Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga 19 december naar een voorstelling in Amsterdam, Carre. Weet iemand misschien ook een veilig en eventueel snel oplaadpunt in die omgeving? Ik heb al wel gekeken op oplaadpunten.nl, en er zijn genoeg in de omgeving Amsterdam. Hoop alleen dat iemand misschien een geschikt werkend punt weet in de buurt van Carre waar de grote S kan staan en laden.
 
Zoetermeer heeft het allemaal :tongue:
Tja, bij mij ligt de hele oprit eruit om een kabel naar de schuur te leggen voor "weekend laden". Gelijk maar beschoeiing, verbreding en nieuwe bestrating erin. Dat elektrisch rijden is zoooo goedkoop:biggrin::biggrin:. Was allemaal niet nodig geweest omdat ik op een paar honderd meter lopen gratis in t Stadshart kan bijladen indien nodig. Had toch weer 10k gescheeld:scared:.
 
Ik ga 19 december naar een voorstelling in Amsterdam, Carre. Weet iemand misschien ook een veilig en eventueel snel oplaadpunt in die omgeving? Ik heb al wel gekeken op oplaadpunten.nl, en er zijn genoeg in de omgeving Amsterdam. Hoop alleen dat iemand misschien een geschikt werkend punt weet in de buurt van Carre waar de grote S kan staan en laden.

De laadpalen in Amsterdam worden intensief gebruikt en werken in principe, ik heb er pas ééntje gezien waarvan één contactpunt het niet deed. Parkeren aan de grachtengordel zou ik niet doen, dat zijn te kleine plaatsen. Ik heb het gevoel dat de parkeerruimte aan de buitengrachten (Nieuwe Prinsengracht etc) wat normaler is. Het is daar ook niet erg druk, dus je kunt rustig even wat palen langsrijden, in tegenstelling tot de grachten in het centrum, waar het wel echt even goed sturen is met de krappe ruimte en fietsers.
 
Ik ga 19 december naar een voorstelling in Amsterdam, Carre. Weet iemand misschien ook een veilig en eventueel snel oplaadpunt in die omgeving? Ik heb al wel gekeken op oplaadpunten.nl, en er zijn genoeg in de omgeving Amsterdam. Hoop alleen dat iemand misschien een geschikt werkend punt weet in de buurt van Carre waar de grote S kan staan en laden.

.
Ik heb op de hoek van de keizersgracht met de vijzelstraat gestaan. Mooie ruime plek. 5 à 10 minuten lopen naar Carre. The new motion pas deed het daar
 
Vandaag geladen aan een openbare laadpaal. Wil ik weg kan de kabel niet meer ontkoppeld worden van de laadpaal. Daar sta je dan. Ik wacht al ruim een uur op een monteur. Er schijnt geen verbinding meer te zijn waardoor er niet gecommuniceerd kan worden met de laadpas. Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
 
Vandaag geladen aan een openbare laadpaal. Wil ik weg kan de kabel niet meer ontkoppeld worden van de laadpaal. Daar sta je dan. Ik wacht al ruim een uur op een monteur. Er schijnt geen verbinding meer te zijn waardoor er niet gecommuniceerd kan worden met de laadpas. Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Ja!

Is het toevallig een paal waat het nummer met "AL" begint? Dat zijn palen van Alfen, heb ik het vaker bij gezien. Collega heeft een keer 2 dagen op zijn kabel moeten wachten voordat ze hem brachten.
 
Iemand in de buurt van Heerlen die weet of deze paal in Heerlen werkt?

Zou op de parkeerplaats van Kerres Autobedrijf staan. Zou voor mij echter een mooi 22kW punt zijn voor op de route naar Duitsland.
Kerres is de Renault dealer, dus ik vrees er voor. Even verderop ligt de Volvo dealer. Volgens mij heeft die wel een fatsoenlijke laadpaal staan. Het ligt ook direct bij de IKEA. Het is me de laatste keer niet opgevallen dat dat daar laadpunten zijn.
 
Kerres is de Renault dealer, dus ik vrees er voor. Even verderop ligt de Volvo dealer. Volgens mij heeft die wel een fatsoenlijke laadpaal staan. Het ligt ook direct bij de IKEA. Het is me de laatste keer niet opgevallen dat dat daar laadpunten zijn.
Ja, maar ik wil dus 22kW en geen 11kW, want dat duurt zo lang.

Mijn huis naar Wilnsdorf is 310km, dat vind ik nét te krap met een Range Charge, dus ik pak liever nog eventjes 30 minuten 22kW.

Wel gaar dat die paal dan daar vermeld staat, maar er niets bij staat of hij 24/7 open is.