Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
So now, the only way is up. De boom is geschud en meer appels zitten er voor de inclusie niet in denk ik. en vergeet niet: als er straks 125 miljard dollar in de fondsen zit is de free float nog kleiner geworden (komen nog minder aandelen op de markt).
Ik begrijp van de laatste analyse van Morgan Stanley dat zij hun EFT fondsmanagers adviseren om de gok op een daling te nemen en niet equivalent Tesla aandelen toe te voegen aan hun portefeuille rondom de S&P-inclusie. Dat kan tot tijdelijke astronomische koersen lijden als ze door doorlopende koersstijgingen dat advies langzamerhand naast zich neer gaan leggen en alsnog (toch min of meer moeten) kopen.
Daarna krijgt Morgan Stanley alsnog een beetje gelijk: forse daling, maar natuurlijk niet naar $90. Eerder naar het huidige niveau. Ik zou op dit moment niks kopen, maar vooral niks verkopen.
 
So now, the only way is up. De boom is geschud en meer appels zitten er voor de inclusie niet in denk ik. en vergeet niet: als er straks 125 miljard dollar in de fondsen zit is de free float nog kleiner geworden (komen nog minder aandelen op de markt).
Ik begrijp van de laatste analyse van Morgan Stanley dat zij hun EFT fondsmanagers adviseren om de gok op een daling te nemen en niet equivalent Tesla aandelen toe te voegen aan hun portefeuille rondom de S&P-inclusie. Dat kan tot tijdelijke astronomische koersen lijden als ze door doorlopende koersstijgingen dat advies langzamerhand naast zich neer gaan leggen en alsnog (toch min of meer moeten) kopen.
Daarna krijgt Morgan Stanley alsnog een beetje gelijk: forse daling, maar natuurlijk niet naar $90. Eerder naar het huidige niveau. Ik zou op dit moment niks kopen, maar vooral niks verkopen.
Voor wat het waard is, Squawksquare is ondertussen ook aan het inslaan op weg naar de 700 :cool:
https://twitter.com/squawksquare/status/1337432755559391234
 
Nieuwe S&P informatie
Tesla will replace Apartment Investment and Management Co. in the S&P 500 when the electric vehicle company joins the index before trading begins on Dec. 21, S&P Dow Jones Indices said Friday.

Tesla will also be added to the S&P 100, replacing Occidental Petroleum in that index.

Tesla to replace Apartment Investment and Management in the S&P 500
Wat een sign of the times, elektrische autobouwer en duurzaam energie bedrijf vervangt een fossiel oliebedrijf.:)
 
Waagt er zich Iemand aan een glazen bol voorspelling mbt de verwachte koers richting tussen 18 & 25/12?
Ik vermoed dat er winst genomen zal worden aan de ene kant en ook aangekocht zal worden door fondsen. (Mochten deze er nog niet aan begonnen zijn) Op langere termijn weinig belangrijk uiteraard.
 
Waagt er zich Iemand aan een glazen bol voorspelling mbt de verwachte koers richting tussen 18 & 25/12?
Ik vermoed dat er winst genomen zal worden aan de ene kant en ook aangekocht zal worden door fondsen. (Mochten deze er nog niet aan begonnen zijn) Op langere termijn weinig belangrijk uiteraard.
dit lijkt me het gemakkelijkste...
keep-calm-and-sit-and-wait.jpg
 
  • Like
Reactions: Klaas and JohanM
Waagt er zich Iemand aan een glazen bol voorspelling mbt de verwachte koers richting tussen 18 & 25/12?
Ik vermoed dat er winst genomen zal worden aan de ene kant en ook aangekocht zal worden door fondsen. (Mochten deze er nog niet aan begonnen zijn) Op langere termijn weinig belangrijk uiteraard.
Rob Maurer overweegt zelfs om bij een verdubbeling van de koers tijdens de S&P inclusion iets van de aandelen te verkopen (vanaf 33:00 uur). o_O

(zie ook dit draadje met deze #117 post S&P spike - when to sell and when to re-buy? )

 
Last edited:
  • Informative
Reactions: JanG007
ben ik dan de enige die denkt dat het helemaal niet zo'n storm gaat lopen? dat iedereen dit heel hard roept vind ik eigenlijk een alarmbel

Ik hoor juist al een week lang steeds vaker jouw geluid (dat het misschien wel niet meer zal stijgen omdat iedereen dat verwacht). Ik hoor of lees het nu zelfs zo vaak dat je bijna gaat denken dat het daardoor juist wel omhoog gaat :p
 
Ik hoor juist al een week lang steeds vaker jouw geluid (dat het misschien wel niet meer zal stijgen omdat iedereen dat verwacht). Ik hoor of lees het nu zelfs zo vaak dat je bijna gaat denken dat het daardoor juist wel omhoog gaat :p

Ok dat stelt me gerust, die kant was voor mij stil. Ik ben altijd zeer positief tov de koers van Tesla maar begin toch een beetje meer op mij hoede te zijn