Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Als je laadpalen zoekt die 22kW leveren dan moet je op de website oplaadpalen.nl zoeken naar de palen met een code die begint met EV. Dit zijn de laatste palen geplaatst door e-laad en die zijn 22 kW. Meeste palen hebben een code die begint met AL en die zijn van Alfen of REE van Reewoud. In Breda zijn er nogal wat bijgekomen van 22kW. Als je via Zuid limburg rijdt staat er eentje in Klimmen vlak bij de A79. Nadeel is wel dat er slechts 1 auto aan kan. Met je pas van Newmotion laad je op deze palen ca. 100 km per uur.
 
het deel van apeldoorn was wellicht niet superslim. Zevenaar.... en boven Amsterdam? de van der valk bij Breukelen bidet 22Kw toch?

- - - Updated - - -

zat net op de site van fastned te kijken. ze hebben nu 4 laadstations live, en geven nu certificaten uit om geld in te zamelen. Was dat al zo, zat dat in het plan, of voorzien ze nu al fundingsissues? en vwb de certificaten, staat daar rendement tegenover?
 
Als je laadpalen zoekt die 22kW leveren dan moet je op de website oplaadpalen.nl zoeken naar de palen met een code die begint met EV. Dit zijn de laatste palen geplaatst door e-laad en die zijn 22 kW. Meeste palen hebben een code die begint met AL en die zijn van Alfen of REE van Reewoud. In Breda zijn er nogal wat bijgekomen van 22kW. Als je via Zuid limburg rijdt staat er eentje in Klimmen vlak bij de A79. Nadeel is wel dat er slechts 1 auto aan kan. Met je pas van Newmotion laad je op deze palen ca. 100 km per uur.

Dank voor de info. Heb je ook een adres voor die in Klimmen?
 
Als je laadpalen zoekt die 22kW leveren dan moet je op de website oplaadpalen.nl zoeken naar de palen met een code die begint met EV. Dit zijn de laatste palen geplaatst door e-laad en die zijn 22 kW. Meeste palen hebben een code die begint met AL en die zijn van Alfen of REE van Reewoud. In Breda zijn er nogal wat bijgekomen van 22kW. Als je via Zuid limburg rijdt staat er eentje in Klimmen vlak bij de A79. Nadeel is wel dat er slechts 1 auto aan kan. Met je pas van Newmotion laad je op deze palen ca. 100 km per uur.
Aha, dat is wel interessant om te weten. Op oplaadpalen.nl kan je overigens ook filteren op 20 - 43kW.

Ik wist alleen niet dat E-Laad ook 22kW palen plaatste, dat is wel super. Zijn die EV palen trouwens niet gewoon slimme EV-Boxes? Die leveren 22kW als er één auto aan zit, anders bei
 
mijn love to load pas werd niet herkend in maasmechelen, echter de security gaf aan dat dat was omdat de paal gratis was... verder zou het nu moeten werken. helpdesk van the new motion was gisteren niet goed bereikbaar, na 10 minuten in de wacht opgehangen...
 
Aha, dat is wel interessant om te weten. Op oplaadpalen.nl kan je overigens ook filteren op 20 - 43kW.
Ik wist alleen niet dat E-Laad ook 22kW palen plaatste, dat is wel super. Zijn die EV palen trouwens niet gewoon slimme EV-Boxes? Die leveren 22kW als er één auto aan zit, anders bei

Volgens mij zijn de laatste generatie e-laad palen enkele EV-Boxen op paal, met onderop een kastje met de 'hoofdaansluiting'. Dat enkelvoudige is uit kostenoverwegingen. Op de e-laad site is wel een persbericht te vinden en een foto:
Leveranciers aanbesteding oplaadpunten bekend | Stichting e-laad
 
Volgens mij zijn de laatste generatie e-laad palen enkele EV-Boxen op paal, met onderop een kastje met de 'hoofdaansluiting'. Dat enkelvoudige is uit kostenoverwegingen. Op de e-laad site is wel een persbericht te vinden en een foto:
Leveranciers aanbesteding oplaadpunten bekend | Stichting e-laad

100 m van m'n huis op Mitchamplein in Hengelo is laatst door elaad zo'n enkelvoudige EV box geplaatst. Er komt overigens niet meer dan 3x16A uit.
 
Dank voor de info. Heb je ook een adres voor die in Klimmen?

Drossaert de Limpensplein 1n016343 AV Klimmen

Dit is de locatie.
Echter ik heb daar helemaal aan het begin gestaan om te testen toen ik nog geen laadstation had... gaf enkel 3x16A. Kan natuurlijk ook zijn dat ik gewoonweg de auto maar op 16A had staan en dat er meer uit viel te halen...
Ik zal het nog eens testen.

Een met zekerheid 22kw paal is :
Terhoevenderweg 95
6412 ZJ Heerlen
Is bij Autobedrijf Kerres (Renault dealer). Gratis laden aan 22kw en er zijn 2 plaatsen. Ruime plaatsen om te parkeren. de McD is op loopafstand.
 
Drossaert de Limpensplein 1n016343 AV Klimmen

Dit is de locatie.
Echter ik heb daar helemaal aan het begin gestaan om te testen toen ik nog geen laadstation had... gaf enkel 3x16A. Kan natuurlijk ook zijn dat ik gewoonweg de auto maar op 16A had staan en dat er meer uit viel te halen...
Ik zal het nog eens testen.

Een met zekerheid 22kw paal is :
Terhoevenderweg 95
6412 ZJ Heerlen
Is bij Autobedrijf Kerres (Renault dealer). Gratis laden aan 22kw en er zijn 2 plaatsen. Ruime plaatsen om te parkeren. de McD is op loopafstand.
Zit er een hek om die dealer? Het zou voor mij namelijk een mooie tussenstop zijn richting de SuperCharger in Duitsland.

Vanuit Zeeland rijd je namelijk door België, even door Limburg en dan Duitsland in.

Zou je anders eens een foto kunnen maken en deze samen met een review plaatsen op oplaadpalen.nl?
 
Last edited:
Zit er een hek om die dealer? Het zou voor mij namelijk een mooie tussenstop zijn richting de SuperCharger in Duitsland.

Vanuit Zeeland rijd je namelijk door België, even door Limburg en dan Duitsland in.

Zou je anders eens een foto kunnen maken en deze samen met een review plaatsen op oplaadpalen.nl?

Oww.. das vreemd ik heb deze paal zelf aangemeld bij oplaadpalen.nl en dat was inclusief een review.

ik zal wat foto's maken zodra ik weer in de buurt ben en opnieuw een review plaatsen.

In ieder geval :

De laadpalen zijn 24h/dag beschikbaar. Er is geen hek omheen, maar eerder een 'tuin'. De ingang is gewoon open en makkelijk te bereiken.

In geval dat ik nog geen review heb kunnen indienen voordat je de route moet maken :

Afslag Voerendaal aanhouden. Bij de afslag links aanhouden (rotonde 3/4 nemen). 2de rotonde rechtdoor. Meteen hierna de verkeerslichten rechtsaf (naar de McDonalds). Straat ingaan van de McDrive. Niet bij de McDrive naar binnen rijden maar rechtdoor rijden tot op einde van de straat Aan de linkerkant ligt Kerres Autodealer. De laadpalen bevinden zich bij de ingang van het Pand.

Dit is de link in oplaadpalen.nl : Oplaadpalen / Oplaadpunten / Auto opladen - Dit is de onafhankelijke website die alle oplaadpalen en oplaadpunten laat zien, ook via een app te benaderen vanuit de auto