Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
nog wat aso toestanden.

in Lier, aan de Zimmertoren, twee laadplaatsen van BlueCorner, om groen uit te slaan (van woede)
IMAG0019.jpg
IMAG0017.jpg
 
Waar kan ik die bestellen?
Nou ehh... wil ook niemand op gedachten brengen, maar geloof dat het hier wel te bestellen is, iets van 100 euri per stuk... HYDRAULIC VEHICLE POSITIONING TROLLEY - GARAGE WHEEL SKATE CAR MOVING TOOLS 1061 | eBay
Het kan ook goedkoper... een losse krik mee en dan eerst die 'vreemde' ICE opkrikken, dan schuif je er een dolly onder die hier te bestellen is, dan ben je voor 50 euro per twee stuks klaar... Rhyas Wheel Dollies 2 Dolly Skate Car Van Positioning Trolley Vehicle Pair | eBay
En meestal zal 2 stuks voldoende zijn nietwaar, de wielen nemen waar de aandrijving/handrem op zit...
 
Last edited:
Hallo iedereen.

Bij wijze van eerste post wil graag reageren op bovenstaande toestanden... .
Het is inderdaad er-ger-lijk dat mensen zo ongemanierd zijn en zo maar hun auto neerzetten waar het hun best uitkomt.
Ik denk dat het veiligst is om de politie te verwittigen zodat zij kunnen laten takelen, kwestie om toch de laadpaal te kunnen gebruiken.
Zelf "takelen" zeker niet doen! Als iemand jou bezig ziet kan het nog zeer vervelend aflopen. Als de eigenaar van de auto schade aan de auto claimt komt die volledig op uw schouders terecht. Een vriend van me heeft een takelbedrijf en zelfs hij mag verkeerd geparkeerde auto's nooit takelen zonder dat er politie aanwezig is om vast te stellen dat alles correct verloopt.

Vriendelijke groet,

Xavier
 
nog wat aso toestanden.

in Lier, aan de Zimmertoren, twee laadplaatsen van BlueCorner, om groen uit te slaan (van woede)
Daar stond ik twee weken geleden op zaterdagavond ook. Zelfde situatie. Ik belde de politie, die vroeg de nummerplaten en enkele minuten later kwam een van beide eigenaars zijn wagen verzetten. Ik vermoed dat de politie die man gecontacteerd had.
Nu, in Lier kan het: hier staan duidelijk parkeerverbodsborden. Op veel plaatsen staat er enkel een stekkerbord en dat heeft nog geen kracht van wet. Volgens mij kan daar in België niets tegen begonnen worden zolang de wet niet gestemd wordt.
Pikant detail voor de laadpaal in Lier: de type 2 werkte daar niet, de schuko wel.
 
Daar stond ik twee weken geleden op zaterdagavond ook. Zelfde situatie. Ik belde de politie, die vroeg de nummerplaten en enkele minuten later kwam een van beide eigenaars zijn wagen verzetten. Ik vermoed dat de politie die man gecontacteerd had.
Nu, in Lier kan het: hier staan duidelijk parkeerverbodsborden. Op veel plaatsen staat er enkel een stekkerbord en dat heeft nog geen kracht van wet. Volgens mij kan daar in België niets tegen begonnen worden zolang de wet niet gestemd wordt.
Pikant detail voor de laadpaal in Lier: de type 2 werkte daar niet, de schuko wel.
Sorry fivari, maar het juiste bord is vorig jaar in het staatsblad verschenen en hebben sindsdien wel kracht van wet!
 
Vanochtend een dik kwartier staan pielen bij een paal van e-laad: kabel lockte wel netjes, maar ik kreeg de laadsessie niet gestart. Wat bleek: aan de andere aansluiting stond een Prius 'nep' ingeplugd (wel stekker, geen sessie). Elke keer als ik mijn pas scande, dan probeerde de paal ZIJN sessie te starten, had ik pas na een paar pogingen door. Z'n stekker eruit gehaald (kon want hij had geen sessie) werkte het nog niet: pas na bellen met e-laad en resetten van de paal werkte het weer. De stekker van de Prius hangt nu over de laadpaal heen.
 
Ik was een weekje in het buitenland en had mijn MS op P3 van Schiphol staan. Ik zag dat ANWB daar een paal heeft staan voor hun eigen auto's die je vast zou kunnen gebruiken bij hoge noot.

Mijn auto is per dag 5km aan typical range verloren (incl. De dashcam).

Mocht iemand dus ooit nog in de problemen zitten na zijn vakantie dan is er hoop ;)

nagu5eja.jpg
 
Alliander Mobility Services (inmiddels omgedoopt tot Allego) plaatst dit jaar 25 nieuwe laadpunten in Arnhem.
Compleet nieuw tarief systeem waarbij je ook gaat betalen als je niet laadt.

Aanvragen laadpaal elektrisch rijden | IPKW
Aanvragen laadpaal elektrisch rijden - Gemeente Arnhem
Allego | Driving sustainable mobility

Deze ontwikkeling zullen we denk ik meer gaan zien. Zo te zien bieden ze 3,7 kW tegen een tarief van 0,33 per kWh, wat leidt tot 1,20 per uur. Het starttarief van 0,50 maakt het minder interessant voor auto's met kleine accu's, zeker wanneer daar ook nog een transactietarief van bijvoorbeeld TNM bovenop komt.
 
Deze ontwikkeling zullen we denk ik meer gaan zien. Zo te zien bieden ze 3,7 kW tegen een tarief van 0,33 per kWh, wat leidt tot 1,20 per uur. Het starttarief van 0,50 maakt het minder interessant voor auto's met kleine accu's, zeker wanneer daar ook nog een transactietarief van bijvoorbeeld TNM bovenop komt.

Is inderdaad niet heel goedkoop (voor een korte laadsessie). Wel slim dat ze hebben nagedacht over laden voor bewoners / vaste gebruikers (zoals ik) door geen uurtarief meer te rekenen van 18:00 tot 9:00 uur.
 
Vandaag in Amsterdam Arena geweest P1. Daar waren ze druk bezig met het plaatsen van 8 laadpalen met twee aansluitingen (als ik het me goed herinner). Dus dat is prima.
Kwam net ook dit tegen, besluitvorming van stadsdeel Zuid-Oost:
http://www.p1.nl/fileadmin/pdf/P1_dossiers/P1-dossier10_balans_in_parkeren_feb11.pdf

Wel een grote MAAR aan P1 parking, de Model S is eigenlijk net iets te groot/breed. Bij het naar beneden rijden even rechtsvoor de velg weer wat bijgeschaafd......grrrrr bij uitrijden kom je gelukkig recht aan rijden, dat gaat beter. Maar tussen de spiegels aan beide zijde niet meer dan 2 a 3 cm ruimte.
 
V
Vandaag in Amsterdam Arena geweest P1. Daar waren ze druk bezig met het plaatsen van 8 laadpalen met twee aansluitingen (als ik het me goed herinner). Dus dat is prima.
Kwam net ook dit tegen, besluitvorming van stadsdeel Zuid-Oost:
http://www.p1.nl/fileadmin/pdf/P1_dossiers/P1-dossier10_balans_in_parkeren_feb11.pdf

Wel een grote MAAR aan P1 parking, de Model S is eigenlijk net iets te groot/breed. Bij het naar beneden rijden even rechtsvoor de velg weer wat bijgeschaafd......grrrrr bij uitrijden kom je gelukkig recht aan rijden, dat gaat beter. Maar tussen de spiegels aan beide zijde niet meer dan 2 a 3 cm ruimte.

Goed bezig daar. Op de P+R terreinen Amsterdam kun je gratis laden en voor € 1 parkeren in het weekend. Tel uit je winst.

Velg beschadigingen door onnodige stoeprandjes vindt je in elke parkeergarage vreemd genoeg. Krijgen ze commissie van velgenboeren ofzo? P Malieveld Den Haag is ook zo'n topper waar je met 10cm aan beide kanten in en uit moet:
image.jpg