Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Reactie van Tesla vandaag:


Dank u wel voor uw bericht en feedback. Ik begrijp uw teleurstelling en gebrek aan communicatie. Het is nog steeds de bedoeling dat wij de route naar Zuid-Frankrijk zullen open gaan stellen voor het begin van het hoogseizoen. Ook verwachten ik dat wij nog 1 tot 2 superchargers zullen gaan openen in Nederland. Wanneer wij met meer informatie zullen gaan komen is onbekend. Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik die graag van u.

Met de wetenschap dat ze ook 'verwachtten'
- in 2012 MS'en in Europa te leveren
- eind 2013 een Chademo adapter te leveren
- in april in Europa een Chademo adapter te leveren
- 'binnenkort' een rode stekker te leveren (wel 100 keer)
etc.etc.

zou ik maar, als je echt met de MS op vakantie wilt, iets in zuid Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk plannen.

- - - Updated - - -

Na een weekje VS bleek eindelijk de FastNed lokatie bij de Vundelaar (A1, west, ter hoogte van Twello) af/ingericht te zijn.
Dus op de terugweg maar even gestopt.
De opladers zijn operationeel. Volgens mij zijn het andere 'units' dan bij Palmpol. Rechts staat een unit met Chademo en CCS. Links een unit met 22kW AC en 'nog iets' (even geen aandacht aan besteed).

Maar hoewel operationeel kon ik er niet laden (22kW AC). Na 3 seconden houdt mijn MS het voor gezien en geeft een laadkabel fout. Bij herhaaldelijk proberen was het resultaat meestal 0 sec. en kon ik 1 keer de 3 sec reproduceren.

Omdat ik de kabel kort daarvoor nog succesvol had gebruikt lijkt het me sterk dat er echt iets met mijn kabel is. Wordt dus interessant om te zien of meer mensen hier last van hebben. Als deze units de standaard worden zouden we nog wel eens een probleem kunnen hebben met FastNed stations.
Maar voordat ik bij Fastned en/of Tesla ga navragen is het wellicht handig als anderen het niet functioneren kunnen bevestigen.

(ik had natuurlijk even een foto'tje moeten schieten...)
 
Weet iemand een snel oplaadpunt bij europoort ?
Ik kom van uit richting Utrecht en ik moet 120 km (of als meer als mogelijke) opladen.
Ik zie een paar dubbel "snel AC" e-laad punten in Brielle op de Slagveld en de Ruggeplein.
Weet iemand hoe snel is snel AC in Brielle ?
 
Vanochtend voor het eerst in Zevenaar geweest:
IMG_20140418_074951a.png


Op plek 1a brak het laden na enkele minuten af, later kwam Belg Peter op plek 3a, en had hetzelfde. Allebei een ander plek gekozen: die deden het wel on-onderbroken. Plek 1a en 3a blijven kneusjes!
 
Zou het niet mogelijk zijn om de laad-data + locatie + eventuele (fout-) meldingen automatisch te verzamelen?
Ik denk aan data als: "datum" + "gps_loc" + "laad_poging" + "laadpaal_id" + "werkelijk_laad_vermogen" + "meldingen" etc.

Ik kan mij voorstellen dat Tesla dat zelf voor alle auto's al kan inzien. En dan nog alle fabrikanten overtuigen van een standaard format voor alle typen palen/auto's. :scared:

Dan zou meteen inzage geven in het ge- en verbruik van een paal, actuele status, etc.