Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
De prijs van LFP is onder de $56 per kWh gedoken in China, een EV pack van 60 kWh heeft daarmee een kale batterij kost van iets meer dan $3K.

Bij mijn weten zijn Tesla en ByD de enige fabrikanten die op grote schaal LFP in auto’s gebruiken.

Tesla gebruikt LFP natuurlijk ook in Megapacks.


 
Nou nou.....we gaan gewoon onder de $200 zakken de komende weken (want Musk moet nog gaan murmelen bij de ER). Dat had ik niet meer verwacht. Wat frustrerend, terwijl de rest stijgt.


IMG_6825.jpeg
 
Ik weet het maar ik verwacht niet dat we nu opeens weer omhoog gaan bouncen. We zitten op een belabberd niveau om ook nog de earnings in te moeten gaan. Zeker nu ze de prijzen nog steeds doen verlagen waardoor de winstmarges bijgesteld moeten worden en het compensatieplan drama dat pas net begonnen is.

TSLA verkopen doe ik natuurlijk niet, maar bijkopen doe ik ook even niet meer, dat gaat de komende tijd naar aanscherpen van mijn posities in LVMH, NVDA, AAPL en MU (Micron Technology).
 
Oh *sugar*.....

TESLA 4Q REVENUE $25.17B, ESTIMATE $25.87B (MISS)
TESLA 4Q EPS $0.71, ESTIMATE $0.74 (MISS)
TESLA 4Q GROSS MARGIN 17.6%, EST. 18.1% (MISS)
Niet goed voor de koers, maar zo bekrompen. We schatten (beetje glazen bol werk, ze weten het ook niet exact) en dan zitten ze er beetje naast. Ze hebben maar 25 miljard omgezet en paar miljard winst. Bagger bedrijf..........🤔

Wordt weer koopmoment.
 
  • Like
Reactions: Niek
Mee eens, ik vind het sowieso bewonderenswaardige prestaties die ze leveren.

Tesla is een retegezond, innovatief en ubercool bedrijf. Ondanks alle Musk-drama blijf ik dat vinden en zeggen.

Maar met deze cijfers weet je wat de koers de komende dagen gaat doen, zo werkt het in die grote jongens-league nu eenmaal.

Ik koop even geen TSLA meer bij, ik voel de Mojo al een tijdje niet meer om bij te kopen. Andere aankopen de afgelopen maanden renderen toch echt wel heel veel beter (met name NVDA natuurlijk).
 
  • Like
Reactions: Powergerry