Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag dik 200 km van huis in Strijen. Dorp met laadpaal, dus dat moest goed gaan. Maar ook dorp met EV's dus... Plan B: via Oosterhout naar huis...

Ok, is sjips, maar toch.. er staat een 100% puur EV te laden.
Eentje die de elektronen echt nodig heeft vanwege een bagger range..
Hier zou ik dus maar heel even kwaad over worden, maar het wordt precies gebruikt waarvoor het gemaakt is.
 
Net wat geks gehad, ik kom niet zo vaak bij mijn tweede kantoor in Rotterdam en moest daar vandaag zijn. In de garage (Q-Park) hangen 3 lolo's die maar 3,7kW geven en altijd al een heel gek voltage van 212 hadden. Toen ik net mijn auto er aan hing kreeg ik de melding dat de snelheid omlaag ging vanwege slechte bedrading of verlengsnoer. Ik dacht gelijk aan de nieuwe update en belde Tesla om te checken, op dat moment stopte de auto er helemaal mee.

Tijdens het bellen naar de volgende paal gereden (om de hoek) en na het inpluggen kreeg ik dezelfde melding. Omdat ik Tesla aan de lijn had konden ze gelijk meekijken, nu kwam het omdat deze outlet 237 volt gaf en er verschil in de fasen zou zitten. De eerste keer klapte hij er na een half uurtje uit en nu is hij al weer een uurtje aan het laden.

Ik kon beide punten hiervoor (tot de update) gewoon gebruiken maar nu moet ik continu de app checken of ik nog wel stroom krijg. Is de update nou zou scherp of zijn deze outlets nou echt zo slecht?
 
Bij ons op het industrie terrein krijg ik soms ook maar 210 V via de rode stekker. Binnenkort heb ik daar een laadpaal rechtstreeks op de meterkast.
Dan kan ik zien of het aan de interne bekabeling ligt, het verlengsnoer of aan de hoeveelheid die ik geleverd krijg.
De laadpaal die ik op kantoor krijg is dezelfde als thuis. Daar zit ik tegen de 230V aan.
 
Net wat geks gehad, ik kom niet zo vaak bij mijn tweede kantoor in Rotterdam en moest daar vandaag zijn. In de garage (Q-Park) hangen 3 lolo's die maar 3,7kW geven en altijd al een heel gek voltage van 212 hadden. Toen ik net mijn auto er aan hing kreeg ik de melding dat de snelheid omlaag ging vanwege slechte bedrading of verlengsnoer. Ik dacht gelijk aan de nieuwe update en belde Tesla om te checken, op dat moment stopte de auto er helemaal mee.

Tijdens het bellen naar de volgende paal gereden (om de hoek) en na het inpluggen kreeg ik dezelfde melding. Omdat ik Tesla aan de lijn had konden ze gelijk meekijken, nu kwam het omdat deze outlet 237 volt gaf en er verschil in de fasen zou zitten. De eerste keer klapte hij er na een half uurtje uit en nu is hij al weer een uurtje aan het laden.

Ik kon beide punten hiervoor (tot de update) gewoon gebruiken maar nu moet ik continu de app checken of ik nog wel stroom krijg. Is de update nou zou scherp of zijn deze outlets nou echt zo slecht?

Ik stond bij q-park in de Colonel aan een lolo afgelopen weekend. Ook maar 212V en kreeg melding op het scherm dat de auto de laadpower terug ging schroeven. Ging naar 12A Dacht dat het lag aan mijn 10m lange kabel. Hoe lang is jou laadkabel?
 
Vandaag vanaf Breda op en neer naar Groningen. Helaas half uur rond gereden voordat ik een 11Kw lader had gevonden. Volgens chargemap en love to load app zou er bij de parking van Martini Plaza 2 11Kw laders zijn maar dit blijken 4 5Kw punten te zijn ( stond overigens wel een Tesla te laden) daarna verder gezocht en niet gevonden. Uiteindelijk bleek er bij de parking van het Mercure hotel (naas Martini Plaza) wel een 11 Kw lader te staan. Maar die staat nergens op de kaart en vond ik na rondje stad en vele niet openbare laadpunten bij toeval.
Uiteindelijk terug gereden via fastned Heerde 22Kw en Supercharger Zevenaar 110 Kw weer in Breda aangekomen.

Weet iemand nog andere 11 of 22 Kw laadpunt in Groningen? En welke App kun je het beste gebruiken?
Op de parking van Martini Plaza staan liefst 6 laadpunten die waarschijnlijk allemaal 22kW zijn! Ik heb daar op 3 januari geladen met 3x26A. Vanwege de zeldzaamheid van laadpunten in Groningen heb ik die zelfs op de zeemap gezet...
 
Ik stond bij q-park in de Colonel aan een lolo afgelopen weekend. Ook maar 212V en kreeg melding op het scherm dat de auto de laadpower terug ging schroeven. Ging naar 12A Dacht dat het lag aan mijn 10m lange kabel. Hoe lang is jou laadkabel?

Mijne is 8m en heeft het op dat punt altijd goed gedaan. Ik weet voor 99,9% zeker dat het door de update komt, volgens mij is hij iets te scherp. Uiteraard wel een mailtje naar The New Motion gestuurd met de vraag of ze de Lolo's kunnen checken.
 
Net wat geks gehad, ik kom niet zo vaak bij mijn tweede kantoor in Rotterdam en moest daar vandaag zijn. In de garage (Q-Park) hangen 3 lolo's die maar 3,7kW geven en altijd al een heel gek voltage van 212 hadden. Toen ik net mijn auto er aan hing kreeg ik de melding dat de snelheid omlaag ging vanwege slechte bedrading of verlengsnoer. Ik dacht gelijk aan de nieuwe update en belde Tesla om te checken, op dat moment stopte de auto er helemaal mee.

Tijdens het bellen naar de volgende paal gereden (om de hoek) en na het inpluggen kreeg ik dezelfde melding. Omdat ik Tesla aan de lijn had konden ze gelijk meekijken, nu kwam het omdat deze outlet 237 volt gaf en er verschil in de fasen zou zitten. De eerste keer klapte hij er na een half uurtje uit en nu is hij al weer een uurtje aan het laden.

Ik kon beide punten hiervoor (tot de update) gewoon gebruiken maar nu moet ik continu de app checken of ik nog wel stroom krijg. Is de update nou zou scherp of zijn deze outlets nou echt zo slecht?

had hetzelfde gisteren op Nyenrode, alleen dan op een gewoon 237 volt 11 Kw punt EV Box... fout in bedrading, toen helemaal niets meer... opgegeven, kabel laten zitten, toen ik terugkwam had ie wel wat gedaan maar niet veel... laten we niet vergeten Amerika met haar brakke bedrading en vele idiote rechtszaken te bedanken voor deze update...
 
Op de parking van Martini Plaza staan liefst 6 laadpunten die waarschijnlijk allemaal 22kW zijn! Ik heb daar op 3 januari geladen met 3x26A. Vanwege de zeldzaamheid van laadpunten in Groningen heb ik die zelfs op de zeemap gezet...

Dan zal ik het niet goed hebben gedaan.
Ik heb daar in eerste instantie staan laden maar het vermogen ging niet verder als 2KW dus dacht ik dat het een normale lolo lader was.........
ik vond het al vreemd, aangezien ze inderdaad op chargemap stonden! blijkbaar was ik iets te voorbarig.

weet iemand hoe je dat op de laadpaal kunt zien? staan de vermogens altijd op de openbare palen?

P.s. Die laadpaal bij het mercure hotel aan de overkant is gratis en de parking is de eerste 2 uur gratis als je er een hapje eet. Ik weet alleen niet hoe je zo,n paal aanmeldt op zeemap (wat is dat?) of op chargemap.
 
Mijne is 8m en heeft het op dat punt altijd goed gedaan. Ik weet voor 99,9% zeker dat het door de update komt, volgens mij is hij iets te scherp. Uiteraard wel een mailtje naar The New Motion gestuurd met de vraag of ze de Lolo's kunnen checken.

Ik laad altijd, elke nacht op via een Q-park Lolo en kan bevestigen dat exact sinds de update die lolo's nog maar op 12A en dus met 12 Km p/u laden.
 
hi,

Denk eraan om morgen naar Tour en Taxis te gaan. Ik zie dat er 2 laadpunten zijn in de omgeving, één van de Plugincompany en één bij Total. Heeft iemand daar reeds opgeladen en welke stekker gebruiken ze ? Een type 2 laadpunt ? En kan je met de Tesla Newmotion kaart opladen ?
 
Dan zal ik het niet goed hebben gedaan.
Ik heb daar in eerste instantie staan laden maar het vermogen ging niet verder als 2KW dus dacht ik dat het een normale lolo lader was.........
ik vond het al vreemd, aangezien ze inderdaad op chargemap stonden! blijkbaar was ik iets te voorbarig.

weet iemand hoe je dat op de laadpaal kunt zien? staan de vermogens altijd op de openbare palen?

P.s. Die laadpaal bij het mercure hotel aan de overkant is gratis en de parking is de eerste 2 uur gratis als je er een hapje eet. Ik weet alleen niet hoe je zo,n paal aanmeldt op zeemap (wat is dat?) of op chargemap.

De 'zeemap' is in 'forumtaal' de map met laadpunten van Tesla-rijders voor Tesla-rijders in nood. De kaart die je in beeld krijgt via het sticky draadje "Relevante lijstjes" en dan de eerste link onder 'Informatie over opladen'. Beschikbaar nadat je password hebt aangevraagd en gekregen.
Op de publieke laadpalen staat vaak juist helemaal NIET wat de capaciteit van het laadpunt is... en ook vaak niet met welk pasje de paal werkt. Dus kwestie van uitproberen, de Essent-laadpas die ik heb werkt tot nu toe bij alle palen.
 
Ik kreeg net een nieuwsbrief van Fastned binnen. Daarin staat:
De komende weken starten we de bouw op verzorgingsplaatsen Bornheim, Vundelaar, De Panjerd en Lageveen.

Vandaag bij Fastned locatie Het Veen in Heerde geladen 26A - 85 km/hr.
Ik moest ca. 200 km laden om thuis te komen na bezoek aan Grou.
Viel me op dat er maar 1 stuks Type 2 aansluiting is, wel erg weinig zo langs de snelweg.
Duidelijk niet berekent op de toekomst lijkt mij.
 
Volgens mij breiden ze uit bij meer vraag. De nieuwe locaties maken het noorden en noordoosten beter beter bereikbaar. Maar je zou eigenlijk SC capaciteit willen anders is het wel erg lang wachten.

Tzou zeker super zijn als we bij alle Fastned stations via Tesla protocol zeer snel zouden kunnen laden.
Of dat Tesla de Chademo adaptor EU versie zou leveren want dan kan je bij Fastned ook sneller laden.
Dit zegt Fasted op hun web-site onder "meest getelde vragen" :
"Fastned is in afwachting van welke snellelaadstandaard Tesla gaat volgen. Op dit moment kan een Tesla bij een Fastnedstation met AC laden. Wij hopen dat Tesla snel duidelijkheid verschaft oversnelladen. Tesla heeft een CHAdeMO adapter aangekondigd, hiermee wordtsnelladen op 50 kW bij Fastned mogelijk. Laat je door je Tesla dealer op dehoogte houden van de ontwikkelingen bij Tesla om aan te sluiten bij één van debekende laadstandaarden".