Daarom ben ik zo blij met al die SuC's. De mooiste situatie is dat je het daar mee kunt doen, zoals nu bijvoorbeeld Zwitserland (bijna) geheel afgedekt is. Ik wil niet dat ik op zoek moet naar een laadpaal die dan ook nog eens, ook al is hij 22 kW, gerust een hele dag bezet kan zijn door een hybride die dan 30 tot 40 km bijlaadt. Dat geldt ook in Nederland. Als ik een cliënt bezoek dan is dat meestal niet langer dan een goed uurtje. Als ik, zoals nu met Zwolle, met een aangename pauze mijn auto weer zo vol heb dat ik flink vooruit kan in het Noorden en dan op de terugweg een aperitiefje (om het zo maar eens te zeggen) daar, dan kan ik het hele gedoe links laten liggen.
Om eerlijk te zijn trekt het mij ook niet om 48 km/uur te laden bij een tankstation.
Misschien al te verwend??
- - - Updated - - -
Ik denk uiteindelijk wel. Met de situatie over een jaartje of zo met > 200 SuC's in Europa en de nu al scheve ogen van Audi, BMW etc rijders bij het tanken zal men wel iets dergelijks moeten gaan bieden. Ik durf te voorspellen dat over een jaar of drie de duitse merken met hun hogere segment een vergelijkbare auto bieden als Tesla met grote batterij en dat ze aanhaken bij de SuC's en dan zelf bijdragen aan de verdichting. Tesla kan dan ook als stroomleverancier gezien worden.
Het is niet alleen een kwestie van ego's (hoewel dat erg speelt) maar uiteindelijk gaat het om de vraag: "Bedien ik mijn klant wel zoals hij wil".