Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Als het goed is komt mijn Tesla ook één dezer dagen in Nederland aan.
Opladen zal voornamelijk thuis en bij SuCs gebeuren maar voor noodgevallen wil ik wel bij publieke palen kunnen laden.

Welke pas of passen kan ik hiervoor het beste aanvragen?


Ik denk dat je bij aflevering van je Model-S nog steeds de Newmotion pas krijgt. Deze kun je overal in NL bij vele providers gebruiken, en ook bij somigen in andere landen. Ik heb hem zelf bijvoorbeel ook een keeer in Duitsland kunnen gebruiken.
 
Er is me een die opvalt; ten zuidwesten van Bremen staat al op het kaartje en hiervan is op Daglievemensen zelfs nog geen cone te zien.
Hoe zat dat ook alweer van het de beer en zijn vel...

Volgens mij is dat kaartje er een beetje voor de show bij in elkaar geflanst. Het zal meer gaan om een leuk symmetrisch uitziend plaatje dan om de details. Ook die in het noorden van Noorwegen ontbreken. En het zijn er nu dus sinds heel kort alweer 95.

Bedoel je trouwens niet Supercharge.info?
 
En het gaat maar door. Vandaag wordt Schleswig-Busdorf online gezet.

Vraag, waar komt de 100e? In welk land? Moet wel een superparty worden (als het niet te ver is).

Ik hoop stillekes dat er met die mijlpaal ook binnenkort een software update komt die inspeelt op de vele SuC's. (bezetting tonen, alternatieven aangeven etc.)
Maar is natuurlijk whisfull thinking.
 
En het gaat maar door. Vandaag wordt Schleswig-Busdorf online gezet.

Vraag, waar komt de 100e? In welk land? Moet wel een superparty worden (als het niet te ver is).

Ik hoop stillekes dat er met die mijlpaal ook binnenkort een software update komt die inspeelt op de vele SuC's. (bezetting tonen, alternatieven aangeven etc.)
Maar is natuurlijk whisfull thinking.

de bezetting alleen lijkt me dan zeker niet genoeg. Je zou ook moeten weten hoeveel er naar de SuC onderweg zijn, en liefst ook degenen die er over nadenken om naar de SuC te rijden.:wink:
 
de bezetting alleen lijkt me dan zeker niet genoeg. Je zou ook moeten weten hoeveel er naar de SuC onderweg zijn, en liefst ook degenen die er over nadenken om naar de SuC te rijden.:wink:

Ja, dat hele scenario heb ik eerder al neergezet, is ontzettend veel mogelijk, maar wilde niet weer alles herhalen. Trouwens, zo gek is je opmerking niet. Als ik op een weg rijdt, bijvoorbeeld richting Noord Nederland en mijn range raakt beperkt dan zou hij best mogen "denken" dat ik wel zo slim zal zijn om even in Zwolle wat bij te laden (zeker met de wetenschap van de gratis chocolademelk :)

Of hij stelt dat "uit zijn eigen" voor.

Wat leuk dat wij, die gemiddeld een ton+ uitgeven aan een auto, daar toch nog oog voor blijven houden, die gratis consumpties. Hoe heet dat? "Wie het kleine niet eert...."
 
Ja, dat hele scenario heb ik eerder al neergezet, is ontzettend veel mogelijk, maar wilde niet weer alles herhalen. Trouwens, zo gek is je opmerking niet. Als ik op een weg rijdt, bijvoorbeeld richting Noord Nederland en mijn range raakt beperkt dan zou hij best mogen "denken" dat ik wel zo slim zal zijn om even in Zwolle wat bij te laden (zeker met de wetenschap van de gratis chocolademelk :)

Of hij stelt dat "uit zijn eigen" voor.

Wat leuk dat wij, die gemiddeld een ton+ uitgeven aan een auto, daar toch nog oog voor blijven houden, die gratis consumpties. Hoe heet dat? "Wie het kleine niet eert...."

Haha of je kunt niet anders omdat je krom moet liggen voor de maandelijkse afbetalingen :crying:
 
Ja, dat hele scenario heb ik eerder al neergezet, is ontzettend veel mogelijk, maar wilde niet weer alles herhalen. Trouwens, zo gek is je opmerking niet. Als ik op een weg rijdt, bijvoorbeeld richting Noord Nederland en mijn range raakt beperkt dan zou hij best mogen "denken" dat ik wel zo slim zal zijn om even in Zwolle wat bij te laden (zeker met de wetenschap van de gratis chocolademelk :)

Of hij stelt dat "uit zijn eigen" voor.

Wat leuk dat wij, die gemiddeld een ton+ uitgeven aan een auto, daar toch nog oog voor blijven houden, die gratis consumpties. Hoe heet dat? "Wie het kleine niet eert...."
ik heb er toch moeite mee hoor, om om die gratis koffie te vragen. Juist omdat je in een (in ogen van velen) dure auto rijdt. Zoiets als met de Ferrari inkopen doen bij de Aldi...
 
ik heb er toch moeite mee hoor, om om die gratis koffie te vragen. Juist omdat je in een (in ogen van velen) dure auto rijdt. Zoiets als met de Ferrari inkopen doen bij de Aldi...

Ja, ik heb dat ook eigenlijk. Je komt met een auto van € 100K aanrijden en dan vraag je om gratis koffie ...? Zelf vind ik het een beetje genant om te vragen. Doe het dan ook niet. En eerlijk gezegd hoeft het voor mij ook niet. :redface:
 
ik heb er toch moeite mee hoor, om om die gratis koffie te vragen. Juist omdat je in een (in ogen van velen) dure auto rijdt. Zoiets als met de Ferrari inkopen doen bij de Aldi...

Om eerlijk te zijn, ik ook. Ik heb tot nu toe nog maar één keer gevraagd om die koffie, om het eens uit te proberen. Die 2 euro nog wat is geen probleem.

Maar er zit ook een andere kant aan. In uitleg aan derden van het fenomeen "Superchargen" is het een mooie afsluiting om te zeggen dat je, om de wachttijd te overbruggen, een kopje koffie krijgt.
In mijn Chademo tijd kwam ik bij Nissan dealers en de ANWB en daar was ik ook altijd welkom en kon een bekertje koffie pakken. Zo ook bij de SuC's bij Tesla vestigingen zoals Tilburg en Wenen.

Ik weet niet wat er aan afspraken lopen. Als ik zo zie wat er bijv. in Oosterhout aan traffic ontstaat met bezoeken aan de lokale etablissementen kan het niet anders dan dat er grosso modo ook meer wordt gedaan dan alleen dat kopje koffie. Dus lucratief. Maar aan de andere kant voelt het wat schlemielig om er om te vragen, ook al zou het een concrete afspraak zijn geweest.

Ach, misschien zijn wij weer iets te netjes, wie weet.
 
Ik heb nog nooit om koffie gevraagd, en ga ik ook nooit doen ook. In Slovenië kon ik echter gewoon niet afrekenen, ze wisten dat ik met de Tesla was, en accepteerden géén geld van mij... Overigens, zoals al wel eens eerder door mij aangehaald, Ljubljana is echt een top locatie. Super goed restaurant, met topklasse bediening. Als je wilt overnachten is dit ook een prima hotel.