Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Van het renault forum:
Dat was geinig! Met 11 x 22 kW lukte het "niet". Een string van 14 zuilen is 3 x 125 A, en "wil" tenminste 12 A laden voordat volle bak 22 kW wordt ingezet. Toen we 2 auto's loskoppelden, gingen de andere 9 van een kW of 6 ineens naar 22. Is in mijn ogen een designfout, maar acht Er klapte niets uit. Overigens hebben we die afgekoppelde auto's gewoon op het tweede blok van 14 gezet en toen stond alles lekker te blazen. We leuk dat die man van Cohere er bij was, die heeft nog een beetje verteld over de inner workings van het systeem.

De les: bij grote systemen de auto's een beetje verdelen, flinke kans dat je dan ook op verschillende strings uitkomt.
 
Wellicht is IKEA Amsterdam al een keer genoemd in dit topic maar moest vanochtend 30 krukjes halen en kon tot mijn genoegen op het bovendek direct naast de ingang parkeren en laden met pasje.
Er was ook nog een Volvo show met 7% en 20% dus ik heb mijn 4% er maar even bijgezet.
Uiteraard gingen die 30 krukjes makkelijk achterin in de Tesla.

Schermafbeelding 2014-06-22 om 4.03.13 PM.png
Schermafbeelding 2014-06-22 om 4.03.05 PM.png
 
In Rotterdam kan ik de nieuwe parkeergarage bij het centraal station aanbevelen. Op een zaterdagmiddag helemaal leeg!

Ik stond er helemaal alleen, ook geen ICE te bekennen. Ook de drie etages daar boven zijn overigens helemaal verlaten. Er zijn daar 600 plekken, ik denk dat er in totaal 30 auto's stonden.

Voldoende ruimte om in te manoeuvreren en op -5 staan 4 type 2 laadpalen.

hyqaha3e.jpg
 
In Rotterdam kan ik de nieuwe parkeergarage bij het centraal station aanbevelen. Op een zaterdagmiddag helemaal leeg!

Ik stond er helemaal alleen, ook geen ICE te bekennen. Ook de drie etages daar boven zijn overigens helemaal verlaten. Er zijn daar 600 plekken, ik denk dat er in totaal 30 auto's stonden.

Voldoende ruimte om in te manoeuvreren en op -5 staan 4 type 2 laadpalen.

hyqaha3e.jpg


ziet er schitterend uit; maar... zijn de plaatsen nu wat tekort ? sta je op het voetgangerspad ?

- - - Updated - - -

Wellicht is IKEA Amsterdam al een keer genoemd in dit topic maar moest vanochtend 30 krukjes halen en kon tot mijn genoegen op het bovendek direct naast de ingang parkeren en laden met pasje.
Er was ook nog een Volvo show met 7% en 20% dus ik heb mijn 4% er maar even bijgezet.
Uiteraard gingen die 30 krukjes makkelijk achterin in de Tesla.


volvo, doet me aan deze denken :

1496520_783225285028371_623926850_o.jpg
 
Nu nog in het juiste draadje Dirk ;) Verder geweldig natuurlijk dat er activiteit in Frankrijk is. Al 93 Fransen hebben een Model S.

Dat vind ik niet, hij zij dat ze 90% zeker tegen eind april al in Frankrijk gingen zijn.
Ik ben blij dat we er met ons verlof niet op gewacht hebben.

- - - Updated - - -

De rijke 'Ollander van de Groenplaats weet intussen wel wat dat plaatje met die stekker betekent (jag rechts)
View attachment 51949

En de parkeerwachter let nu ook beter op: kwam naar me toe om te vragen of ik wel ging laden!

Goed zo! Ik had het nog in mijn agenda staan om dit najaar eens te gaan kijken ter plaatse en hen aan te spreken op zijn belofte van voriug najaar. die kan dus geschrapt worden van het TO DO-lijstje.
 
In Rotterdam kan ik de nieuwe parkeergarage bij het centraal station aanbevelen. Op een zaterdagmiddag helemaal leeg!

Ik stond er helemaal alleen, ook geen ICE te bekennen. Ook de drie etages daar boven zijn overigens helemaal verlaten. Er zijn daar 600 plekken, ik denk dat er in totaal 30 auto's stonden.

Voldoende ruimte om in te manoeuvreren en op -5 staan 4 type 2 laadpalen.

hyqaha3e.jpg

Weet je het adres? Er zijn een aantal parkeergarages rondom Rotterdam CS en ze zijn niet allemaal even Tesla vriendelijk (smal, kort draaien etc.).
 
Weet je het adres? Er zijn een aantal parkeergarages rondom Rotterdam CS en ze zijn niet allemaal even Tesla vriendelijk (smal, kort draaien etc.).

Dat is de nieuwe garage kruisplein, afslag zit in de nieuwe Weena tunnel. Blijkbaar nog een goed bewaard geheim. Je loop van daaruit zo de stad in, of naar het Weena.

u2ydepe7.jpg


Hier zie je nog beter hoe druk het is. Zaterdagmiddag, 12:40

IMG_3589.jpg
 
Last edited:
Je hebt gelijk. Ik hem 'm eigenlijk zo neergezet dat ik recht naast de paal stond. Op de een of andere manier was ik niet zo gemotiveerd om strak in te parkeren :)

Haha, ja dat begrijp ik. Wat een ruimte zeg. Bedankt voor het adres. Ik kom regelmatig in Rotterdam en vind de meeste parkeergarages een gruwel qua ruimte (met name i.v.m. beschadiging van de velgen). Ga deze garage zeker proberen!
 
Mail van Essent:
Beste heer/mevrouw,

Essent gelooft dat elektrisch vervoer belangrijk is in de overgang naar een duurzame toekomst. Daarom zijn wij supporter van elektrisch rijden. Zo bieden we particuliere en zakelijke rijders een laadpas aan waarmee je je elektrische auto kunt laden bij elk openbaar laadpunt in Nederland.

Recente marktontwikkelingen
Vanaf 1 juni 2014 verhogen diverse exploitanten van openbare oplaadpunten in Nederland hun tarieven. Ze geven aan dat dat nodig is om de kosten te dekken. Om dezelfde reden introduceren verschillende exploitanten van openbare oplaadpunten bovendien een starttarief voor het gebruik van hun laadpunten. Dat betekent dat bij aanvang van een laadsessie er een vast bedrag in rekening wordt gebracht bovenop de kosten per geladen kWh stroom.

Deze verhoging gaat over het tarief dat (andere) exploitanten aan Essent berekenen voor uw laadbeurten op hun laadpunten, het zogenaamde verrekentarief voor gast-gebruik.

Uw tarieven
Dit alles betekent dat Essent genoodzaakt is per 1 augustus 2014 ook haar tarieven voor uw Laadpas te verhogen. De gemeente Amsterdam blijft elektrisch rijden stimuleren. Daarom is de verhoging op deze laadpunten kleiner en rekenen wij hier nog steeds géén starttarief. Per 1 augustus zijn de tarieven inclusief btw voor openbaar laden met uw Essent Laadpas als volgt:
  • Voor het gebruik van een normaal laadpunt in de gemeente Amsterdam van Essent of Nuon betaalt u 0,36 euro per kWh.
  • Voor het gebruik van normale laadpunten elders in Nederland betaalt u een starttarief van 0,61 euro en daarnaast 0,40 euro per kWh . Indien een exploitant geen starttarief rekent, wordt het ook niet bij u in rekening gebracht.
Het kan gaan voorkomen dat exploitanten en eigenaren van laadpunten nog hogere verrekentarieven in rekening zullen brengen. Omdat Essent niet nog hogere tarieven in rekening wenst te brengen aan haar klanten, zullen wij in dat geval mogelijk het gebruik van deze laadpunten gaan uitsluiten.

Heeft u nog vragen?
Stel ze via [email protected].
 
Helaas, de Essentpas kan ook de prullenbak in.

Men wil publiek laden echt tot een minimum beperkt zien. Voordeel is dat de Hybride rijders die kunnen rekenen de palen voortaan zullen mijden. Enkele echt overtuigde milieu ridders daar gelaten. De FEV's zullen minder vaak een bezette paal treffen. Daarentegen ICE-ing zal wel weer toe gaan nemen.
Essent.JPG
 
Heb m ook net binnen, stelletje schoften. Excuus voor gebrek aan nuance, maar mag hopen dat onze vrienden van fastned snel failliet gaan. Hebben een absurde trend in gang gezet om elektriciteit langs de weg weer duurder te maken... Hoe is dit geen kartel vorming? Omdat anderen het doen doen wij het ook maar? Ik roep bij deze iedereen,op,om niet meer publiek te laden. Laadpunt in Oirschot is vrij beschikbaar...