Verslag van Tesla rijden zonder lader thuis.
Geheel afhankelijk van de publieke laad infrastructuur dus. Het kan, maar valt nog niet mee. Nou ja, ik moet vaker laden dan ik van te voren gedacht had.
Ben nu 1000 km en twee weken verder. Meeste laadpalen doen het en de beschikbaarheid status in de New Motion app klopt tot nu toe goed. Een keer gestuit op een defecte laadpaal in Amersfoort. Op mijn werk sta ik in een Q Park met laadpalen. Helaas bijna altijd bezet, en als er dan eens een vrij is dan gaat dit zeer traag (3,8kW). Dat is maar 120 km bereik op een dag. Bij boodschappen doen kan hij aan 11kW, maar voor 1 a 2 uur schiet dat ook niet op. Verder blijkt het verbruik bij koude motor flink hoger. SuC zijn natuurlijk prachtig, maar niet om de hoek. Kom regelmatig in Amersfoort, en daar een goede lader gevonden (aan de kleine koppel, staat al op lijst). Dichtstbijzijnde thuis is een 11kW lader bij de NSO van de kinderen, 10m lopen. Er staat nooit iemand bij die lader, tenminste niet om te laden. Was daar gisteren ICEd van drie kanten, maar toch nog net bereikbaar. Wel te doen allemaal, maar in mijn volgende woning (we gaan van de zomer verhuizen) laat ik toch een thuislader plaatsen. Voor de korte termijn zou de Chademo adapter ideaal zijn, want bij het tankstation bij mijn werk tegenover is een Chademo lader. Vraag me af of ik hem krijg voordat ik ga verhuizen en thuis kan laden ...