Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
22 kW is inderdaad erg bruikbaar, niet voor bijladen op een 1000km lange reis, maar wel bij het verkennen van een regio.

Ik kan je verzekeren dat laden op 22kW op een 1700 km lange reis, waarvan maar 500 km wordt gedekt door superchargers, buitengewoon bruikbaar is!

Vooral wanneer - hypothetisch geval - 900 km van die reis per ferry zou gaan en de afvaart van die ferry wordt gecancelled. ;)
 
Naast een SuperCharge netwerk lijkt Tesla nu ook netwerk van "gewone" laadstations uit te rollen. In iedergeval in Amerika dan. FromAutoblogGreen: Tesla is quietly installing higher-speed, non-Supercharger network

Knap hoe ze steeds die klantbehoefte blijven invullen. Lijkt me heerlijk, lijst met hotels, restaurants enz. Waar tesla chargers staan, geen twijfel of het wel werkt, geen pasje nodig en ook geen extra kosten. Hopen dan dit ook naar europa komt!
 
Ik rijd nu bijna 4 weken rond en heb al aardig wat publieke palen geprobeerd, waaraan de meeste ook een commercieel tarief hebben.
Palen van The New Motion verschijnen keurig in het laadoverzicht van de TNM site. Van andere palen heb ik nog niets gezien. Volgens TNM wordt dit maandelijks verrekend, maar ook dit heb ik nog niet gezien.
En er is verder ook nog geen sprake van een factuur oid.

Weet iemand hoe dit uiteindelijk werkt en hoe lang dit duurt?
 
Activatie via SMS werkt vermoedelijk wel, maar slechts de eerste keer??
Bij mij werkt de activatie met de kaart na die toevoeging.
De laatste keer dat ik bij Ikea Gent ging laden (zaterdag 2 augustus), had men een kegel geplaatst voor deze voorbehouden parkeerplaatsen waardoor ik op een overvolle parking toch vlak bij de ingang kon staan.

Ik vraag me af waarom men bij Ikea Gent wilt laden? Bij de Expo van Gent zijn 2 22Kw oplaadpalen bij P4. Daar heb ik in mei nog zo'n 45 minuten geladen op weg naar Calais
 
Ik vraag me af waarom men bij Ikea Gent wilt laden? Bij de Expo van Gent zijn 2 22Kw oplaadpalen bij P4. Daar heb ik in mei nog zo'n 45 minuten geladen op weg naar Calais
Wij hebben toen even bij Ikea geluncht en de winkel bezocht. Voor wie op doorreis is, zijn er betere alternatieven. We hadden eigenlijk zelfs geen laadbeurt nodig.
De laadpaal bij Expo Gent is ook een typische Bleucorner laadpaal, zoals er veel neergezet zijn in het kader van Elektrische Voertuigen in Actie, EVA. Die hebben wel twee uitgangen, maar een ervan is een schuko (P max = 3,7 kW) en 1 een type 2 @ 22 kW. Dat ook de Schuko een Type2 afdekplaat heeft is wat verwarrend. Die is dan weer uitermate geschikt bij het bezoek van een beurs in Expo Gent.
Van de paal in Flanders Expo heb ik geen detailfoto, maar de palen zien er zo uit:
Heist_2_(800_x_600).jpg

Flanders_Expo.jpg
 
De laadpaal bij Expo Gent is ook een typische Bleucorner laadpaal, zoals er veel neergezet zijn in het kader van Elektrische Voertuigen in Actie, EVA. Die hebben wel twee uitgangen, maar een ervan is een schuko (P max = 3,7 kW) en 1 een type 2 @ 22 kW. Dat ook de Schuko een Type2 afdekplaat heeft is wat verwarrend.
Doet me denken aan een grappig stuk uit de roadtrip film van björn Nyland:
"it's a shuko!! I need type 2!"
 
Last edited by a moderator:
vandaag geladen in Dendermonde (Sint-Jorisgilde, Dendermonde)
Niet dat het nodig was, maar het was gratis. parkeren betalen aan 1 euro per uur, gratis laden 11kwh.
Als ik ging vertrekken, was de plek naast mij ge-iced door een audi A7. de man kwam er ook net aan, maar zag er enorm arrogant uit. Daarom niets gezegd en enkel nog eens nadrukkelijk naar het parkeer bord voor elektrische voertuigen gekeken.
 
e626f9e6fbf814ee14be5169d0e8b59e.jpg


Stond gewoon halve meter over de streep geparkeerd met zijn nep EV. Moest schuin neerzetten om te kunnen laden. Werkte overigens wel met 2 tegelijk laden, echter is een 43kW AC en kan maar 22 uiteraard en die Outlander weet ik niet of hij al vol was en op welke snelheid hij kan laden. Ik dacht namelijk altijd dar er naar 1 tegelijk kon kaden op zo een snellader.
 
e626f9e6fbf814ee14be5169d0e8b59e.jpg


Stond gewoon halve meter over de streep geparkeerd met zijn nep EV. Moest schuin neerzetten om te kunnen laden. Werkte overigens wel met 2 tegelijk laden, echter is een 43kW AC en kan maar 22 uiteraard en die Outlander weet ik niet of hij al vol was en op welke snelheid hij kan laden. Ik dacht namelijk altijd dar er naar 1 tegelijk kon kaden op zo een snellader.
Ziet er uit als Van der Valk Ridderkerk, klopt dat? Ik was daar in mei en ontdekte op dat terrein een type lader dat ik nog nooit gezien had. De vaste stekker paste op mijn Tesla maar ik had blijkbaar niet de juiste pas.
Bij navraag binnen bleek dat het waarschijnlijk alleen bedoeld was voor 'meneer Van der Valk'. Volgens mij had ik er ook nog een foto van...