Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Oud spreekwoord zegt: voorspellen is moeilijk, vooral als het de toekomst betreft.

My 2bits: tot en met de presentatie van de kwartaal cijfers gestaag omhoog.

Daarna is het lastig omdat er macro zoveel speelt. Maar op zich is Tesla een meer dan gezond bedrijf, zit in de goede markt...

Laat ik eens wat gokken; tussen nu en eind april tikken de 1000 aan. In de tweede helft de magische high van 1200.
 
Inderdaad, heb in het options draadje geteld en vandaag is dag 6.

Dag 7 zien we niet zo vaak.

Ik vermoed dan ook dat we vanaf woensdag wat winstneming gaan zien en men gaat mikken om vrijdag af te sluiten onder de 950.

En da is er nog een week voor productie- en verkoopcijfers Q1, waar er misschien nog wat stijging is, zodat we na de Q1 cijfers weer kunnen dalen. Sell on the news, nietwaar.

Maar ik kan ook helemaal mis zijn 😂
 
50% Fibonacci retractie vandaag bereikt, dus TA zegt: komende dagen een daling van een paar procent zou logisch zijn. Masterplan 3 gaat vast geen kudo's opleveren bij WS-analisten.
Maar we hebben de bull-flag verlaten, dus per saldo gaan we gewoon omhoog de komende weken. Q1 deliveries zullen dat steunen. Q1 resultaten weet ik nog niet zeker, want nu Giga Berlin gaat leveren moeten de kosten daarvan ook gerekend worden en die zullen nog wel een beetje hoog zijn. In Q2 geldt dat ook voor Giga Texas met dat verschil dat ze daar wel een heel kwartaal kunnen leveren, zodat de brutowinst beter is dan Q1 bij Berlijn. Wel zal het de overall-cijfers drukken, dus procentueel zal Tesla minder bruto- en nettowinst maken in Q1/Q2. Tussen de cijfers van Q1 en Q3 kan volgens mij alleen een stock split voor een (grote en plotselinge) sprong zorgen, voor de rest kabbelen we vanzelf naar $1300 (zie mijn eerdere post met de grafieken). My 2 cts.
 
Last edited:
De markt lijkt nu pas te begrijpen dat Berlijn vandaag begint met leveren... Wie is er nou gek of slecht geïnformeerd?
[Edit} de koersontwikkeling van vandaag zal een deathcross voorkomen (en dat was al geen steile geworden). Dat die langs elkaar scheren is telkens een uiterste koopmoment gebleken.
 
Last edited:
De markt heeft niks relatie met wat er effectief gebeurt met Tesla :)

De markt weet al heel lang dat Berlijn ging openen. Ook die ~20 auto's zullen het verschil niet maken.

De druk van de markt om te stijgen werd gewoon te hoog voor MM's om de koers onder controle te houden..

Heb mijn 850/900bcs doorgerold naar 950/975. Kostte wat, maar wou ook marge behouden. Netto nog altijd beter dan alles verliezen, dit kostte me 34 terwijl ik ben ingestapt met 24 en de weken tevoren nog goed heb geboerd.

Het kan in het laatste half uur nog over de 1000 gaan, maar daarna verwacht ik wat profit takers en MM die toch hun call wall gaan beschermen, en door die reactie hoop ik toch nog wat profit te krijgen van mijn ITM bcs, en mogelijks door te rollen onder betere omstandigheden.

Al doende leert men: het is makkelijker rollen zolang de SP onder het midden van je bcs blijft :)
 
50% Fibonacci retractie vandaag bereikt, dus TA zegt: komende dagen een daling van een paar procent zou logisch zijn. Masterplan 3 gaat vast geen kudo's opleveren bij WS-analisten.
Maar we hebben de bull-flag verlaten, dus per saldo gaan we gewoon omhoog de komende weken. Q1 deliveries zullen dat steunen. Q1 resultaten weet ik nog niet zeker, want nu Giga Berlin gaat leveren moeten de kosten daarvan ook gerekend worden en die zullen nog wel een beetje hoog zijn. In Q2 geldt dat ook voor Giga Texas met dat verschil dat ze daar wel een heel kwartaal kunnen leveren, zodat de brutowinst beter is dan Q1 bij Berlijn. Wel zal het de overall-cijfers drukken, dus procentueel zal Tesla minder bruto- en nettowinst maken in Q1/Q2. Tussen de cijfers van Q1 en Q3 kan volgens mij alleen een stock split voor een (grote en plotselinge) sprong zorgen, voor de rest kabbelen we vanzelf naar $1300 (zie mijn eerdere post met de grafieken). My 2 cts.
Ben niet zo thuis in de USA boekhoudregels, maar in NL pakken we kosten zodra die gemaakt worden en winsten pas als gerealiseerd. Dan zou grootste deel van de kosten al in eerdere cijfers verwerkt moeten zijn. Natuurlijk klein extra hobbeltje, maar niet schokkend.

En ik hoop dat als de ca 1250 voor meer dan zeg een maand gepasseerd is, er een stocksplit komt. Dan is ook nu op 1K kopen nog steeds een goede deal...
 
NB In Tesla daily podcast van Rob Maurer van vandaag zit een clip van Musk @GrÜnheide, buiten speechend en daarbij toch echt sprekend over 70-80% groei de komende jaren (officiëel zoals we weten gesandbagd naar 50% ) Daar zal de SEC wel weer wat van gaan vinden, maar dan weten jullie het vast. ;). In een tweet van Gary Black als antwoord op een vraag naar de multiple als er een bedrijf zou zijn dat 80% groeit komt hij op 120 (werkelijke PE ligt ongeveer op 60, kortom de helft van wat het "zou moeten zijn bij 80% groei")
 
  • Like
Reactions: Klaas
Zoals verwacht vandaag nog een dagje korting en misschien zelfs door macro beweging een paar dagen op rij als ik de olieprijs en de 10Y yield zo zie stijgen. Er is heel goed nieuws van het oostfront nodig om koersdalingen in de nasdaq te voorkomen. Maar misschien zien analisten het filmpje ook en gaan banken hun achterban toch maar even tippen om de eerstvolgende dip $TSLA zeker te kopen. Dan zal de daling van dat aandeel wellicht maar van zeer korte duur zijn. Pré market opening (deze week nog om 14:30 uur) is de koers 13 dollar onder het slot van gisteren