Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
heb er een bij tesla zelf gekocht 195 euro voor 7,5M

Is de slimste keuze.

Alternatief zou kunnen zijn:

http://www.laadkabelwinkel.nl/ev-laadkabel-type-2-naar-type-2-32a-3fase-10meter-zwart

Maar dan heb je wel een zware kabel (de 16A variant is natuurlijk een stuk lichter) maar als je deze alleen onderweg gebruikt dan heb je wel voordeel dat je wat verderweg kunt staan en toch kan laden...

Zelf heb ik een 10m 16A kabel als backup (2 keer nodig gehad) en nu om thuis verder op de oprit er nog bij te kunnen en gebruik onderweg doorgaans de std Tesla Kabel van 190 Euro...
 
Er zit een standaard door Tesla orgineel geleverde kabel bij. Dus ik heb alleen een langere kabel nodig voor als ik om een andere auto heen moet, dus 7,5 of 8 meter. (ik begrijp dat die bij Tesla aanzienlijk goedkoper zijn). Maar is dat dan EV of ratio? Kennelijk is dat een verschil. En het is mij ook niet duidelijk wanneer en of ik een verloopstekker nodig heb.
 
Als er een door Tesla meegeleverde Type 2 kabel bij zit, dan is dat die van 7,5m...
Als er alleen de UMC met rode stekker en schucko bij zit dan zul je die (evt. in een langere variant tegen meerprijs) moeten aanschaffen als je ook publiek wil laden.
Ratio is voor zo ver ik weet alleen een merk.... dus...
Gewoon even navragen (bij Jildar?) of je een type 2 kabel meekrijgt, naast de UMC.

Dan kun je daarna gaan nadenken over verlengkabel schucko / rood en dat soort zaken, maar die heb je in west Europa inmiddels zelden meer nodig.... wel leuk om sceptici te overtuigen overigens: als er stroom is kan ik laden :)
 
...Dan kun je daarna gaan nadenken over verlengkabel schucko / rood en dat soort zaken, maar die heb je in west Europa inmiddels zelden meer nodig.... wel leuk om sceptici te overtuigen overigens: als er stroom is kan ik laden :)
Daarmee zal ook wel het speuren naar allerlei wandcontactdozen (stopcontacten) op de vreemdste locaties uitsterven. Dat is er bij de hele eerste generatie Model S eigenaren ingeslopen, denk ik.
Zo was ik laatst op Kos en gingen we natuurlijk de in de haven bivakkerende 'vluchtelingen' wat spullen brengen. Onderwijl bestudeerde ik de op de kade aanwezige 32A en 63A CEE aansluitmogelijkheden. Had geen passende verloopkabel voor de elektrische fiets bij me, trouwens. Tweeënhalf jaar geleden kende ik alleen geaarde en niet-geaarde 230V stopcontacten en in de USA 110V met van die platte pennen.
 
Denk dat dit je wel kan helpen. in een blog van Maarten Steinbach - ook Tesla rijder/fanaat -;)

De stekkers en het laden van de Tesla Model S in de EU


Er zit een standaard door Tesla orgineel geleverde kabel bij. Dus ik heb alleen een langere kabel nodig voor als ik om een andere auto heen moet, dus 7,5 of 8 meter. (ik begrijp dat die bij Tesla aanzienlijk goedkoper zijn). Maar is dat dan EV of ratio? Kennelijk is dat een verschil. En het is mij ook niet duidelijk wanneer en of ik een verloopstekker nodig heb.
 
Hartelijk dank allemaal voor jullie advies. Ik heb een duolader, supercharge mogelijkheid en vandaag een pasje van The New Motion gekregen.

- - - Updated - - -

Dus deze is de juiste? EV Laadkabel Type 2 naar Type 2 32A 3fase 8meter zwart Laadkabels voor elektrische auto's of deze: Ratio Laadkabel Type 2 naar Type 2 32A 3fase 8meter Laadkabels voor elektrische auto's


Ik heb deze: Cable Mode 3 type 2 to 2 M-F 3x32A 8m

bij:
Faber Snaak
Ratio Electric B.V.
Ambachtsstraat 12
3861 RH Nijkerk
The Netherlands
Tel: +31 33 245 23 60
Fax: +31 33 245 31 54
 

om op je vraag concreet te antwoorden : dat is de juiste, beide zijn oke.
Je hebt duolader, dus zeker 32A kiezen.

Velen onder de ons (waaronder ondergetekende) hebben 'de zwarte' bij Loek gekocht, naar volle tevredenheid.
Vandaag wordt hij zowat de markt uitgeprijsd door Tesla, die bij nieuwe(?) wagens een goede kabel mee verkoopt aan een braderie-prijs - als ik de verhalen mag geloven.

maar kijk ook even hieronder :
Ik zou even checken of je voorloop-auto al niet een mennekes type 2 kabel meegeleverd gekregen heeft?
 
Overweeg ook eens een kabel van 1,5m aan te schaffen. Komt (bij mij) best vaak voor dat de paal links bij de kont staat. (net als bij een supercharger).
Dan hoef je niet de hele 7,5m, 8m of 10m kabel op de grond te gooien en later ook weer op te rollen (vooral fijn als het regent).

Ik heb ook 3m voor als de paal aan de rechterkant van de kont staat, maar dat is eigenlijk net iets te kort. 3,5 of 4m zou beter zijn.

Mijn initiële lange kabel ligt voor in de frunk en is daar de laatste 3/4 jaar 1 keer uit geweest (even afgezien van de TTT) toen een laad-parkeerplaats geICEd was en ik wat verder stond.
 
Hier een link naar de Tesla kabel waar over gesproken wordt. Kon nergens zo'n goede deal vinden als dit. Deze heb ik dus ook maar meebesteld met de Model S (separate factuur ;) ).

Shop Tesla Gear Mennekes, Type 2, 3 Phase, 32A, 7m

Mennekes, Type 2, 3 Phase, 32A, 7m
EUR 190,-

Deze kabel is te gebruiken bij het merendeel van de publieke laadpunten in Europa en de verschillende laad stations.
Maximale laadvermogen kabel: 22 kW (110 km bereik / uur laden)
Let op: In Frankrijk is een kabel met Type 3C stekker nodig voor publieke laadstations
Mennekes_Type_2_highres_1024x1024.jpg
 
Een lange kabel (6 of 8 meter) komt daarnaast vooral van pas als je in een eenrichtingsweg alleen schuin kan parkeren (ipv langszij). Ik ben dat regelmatig tegengekomen in Italië. Je hebt dan eigenlijk geen andere keus dan een kabel over de volle lengte van de auto te leggen. Of er zelfs onderdoor. In Nederland lukt het bijna altijd met 2 meter. Ideaal is beide kabels aanschaffen.




Overweeg ook eens een kabel van 1,5m aan te schaffen. Komt (bij mij) best vaak voor dat de paal links bij de kont staat. (net als bij een supercharger).
Dan hoef je niet de hele 7,5m, 8m of 10m kabel op de grond te gooien en later ook weer op te rollen (vooral fijn als het regent).

Ik heb ook 3m voor als de paal aan de rechterkant van de kont staat, maar dat is eigenlijk net iets te kort. 3,5 of 4m zou beter zijn.

Mijn initiële lange kabel ligt voor in de frunk en is daar de laatste 3/4 jaar 1 keer uit geweest (even afgezien van de TTT) toen een laad-parkeerplaats geICEd was en ik wat verder stond.
 
de mijne is 8m. Geen zin om na te denken welke kabel het beste is...

Een lange kabel (6 of 8 meter) komt daarnaast vooral van pas als je in een eenrichtingsweg alleen schuin kan parkeren (ipv langszij). Ik ben dat regelmatig tegengekomen in Italië. Je hebt dan eigenlijk geen andere keus dan een kabel over de volle lengte van de auto te leggen. Of er zelfs onderdoor. In Nederland lukt het bijna altijd met 2 meter. Ideaal is beide kabels aanschaffen.
 
Nogmaals dank allen. off topic (sorry): Ik heb nu weer een nieuwe uitdaging: Omdat de MS pas over 2 wk komt en de RR deze week verkocht wordt krijg ik een Ampera tot dat de MS beschikbaar is... (Wel top van Jildar van MrGreen dat hij dat heeft geregeld).

Jildar is idd Top!

- - - Updated - - -

je gaat nu ons toch niet vragen hoe je die moet opladen -;)

Moet je die opladen? :rolleyes: Dat doet de ICE toch?:tongue:
 
Overweeg ook eens een kabel van 1,5m aan te schaffen. Komt (bij mij) best vaak voor dat de paal links bij de kont staat. (net als bij een supercharger).
Dan hoef je niet de hele 7,5m, 8m of 10m kabel op de grond te gooien en later ook weer op te rollen (vooral fijn als het regent).

+1. Die van 1.5 m gebruik ik 99% van de tijd. Ideaal ding, kan hem iedereen aanraden!