Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Laden in Moezelgebied Duitsland
Begin september gaan we een weekje naar het Moezelgebied. Alle laadpalen oostelijk van Trier zijn van RWE.
De App van Plugsurfing laat mij geen enkele auto selecteren, ook de Model S niet. Daardoor komen er geen laadpalen in beeld.
Essent heeft geen mogelijkheid meer. NewMotion evenmin. Rest alleen nog een Duits telefoonnummer om via SMS aan te melden bij de RWE paal.
Een Duits telefoonnummer heb ik niet.
Hoe nu verder?


Je kunt inderdaad geen auto selecteren op de APP van Plugsurfing, maar dat is ook helemaal niet nodig.
Door op het stroomtekentje linksboven en daarna op filter te klikken kan je stekkertype, laadvermogen en aanbieder selecteren.
Je kunt om te beginnen het beste alle velden leeg laten (>instelling terugzetten > bevestig) en dan op een plaatsnaam zoeken.

Op die manier vind ik dan diverse 22kW laders in Trier. Er is er 1 van RWE 22kW (linkeroever Moesel) en een aantal van Stadtwerke Trier 22kW.
Hier zou je dus m.b.v. Plugsurfing kunnen laden (met credit-card of sleutelhanger).

Grappig genoeg vind je het RWE laadpunt niet als je de Type2 stekker selecteert. Die van Stadtwerke zijn dan wel zichtbaar.
Klaarblijkelijk zitten er nog wat bugs in.

foto.PNG
 
Je kunt inderdaad geen auto selecteren op de APP van Plugsurfing, maar dat is ook helemaal niet nodig.
Door op het stroomtekentje linksboven en daarna op filter te klikken kan je stekkertype, laadvermogen en aanbieder selecteren.
Je kunt om te beginnen het beste alle velden leeg laten (>instelling terugzetten > bevestig) en dan op een plaatsnaam zoeken.

Op die manier vind ik dan diverse 22kW laders in Trier. Er is er 1 van RWE 22kW (linkeroever Moesel) en een aantal van Stadtwerke Trier 22kW.
Hier zou je dus m.b.v. Plugsurfing kunnen laden (met credit-card of sleutelhanger).

Grappig genoeg vind je het RWE laadpunt niet als je de Type2 stekker selecteert. Die van Stadtwerke zijn dan wel zichtbaar.
Klaarblijkelijk zitten er nog wat bugs in.

View attachment 56848

De palen in Trier, m.u.v. van die van RWE, zijn te gebruiken via Ladenetz.de. Deze kunnen via het pasje van New Motion worden gebruikt.
Ik had graag wat laadmogelijkheden gezien richting Berndkastel - Cochem. Met jouw tip, alles leegmaken, komen de RWE palen in beeld.
Nu maar hopen dat het werkt.
Dank voor je workaround.
 
Ik zit met hetzelfde probleem. Oostende heeft als stad en serieus tekort aan laders (eigenlijk geen). Bij die van Vinci heb je dan nog het probleem dat er regelmatig een niet electrische wagen staat.
Ik laad bij in Bredene, dat is het dichtste bij. Het enige, mij gekende, alternatief is Nieuwpoort. Blijkbaar zou binnenkort de laadpaal aan de Delhaize (aan de Mercator) terug actief zijn... maar dat zeiden ze mij in februari ook al.... ik blijf hopen.

Als je een beter alternatief kent, laat mij maar weten.
De beste site voor de 22kW-palen van bluecorner is Zoek hier je EVA-oplaadpunt - Elektrische Voertuigen in Actie
Blankenberge idd gratis laden, betalend parkeren. Zeebrugge gratis laden gratis parkeren.
In Maldegem ook gratis, zelfs geen pas nodig daar. Allemaal uitgetest.
Ikea Gent heeft zelfs vier aansluitingen maar slechts 11 kW.
Alle palen zijn met TNM-pas geactiveerd.
Problemen zijn: veel laadplaatsen geICED veel laadplaatsen bezet door niet meer laden de EVs. Dat laatste vind ik zo mogelijk nog ergerlijker omdat die eigenaars toch voeling zouden moeten hebben met de problematiek. Bij zo'n schaarste: laadbeurt voorbij = plaats maken.
 
Last edited:
Een roadster laad probleempje: ik mag woensdag mijn Model S naar Tilburg brengen voor een aantal fixen. En ik krijg als leen auto een (joepie) Roadster. Nou wil ik daarmee het geleende kabel van pvh terugbrengen en dan naar huis rijden. Tilburg Spijkenisse landgraaf exact 300km. Ik zal dus rustig aan moeten doen. Of een laadpalen moeten zien te fixen. Nou heb ik geen flauw idee wat me te wachten staat. Een ding weet ik de Super Charger doet het niet :(
Dus.... Help.... Iemand?
 
Ik ben even in Oostende met de S.
Heb vrouwtje toch kunnen overtuigen.


Ik dacht te kunnen laden op de parking van Vinci, maar blijkt maar een laadpunt 16A.220v. Te zijn.

heb een mailtje nr Vinci gestuurd, en kreeg als antwoord dat ge er maar aan 8km. Per minuut kunt laden.....
dus beter dan een SuS!!!


correctie: spreken nu van 8 km. Per uur ....

554km / 60 = 9,2 km/minuut, dus zelfs met 8/min is een SuC nog sneller!
a5ugu8eq.jpg
 
Een roadster laad probleempje: ik mag woensdag mijn Model S naar Tilburg brengen voor een aantal fixen. En ik krijg als leen auto een (joepie) Roadster. Nou wil ik daarmee het geleende kabel van pvh terugbrengen en dan naar huis rijden. Tilburg Spijkenisse landgraaf exact 300km. Ik zal dus rustig aan moeten doen. Of een laadpalen moeten zien te fixen. Nou heb ik geen flauw idee wat me te wachten staat. Een ding weet ik de Super Charger doet het niet :(
Dus.... Help.... Iemand?

Tip 1, zorg dat hij vol aan je afgegeven gaat worden door Tilburg!
Tip 2, vraag een UMC tbv de Roadster erbij: | Tesla Motors

Als het goed is, zit er een verloop bij om met Roadster op Type 2 te laden (vragen aan Tilburg!) en kan je maar op 1 fase AC laden met de Roadster. Aangezien ik op dit moment alleen de 11kW paal heb (de 2x22 zijn weggehaald ivm verplaatsing) zal je op 3,7 kW laden.. is niet veel. (maar ja kan wel even een gezonde hapje eten bij me, zoals je inmiddels weet) Ik heb ook een 3x32a rode plug, maar denk niet dat je daar aan kan (uiteraard 2 fase ervan maar).

Weet iemand of je met de UMC van de S kan laden met een Roadster? Dan kan je op blauwe plug (32a-230v=7,4kW) mogelijk laden middels de UMC. De UMC van de Roadster heeft zo te zien vreemde pluggen, en niet de CEE rood/blauw.

Als je een New Motion pas hebt, er zijn veel 22-43kW laders bij mij in de buurt.
 
Last edited:
Je kunt inderdaad geen auto selecteren op de APP van Plugsurfing, maar dat is ook helemaal niet nodig.
Door op het stroomtekentje linksboven en daarna op filter te klikken kan je stekkertype, laadvermogen en aanbieder selecteren.
Je kunt om te beginnen het beste alle velden leeg laten (>instelling terugzetten > bevestig) en dan op een plaatsnaam zoeken.

Op die manier vind ik dan diverse 22kW laders in Trier. Er is er 1 van RWE 22kW (linkeroever Moesel) en een aantal van Stadtwerke Trier 22kW.
Hier zou je dus m.b.v. Plugsurfing kunnen laden (met credit-card of sleutelhanger).

Grappig genoeg vind je het RWE laadpunt niet als je de Type2 stekker selecteert. Die van Stadtwerke zijn dan wel zichtbaar.
Klaarblijkelijk zitten er nog wat bugs in.

View attachment 56848

Beste Hans, klopt. Als je stekker 2 selecteerd vind je de RWE oplaadpunt (groen op je screenshot) niet. We gaan ernaar kijken! Bedankt voor je opmerking!

Vriendelijke groeten,

Anja
PlugSurfing
 
Auf Parkdeck 2 sind bislang zwei Ladestationen für Elektro-Fahrzeuge installiert worden. Diese Stationen sind vom Hersteller „Menneken“ (mit Ladestecker vom Typ 2), das in Deutschland gängigste Modell. Und wer sein Elektro-Mobil „auftanken“ möchte, wirft einfach Münzgeld in den Automat. Eine Kilowattstunde kostet 26 Cent.

Parkhaus-Friedrichshafen-Bodensee, geen pasjes,smartphone oid maar good old cash ! Ben er a.s zondag/maandag en test dit dan even.
 
als je tenminste niet in het water sukkelt, en ik heb zo een vermoeden dat de ander haven gebruikers het niet leuk gaan vinden dat je de toegang tot hun jacht voor een paar uur blokkeert.
Kwam op t schiereiland direct na de brug op de parkeerplaats aan je linkerhand deze ook nog tegen, is wellicht geschikter idd.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    768.7 KB · Views: 425