Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

BlackVue dashcams.

This site may earn commission on affiliate links.
Moet wel een magisch oord zijn, die befaamde Tesla plek in Almere!

Ik heb inmiddels wat onderzoek gedaan:

- De BlackVue gebruikt DNS servers van Google, DNS by Comodo en OpenDNS om de hostnames van blackvue te resolven. Het gebruikt dus niet de door de DHCP server geleverde DNS servers.
- De BlackVue praat over HTTPS maar zonder SSL-validatie. Feitelijk is het dus onveilig, want het slikt elk certificaat.
- De BlackVue code op hun cloud platform is erg rommelig. Het geeft zelfs op productie URLs PHP warnings terug aan de BlackVue.
- De cloud portal geeft een JSON string terug met wat andere hostnames erin voor oa. het uploaden en (ik denk) streaming. Dat lijkt een ander protocol die ik nog niet heb kunnen ontcijferen.

Helaas is door het gebruik van de hardcoded DNS servers het voor een leek best lastig om dat verkeer af te tappen cq. te ondervangen. Deze oplossing voor meer mensen dan mijzelf leek mij daarom helaas niet heel realistisch, want het vergt behoorlijk wat netwerk geknutsel om de blackvue cam's op deze manier te kunnen laten praten met een eigen implementatie van de BlackVue cloud. Bijkomende complicatie hierbij is dat je op die MiFi routertjes vaak heel weinig kunt instellen en de noodzakelijke wijzigingen dus waarschijnlijk helemaal niet kunt configureren zonder dat je een compleet netwerk in je auto van verschillende apparaatjes in je auto gaat bouewn.

Ik had daarom bedacht dat ik het beter anders kan doen. Ik kan beter een Raspberry Pi Zero W (computertje zo groot als 2 vingers) in de auto leggen en die gewoon laten verbinden met de MiFi Router. De Pi kan vervolgens gewoon op IP-basis met de BlackVue's praten, die hangen immers in hetzelfde WLAN. De Pi kan dan video's opvragen van de camera's en die naar een portal ergens op Internet sturen. Pi Zero W doet ongeveer 1W, dus dat is prima te behappen voor de auto.

Het tonen van opnames is op die manier redelijk eenvoudig te implementeren en is technisch ook een stuk eenvoudiger dan het aftappen en omleiden van netwerkverkeer in je auto. Bovendien loop ik niet het risico dat BlackVue hun cloud implementatie wijzigt met een firmware update en mijn systeempje niet meer werkt.

Raspberry Pi Zero W is in bestelling :)
Hallo,
Na wat zoeken kwam ik deze interessante thread en post tegen. Ik heb zelf inmiddels een custom firmware gemaakt voor de DR900X-2CH waarbij ik in firmware blackvuecloud domeinnamen vervangen heb door een eigen domeinnaam waarop een kopie draait van de endpoints van de blackvue cloud api. Hiermee krijg ik nu actuele aanmeldingen binnen, komen actuele posities en temperatuur binnen. Het uiteindelijke doel is om volledig automatisch al het videomateriaal te uploaden naar eigen servers. @Tozz Ik was benieuwd of je de urls nog hebt waarmee gecommuniceert wordt.

Ik heb tot nu toe:
get /device/device_login2.php -> voor device login waarop een token terug komt.
get /device/change_mode.php -> Hierop komt Success terug
post /BCS/update_temperature_sensitivity_level.php -> base64 encoded temperatuur info
get /device/device_gps_update2.php + parameters -> actuele gps locatie

Er gaat ook nog communicatie over RTMP via poort 12004. Dit verkeer zou ik willen 'sniffen' met bv wireshark maar dat is nog niet gelukt.
Daarnaast is het me nog niet gelukt om met de DR900X i.c.m de 'orginele' blackvue cloud al het beeldmateriaal te uploaden. Mis ik ergens een instelling?

Alle tips en info welkom :)
 
@sjoerdb ipv een gehele eigen firmware schrijven, ken je dit project al?


Ik heb het al jaren op een Raspberry Pi draaien (maar kan ook perfect op een NAS ofzo) waarbij het script elke 5' controleert of ie de dashcams in het netwerk ziet, en dan start met videobestanden te kopiëren. Niks cloud nodig.

Overigens heb ik met de upgrade naar MCU2 ook een TeslaUSB steken, een Raspberry Pi die zich voordoet als USB stick en eens verbonden aan het thuis netwerk zijn bestanden kopieert naar diezelfde NAS.

 
Ja, dat project ken ik en heb ik min of meer in een Windows applicatie nagebouwd. Windows applicatie scant lokaal netwerk naar dashcams (o.a blackvue wordt ondersteunt) en trekt het beeldmateriaal naar binnen en verwerkt dit (maakt van MP4 losse jpg frames + gps info voor verdere analyse).
Het liefst zou ik die oplossing er tussenuit willen halen zodat de blackvue volledig zelfstandig data kan uploaden naar een eigen cloud zonder dat er een NAS of PC staat te pollen en dat de blackvue op die manier dus op meerdere locaties z'n data kan 'dumpen'

Het sniffen van al het dataverkeer is inmiddels gelukt door via een wifi hotspot beschikbaar te maken op een PC, daar de blackvue op te laten verbinden , PC bekabeld verbonden met internet en vervolgens via wireshark het verkeer te monitoren. Is nog https verkeer dus volgende stap is om de firmware aan te passen zodat de calls met http werken (blackvuecloud lijkt dit te ondersteunen op in ieder een aantal api calls)
 
Hallo,
Na wat zoeken kwam ik deze interessante thread en post tegen. Ik heb zelf inmiddels een custom firmware gemaakt voor de DR900X-2CH waarbij ik in firmware blackvuecloud domeinnamen vervangen heb door een eigen domeinnaam waarop een kopie draait van de endpoints van de blackvue cloud api. Hiermee krijg ik nu actuele aanmeldingen binnen, komen actuele posities en temperatuur binnen. Het uiteindelijke doel is om volledig automatisch al het videomateriaal te uploaden naar eigen servers. @Tozz Ik was benieuwd of je de urls nog hebt waarmee gecommuniceert wordt.

Ik heb tot nu toe:
get /device/device_login2.php -> voor device login waarop een token terug komt.
get /device/change_mode.php -> Hierop komt Success terug
post /BCS/update_temperature_sensitivity_level.php -> base64 encoded temperatuur info
get /device/device_gps_update2.php + parameters -> actuele gps locatie

Er gaat ook nog communicatie over RTMP via poort 12004. Dit verkeer zou ik willen 'sniffen' met bv wireshark maar dat is nog niet gelukt.
Daarnaast is het me nog niet gelukt om met de DR900X i.c.m de 'orginele' blackvue cloud al het beeldmateriaal te uploaden. Mis ik ergens een instelling?

Alle tips en info welkom :)
Ik heb het anders opgelost, dus ik heb geen URLs. Ik had/heb in de auto een Pi draaien die als reverse proxy werkt tussen het Internet en die camera's. De applicatie trekt periodiek een lijst met opnames naar een webservertje, en via een web UI kan ik die dan bekijken. Ik kan dan op ' Download' of ' View' klikken, en dat trekt dan via die Pi de betreffende opname binnen.

Werkt allemaal prima, alleen een gelikte UI is niet mijn sterkste punt, dus dat is er niet.. En daarna was mijn interesse weer weg en nu ligt 't al 3 jaar stil.

Je mag mijn code wel hebben, is geschreven in PHP / Symfony.