beschadigd. Bij het uitrijden inderdaad met één kant over de stoep om verdere schade te voorkomen:crying:.

Kunnen we elkaar de hand schudden: die kl***rand heeft ook een velg van mij te grazen gehad. Ik snap niet dat ze daar geen schuin opstaande stoeprand van maken!
Bij ons recentelijke bezoek aan de Tong Tong Fair dus maar in het dichtbijzijnde Babylon geparkeerd, dat ging probleemloos.
Zag daar ook een aanduiding voor laden van de auto, maar heb het niet uitgeprobeerd; hij was vol genoeg.
 
Kunnen we elkaar de hand schudden: die kl***rand heeft ook een velg van mij te grazen gehad. Ik snap niet dat ze daar geen schuin opstaande stoeprand van maken!
Bij ons recentelijke bezoek aan de Tong Tong Fair dus maar in het dichtbijzijnde Babylon geparkeerd, dat ging probleemloos.
Zag daar ook een aanduiding voor laden van de auto, maar heb het niet uitgeprobeerd; hij was vol genoeg.

mijn velg is ook beschadigd geraakt, ook tijdens de Tong Tong fair. Troost eten in overvloed gelukkig.. :smile: Voor mindervalide bezoekers is dit een #totalefail garage: geen lift en alleen de helling op en af is onmogelijk. Heb een klaagmail aan beheerder APCOA gestuurd.
 
Wat zal er gebeuren als je daar 26 Tesla's op aansluit. Zullen ze echt 26x22kW kunnen leveren daar of zal dat op de 1 of andere manier geloadbalanced worden? Of klapt de boel er gewoon uit? :) 572 kW is meer als oosterhout :)
Ik had ook al bedacht dat daar een serieuze grootverbruikersaansluiting voor gemaakt moet zijn. Als alles 1:1 capaciteit is ontworpen (normaal is dat dus nooit het geval).
Dus we wachten even de 15xZoe-test af. En als dat goed gaat, kunnen we een TMC-testje organiseren, het moet vast lukken om daar 26 Tesla's bij elkaar te krijgen (wel met duo-lader anders kunnen we beter gaan samenwerken met de Zoe-eigenaren).
Allemaal een uurtje aan de stekker, en... we weten dan het resultaat.
 
Oke vandaag gebeurde iets geks, ik checkte per toeval de Tesla app om te checken hoe vol de auto was. Tot mijn verbazing was de auto niet meer aan het laden, op Nuon app stond de paal ook op vrij dus het leek er op of de stekker er uit was. Omdat ik niet weggesleept wil worden (tis Amsterdam en daar zijn ze redelijk snel) er snel even heen gelopen en de stekker was er echt uit, kaart zat in mijn zak.

Op de dashcam de beelden bekeken en een Duitse Leaf kwam parkeren, zag dat hij zonder kaart niet kon laden en ging ergens anders staan. De passagiers bleven wachten, eentje trekt aan de stekker en zie hier het resultaat:


Ik heb net zelf een poging gedaan maar ik krijg de stekker er niet uit, toeval of is deze slanke DE'er stiekem beresterk...
 
Last edited by a moderator:
Oke vandaag gebeurde iets geks, ik checkte per toeval de Tesla app om te checken hoe vol de auto was. Tot mijn verbazing was de auto niet meer aan het laden, op Nuon app stond de paal ook op vrij dus het leek er op of de stekker er uit was. Omdat ik niet weggesleept wil worden (tis Amsterdam en daar zijn ze redelijk snel) er snel even heen gelopen en de stekker was er echt uit, kaart zat in mijn zak.

Op de dashcam de beelden bekeken en een Duitse Leaf kwam parkeren, zag dat hij zonder kaart niet kon laden en ging ergens anders staan. De passagiers bleven wachten, eentje trekt aan de stekker en zie hier het resultaat:


Ik heb net zelf een poging gedaan maar ik krijg de stekker er niet uit, toeval of is deze slanke DE'er stiekem beresterk...

In dergelijke situaties is zo'n dashcam wel leuk.
 
Last edited by a moderator:
Op de dashcam de beelden bekeken en een Duitse Leaf kwam parkeren, zag dat hij zonder kaart niet kon laden en ging ergens anders staan. De passagiers bleven wachten, eentje trekt aan de stekker en zie hier het resultaat:

Ik heb net zelf een poging gedaan maar ik krijg de stekker er niet uit, toeval of is deze slanke DE'er stiekem beresterk...

Maar daarna wel weer netjes het rubberen afdekkapje over de stekker, da's dan weer keurig.... :wink:
 
Na het pasje tegen te paal te houden, kon ik dat vandaag wel. Wellicht dat ze hun pasje tegen de paal hadden gehouden, en daarmee de ' lock' op de paal hadden disabled?

Ik heb wel eens een testje gedaan om een laadsessie te beëindigen met een andere pas dan waarmee de sessie gestart was, maar dat lukte niet.
En terecht wat mij betreft. Dus dat zou het niet (moeten) kunnen zijn.
 
Oke vandaag gebeurde iets geks, ik checkte per toeval de Tesla app om te checken hoe vol de auto was. Tot mijn verbazing was de auto niet meer aan het laden, op Nuon app stond de paal ook op vrij dus het leek er op of de stekker er uit was. Omdat ik niet weggesleept wil worden (tis Amsterdam en daar zijn ze redelijk snel) er snel even heen gelopen en de stekker was er echt uit, kaart zat in mijn zak.

Op de dashcam de beelden bekeken en een Duitse Leaf kwam parkeren, zag dat hij zonder kaart niet kon laden en ging ergens anders staan. De passagiers bleven wachten, eentje trekt aan de stekker en zie hier het resultaat:


Ik heb net zelf een poging gedaan maar ik krijg de stekker er niet uit, toeval of is deze slanke DE'er stiekem beresterk...

Een echt WTF!!!!! Moment. Wordt je straks idd terecht afgesleept terwijl je er niets aan kunt doen.... Ze proberen hem er nog in te friemelen maar het klepje gaat niet open. Hoor dat zo?
 
Last edited by a moderator:
Een echt WTF!!!!! Moment. Wordt je straks idd terecht afgesleept terwijl je er niets aan kunt doen.... Ze proberen hem er nog in te friemelen maar het klepje gaat niet open. Hoor dat zo?

Absoluut niet.
Normaal tijdens het starten van de sessie hoor je ook de laadpaal op slot gaan. Stekkers verwijderen gaat dan echt niet meer.

Gelukkig in Limburg weten ze nog niet echt wat een elektrische auto is en dus tolereren ze veel, maar het grootste probleem wat hier ontstaat is dat je het risico loopt niet genoeg batterij vermogen te hebben om thuis te kunnen komen. (Laden om te laden doe ik niet meer sinds 1 juni 2014...)