Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Stond laatst aan de Lolo bij AC De Meern. Deed het niet. Ook niet na bellen met new motion. Heb de kabel er maar in laten zitten. Terwijl ik op het naastgelegen terras bij Starbucks aan een cappuccino zat te lurken stopt er een ampera coureur. Checkt de Lolo, ziet geen blauw lampje en trekt m'n stekker eruit.... Om vervolgens te concluderen dat hij het niet deed. Heb hem erop aangesproken. Vond het toch wat brutaal, hoewel hij natuurlijk terecht constateerde dat ik een laadplek bezet hield zonder te laden. Past dit binnen de etikette? Wat vinden jullie?
 
Stond laatst aan de Lolo bij AC De Meern. Deed het niet. Ook niet na bellen met new motion. Heb de kabel er maar in laten zitten. Terwijl ik op het naastgelegen terras bij Starbucks aan een cappuccino zat te lurken stopt er een ampera coureur. Checkt de Lolo, ziet geen blauw lampje en trekt m'n stekker eruit.... Om vervolgens te concluderen dat hij het niet deed. Heb hem erop aangesproken. Vond het toch wat brutaal, hoewel hij natuurlijk terecht constateerde dat ik een laadplek bezet hield zonder te laden. Past dit binnen de etikette? Wat vinden jullie?

Nee, wat je deed door daar zo te parkeren past niet binnen de etiquette....:wink:
 
Stond laatst aan de Lolo bij AC De Meern. Deed het niet. Ook niet na bellen met new motion. Heb de kabel er maar in laten zitten. Terwijl ik op het naastgelegen terras bij Starbucks aan een cappuccino zat te lurken stopt er een ampera coureur. Checkt de Lolo, ziet geen blauw lampje en trekt m'n stekker eruit.... Om vervolgens te concluderen dat hij het niet deed. Heb hem erop aangesproken. Vond het toch wat brutaal, hoewel hij natuurlijk terecht constateerde dat ik een laadplek bezet hield zonder te laden. Past dit binnen de etikette? Wat vinden jullie?

Draai het eens om:
Je komt bij een laadpaal en je moet dringend laden.
Staat daar een auto die je plaats bezet, maar is niet aan het laden ........
 
Draai het eens om:
Je komt bij een laadpaal en je moet dringend laden.
Staat daar een auto die je plaats bezet, maar is niet aan het laden ........

+1.
Maar ik begrijp zijn standpunt en tevens het handelen van de hybride persoon.
Waren de rollen omgedraaid, had je waarschijnlijk hetzelfde gedaan.

- - - Updated - - -

Zie deze thread: dashboard cam. Blackvue lijkt vooralsnog "the popular choice".

Thx ga deze eens bekijken. Heb nog nooit een ongeluk gehad in mijn leven, maar zoiets als dit is dan toch wel handig indien het voorkomt.
Plus daarbij komt dat weer een gadget is....hebbe hebbe hebbe
 
Wie heeft er ervaring met het laden bij een 22 kW paal, 32A max, met een type 2 stekker? In de buurt van mijn vakantieadres in Zwitserland staat een dergelijke paal.
Weet iemand of een dergelijke paal in de buurt van Amsterdam staat?
Gelukkig is mn MS uitgerust met een duolader. Ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat.

Ik ben ook benieuwd hoe druk het zal zijn op de enige SC - route naar het zonnige zuiden. Deze enige route door Duitsland en Zwitserland zal als een trechter werken. Wordt nog misschien een gezellig samenzijn ....
 
Wie heeft er ervaring met het laden bij een 22 kW paal, 32A max, met een type 2 stekker? In de buurt van mijn vakantieadres in Zwitserland staat een dergelijke paal.
Weet iemand of een dergelijke paal in de buurt van Amsterdam staat?
Gelukkig is mn MS uitgerust met een duolader. Ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat.

Ik ben ook benieuwd hoe druk het zal zijn op de enige SC - route naar het zonnige zuiden. Deze enige route door Duitsland en Zwitserland zal als een trechter werken. Wordt nog misschien een gezellig samenzijn ....
Zorg dat je een Type 2 32A kabel hebt en klaar.

Anders kan je even naar La Place in Laren langs de A1 rijden, daar staat een 22kW laadpunt.
 
De rijke 'Ollander van de Groenplaats weet intussen wel wat dat plaatje met die stekker betekent (jag rechts)
ImageUploadedByTapatalk1403356296.110092.jpg


En de parkeerwachter let nu ook beter op: kwam naar me toe om te vragen of ik wel ging laden!