Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Heb gisteren (gratis) geladen op deze 2 plaatsen.
Heb gegevens bekomen na contact met eigenaar IDETA (contactpersoon is Mr Lefaza).


Enfin, ik moest dan uiteindelijk toch verder naar mijn afspraak in Ronse, dus geen tijd meer om de 3e paal te testen:

AdresRue des Foudriers, 2
Ghislenghien

GPS coördinatenN 50.663431,E 3.867295
View attachment 49377

deze laatste heb ik getest. zie tesla.plugshare.com
 
Aangezien nog steeds laadplaatsen ge-ICE-ed worden door brandstof wagens heb ik me even aan het werk gezet.
Flyer gemaakt op formaat A5 in 4 talen om duidelijk te maken dat hun wagens verkeerd geparkeerd staan.
Verkeersbord is het officiële Belgische bord.
Mag vrij gebruikt worden door iedereen. Wil je bestand op A4 stuur me dan even berichtje met mailadres en bezorg je zo snel als
mogelijk het bestand via mail.

Note1.jpg


.
 
Maar op de zaak hebben we een 22kW ICU EVE, en wat een dramading is dat, zeg. Als je niet _precies_ de juiste volgorde aanhoudt bij aansluiten en afkoppelen raakt 'ie helemaal van slag en moet je drie keer om de auto lopen, 6 weesgegroetjes doen en soms een klein regendansje doen om hem weer aan de praat te krijgen :p


Mijn working place, Yep deze ICU's hanger er net 2weken in P0. ben er blij mee dat HTC Eindhoven dit gedaan heeft in het kader van het VIBE project. Geeft mij de mogelijkheid om 22kw bij teladen. Maar dit merk is geen succes, flut dingen het is 5 x een wees gegroetje, en na 5 x de kabel opnieuw aansluiten en de pas aanbieden, is de kans aanwezig dat het werkt.

Ah ik zal voortaan maar een bijbel in de auto leggen dan! Wat is de precieze volgorde voor aansluiten eigenlijk?
 
Engelse versie: Het meervoud van vehicle is vehicles (zonder apostrophe)

Voor het Duits heb ik het vermoeden dat het "wird von Ihnen" is ipv "durch Sie". (en dan is Sie iig met een hoofdletter, een aantal andere hoofdletters ontbreken ook nog in de Duitse versie)

Ik wil er niet over muggenziften, maar als ontvanger wordt mij verteld dat ik een laadplaats bezet, en daar wordt ik dan voor bedankt? Of mis ik de ironie? Wat mij betreft mag dat bedankje er wel af...
 
Aangezien nog steeds laadplaatsen ge-ICE-ed worden door brandstof wagens heb ik me even aan het werk gezet.
Flyer gemaakt op formaat A5 in 4 talen om duidelijk te maken dat hun wagens verkeerd geparkeerd staan.
Verkeersbord is het officiële Belgische bord.
Mag vrij gebruikt worden door iedereen. Wil je bestand op A4 stuur me dan even berichtje met mailadres en bezorg je zo snel als
mogelijk het bestand via mail.

View attachment 49449

.

In Maastricht hebben ze nog veel mooiere flyers. Gisterenavond staan laden terwijl ik een hapje ging eten. Mijn linkerbuur was een gewone peugeot. Toen ik terugkwam had ie een "flyer" onder de ruitenwisser. Uit nieuwsgierigheid even gekeken en een fotootje voor het forum gemaakt. Ze lachen er in Maastricht niet mee!

ICED.jpg


Parkeren terwijl niet juiste categorie. (toelichting : categorie Electrische voertuigen) 90 EURO!
 
In Maastricht hebben ze nog veel mooiere flyers. Gisterenavond staan laden terwijl ik een hapje ging eten. Mijn linkerbuur was een gewone peugeot. Toen ik terugkwam had ie een "flyer" onder de ruitenwisser. Uit nieuwsgierigheid even gekeken en een fotootje voor het forum gemaakt. Ze lachen er in Maastricht niet mee!

View attachment 49612

Parkeren terwijl niet juiste categorie. (toelichting : categorie Electrische voertuigen) 90 EURO!

+1!
 
Op de franse website:

SuperCharger d'Aix en Provence

Bonjour à tous,
une petite nouvelle pour nous faire patienter encore un peu: je viens d'avoir au téléphone Mr Simon Guéry qui va avoir la responsabilité du Center d'Aix qui sera situé près de la sortie d'autoroute menant vers Meyreuil. Il m'a annoncé que le centre sera ouvert au début du mois prochain (juin) et juste à coté sera installé le supercharger, mais sans me dire quand exactement...​