Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

BlackVue dashcams.

This site may earn commission on affiliate links.
Hier al maanden een ander probleem. De camera zegt continu "check SD card". Formateren van de kaart helpt enkele dagen en power of soms een paar uur. Er zit al een nieuw kaartje in en de firmware is geupdated.
gevolg, al enkele maanden rij ik rond met de power kabel er uit:confused:

Heb exact hetzelfde. Heb toen mijn originele Blackvue SD kaartje vervangen voor een goede samsung die aangeraden was voor Blackvue maar heb hetzelfde. Soms een week helemaal geen melding. En soms 3x per dag...

Zou het een firmware issue zijn?

@Herbie65 Kan jij ons hiermee helpen? zie je dit bij meer "oudere" blackvue's?
 
Ik heb dat ook gehad, en het is opgelost met een Samsung Endurance kaartje. Het type kaartje luistert heel nauw. Ik had een Sandisk extreme kaart maar die begaf het ook al gauw. So far enkele maanden nu probleemloos. Het org Blackvue kaartje hield het iets meer dan anderhalf jaar uit, toen begonnen de schrijffouten in steeds kortere intervals.
 
Heb exact hetzelfde. Heb toen mijn originele Blackvue SD kaartje vervangen voor een goede samsung die aangeraden was voor Blackvue maar heb hetzelfde. Soms een week helemaal geen melding. En soms 3x per dag...

Zou het een firmware issue zijn?

@Herbie65 Kan jij ons hiermee helpen? zie je dit bij meer "oudere" blackvue's?
Er zijn wel een paar problemen, maar niet heel veel. Blackvue geeft ook geen ondersteuning meer voor de oudere camera's...
Als je in de buurt komt mag je een originele BV kaart proberen.
 
Ik heb de BlackVue 900s rechtstreeks via een powerbank aangesloten en wat mij tijdens deze test opstelling opviel was dat er minder warmte ontwikkeling was. Gezien het accident laatst ga ik vandaag eindelijk hem inbouwen. Ik was zo over de rooie dat ik mentaal een paar dagen niet in staat was wat uit te voeren.
 
Na het kut gijntje van afgelopen. Zaterdag ben ik nu bezig met het inbouwen van de BlackVue camera’s.
Kan iemand mij uitleggen wat deze aansluiting op de spiegel is? 936ADE06-D023-4AAF-90F5-80B6D7808208.jpeg385604CD-C241-4DC6-B68A-9707FE297D43.jpeg
 
Er zijn wel een paar problemen, maar niet heel veel. Blackvue geeft ook geen ondersteuning meer voor de oudere camera's...
Als je in de buurt komt mag je een originele BV kaart proberen.

Eigenlijk bizar dat ze nu al geen ondersteuning geven. De camera is 3 jaar oud, je zou toch minimaal verwachten dat BV daar nog support op geeft. Garantie is al minimaal 2 jaar.

Een originele kaart proberen zou wel kunnen om te testen, maar dat zou dan een lange test moeten zijn omdat hij het soms wel een paar dagen of misschien wel een hele week doet zonder te formatteren. Gelukkig kun je hem formatteren op de camera zelf kwam ik onlangs achter, dus dat scheelt wat tijd met eruit halen en erin zetten ;-)
 
Ik heb een Blackvue DR650S laten inbouwen in mijn model S ( 01/2017 ). Nadat ik vorige week het stroomkabeltje had losgemaakt voor mijn micro kaart even te verwijderen , werkt hij niet meer. Geen spanning meer aanwezig op de Blackvue . De plaatsingsfirma van destijds is helaas niet meer actief .Ik vermoed een kortsluiting en defect aan een zekering . Iemand een idee waar deze Blackvue wordt gezekerd ? Wordt de dashcam rechtstreeks aangesloten op de 12 V batterij ? Of is er afzonderlijke zekering voorzien op de voedingskabel van de dashcam zelf ? Zo ja, moet ik deze gaan zoeken . Dan is het gewoon de kabel volgen van dashcam tot aan voedingsbron , dus achter alle panelen . Heb er even kort mee bezig geweest, maar panelen correct verwijderen lijkt me niet evident . Kent iemand een firma rond regio Waasland ( St Niklaas - Antwerpen ) die goed vertrouwd is met de installatie van Blackvue bij Tesla
 
Ik heb een Blackvue DR650S laten inbouwen in mijn model S ( 01/2017 ). Nadat ik vorige week het stroomkabeltje had losgemaakt voor mijn micro kaart even te verwijderen , werkt hij niet meer. Geen spanning meer aanwezig op de Blackvue . De plaatsingsfirma van destijds is helaas niet meer actief .Ik vermoed een kortsluiting en defect aan een zekering . Iemand een idee waar deze Blackvue wordt gezekerd ? Wordt de dashcam rechtstreeks aangesloten op de 12 V batterij ? Of is er afzonderlijke zekering voorzien op de voedingskabel van de dashcam zelf ? Zo ja, moet ik deze gaan zoeken . Dan is het gewoon de kabel volgen van dashcam tot aan voedingsbron , dus achter alle panelen . Heb er even kort mee bezig geweest, maar panelen correct verwijderen lijkt me niet evident . Kent iemand een firma rond regio Waasland ( St Niklaas - Antwerpen ) die goed vertrouwd is met de installatie van Blackvue bij Tesla
Ik kan niet voor je inbouwen spreken, maar bij mij is de Blackvue aangesloten op een zekering in de zekeringkast in het voetenruim van de bestuurder.

Als je aan het voeteneind gaat kijken, zie je daar een paneel dat de middenconsole afdekt. Dat kan je losrukken. Dan wordt het L-vormige paneel erachter dat de middenconsole vooraan afsluit bereikbaar. Dat kan je er helemaal uit halen. Alles zit vast met ijzeren klemmen die herbruikbaar zijn.

upload_2020-12-17_14-49-33.png


De zekeringen zijn van het type Micro2 MICRO2 Series - Blade Fuses Automotive Passenger Car from Fuses - Littelfuse en de plaatsingsfirma zal er waarschijnlijk een fuse adapter op gestoken hebben.
iu
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Ik kan niet voor je inbouwen spreken, maar bij mij is de Blackvue aangesloten op een zekering in de zekeringkast in het voetenruim van de bestuurder.

Als je aan het voeteneind gaat kijken, zie je daar een paneel dat de middenconsole afdekt. Dat kan je losrukken. Dan wordt het L-vormige paneel erachter dat de middenconsole vooraan afsluit bereikbaar. Dat kan je er helemaal uit halen. Alles zit vast met ijzeren klemmen die herbruikbaar zijn.

View attachment 618442

De zekeringen zijn van het type Micro2 MICRO2 Series - Blade Fuses Automotive Passenger Car from Fuses - Littelfuse en de plaatsingsfirma zal er waarschijnlijk een fuse adapter op gestoken hebben.
iu
Super bedankt, lijkt me eenvoudig en wordt iets voor zaterdag , hou je op de hoogte .. :)
 
Ik heb een Blackvue DR650S laten inbouwen in mijn model S ( 01/2017 ). Nadat ik vorige week het stroomkabeltje had losgemaakt voor mijn micro kaart even te verwijderen , werkt hij niet meer. Geen spanning meer aanwezig op de Blackvue . De plaatsingsfirma van destijds is helaas niet meer actief .Ik vermoed een kortsluiting en defect aan een zekering . Iemand een idee waar deze Blackvue wordt gezekerd ? Wordt de dashcam rechtstreeks aangesloten op de 12 V batterij ? Of is er afzonderlijke zekering voorzien op de voedingskabel van de dashcam zelf ? Zo ja, moet ik deze gaan zoeken . Dan is het gewoon de kabel volgen van dashcam tot aan voedingsbron , dus achter alle panelen . Heb er even kort mee bezig geweest, maar panelen correct verwijderen lijkt me niet evident . Kent iemand een firma rond regio Waasland ( St Niklaas - Antwerpen ) die goed vertrouwd is met de installatie van Blackvue bij Tesla
Heb je al gekeken of de blackvue aangaat bij een andere spanningsbron? Of heb je de spanningsmeter geplaatst op de huidige toevoer?
 
Heb je al gekeken of de blackvue aangaat bij een andere spanningsbron? Of heb je de spanningsmeter geplaatst op de huidige toevoer?
Had dit al eerder gemeten en geen spanning , maar ...blijkbaar niet goed gemeten .Vandaag nog eens uitgevoerd en .. inderdaad , heb spanning van ca 14,3 V , dus voeding is wel aanwezig en dus geen zekering defect . Vreemd dat mijn Blackvue geen teken van leven meer geeft. Heb meermaals de voeding ( stekkertje ) ingebracht op de Blackvue en één zeldzame keer terug OK, dus vermoede een slecht contact. Vervolgens contactspray gaan halen , aangebracht in de aansluiting Blackvue en het werkt weer feilloos .. Uit nieuwsgierigheid eens verder gezocht achter mijn zekeringen . Ik heb een model S85 , geen dual motor , mijn zekeringen zitten vooraan onder het kofferdeksel , een deel aansluitingen( eerder vebindingstekkers ) aan de zijkant bestuurder, mijn 12 volt batterij zit onder mijn luchtfilter , wel een stuk moeilijker te bereiken in tegenstelling dan een Tesla S85 D
Allen super dank voor de tips en bijdrage o_O
 

Attachments

  • IMG_3290.jpeg
    IMG_3290.jpeg
    306.1 KB · Views: 47
  • IMG_3291.jpeg
    IMG_3291.jpeg
    241.1 KB · Views: 35
  • IMG_3286.jpeg
    IMG_3286.jpeg
    501.6 KB · Views: 37
  • Like
Reactions: robertvg