Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

BlackVue dashcams.

This site may earn commission on affiliate links.
Omdat het vorige draadje over dashcams verdwenen is, start ik maar
IMG_5914.JPG
een nieuwe op.
Gisteren samen met H. een BlackVue ingebouwd in een MS P100D met AP2
Deze camera hebben we ook voorzien van een "tamper proof case".
Hierdoor zijn de kabeltjes uit de camera niet te verwijderen en de SD kaart is niet te verwijderen.
IMG_5914.JPG
 
Omdat het vorige draadje over dashcams verdwenen is, start ik maar View attachment 222638 een nieuwe op.
Gisteren samen met H. een BlackVue ingebouwd in een MS P100D met AP2
Deze camera hebben we ook voorzien van een "tamper proof case".
Hierdoor zijn de kabeltjes uit de camera niet te verwijderen en de SD kaart is niet te verwijderen. View attachment 222638
Ziet er goed uit! :)
 
Hallo allen,

Ik heb een Thinkware F770 gekocht met de intentie deze te plaatsen in mijn (relatief) nieuwe Model S 60D. Ik heb hier al heel wat informatie over opgezocht, threads gelezen, en dit is het verhaal tot dusver. Geen enkele guide die ik vind klopt trouwens voor 100%, blijkbaar zijn er toch wel wat verschillen over de jaren heen.

Stap 1: ik heb de microfoon grill boven in het dak er redelijk gemakkelijk uit gekregen:

MicGrill-Tesla60D.jpg MicGrill-Tesla60D_2.jpg

Hier was echter geen vrije connector zoals ik in veel guides las :-( Wat ik wel uitgemeten heb is dat op het plugje helemaal naar voren toe er blijkbaar een voltage zit van een dikke 14,5V -- is dit equivalent genoeg aan de 12V die een Thinkware nodig heeft? Het voltage bleef op 14,5V ook als ik uit de wagen stapte en hij in standby ging.

MicGrill-Tesla60D_3.jpg

Dit voltage vond ik op het rode draadje met bruine streep. Het zwarte draadje lijkt de ground te zijn.

Stap 2: ik heb het kapje van de spiegel gehaald, en daar in de connector naar de spiegel toe vond ik nogmaals een dikke 14,5V op de rode draad met blauwe streep. Dit voltage viel weg als ik uit de auto stapte, en sprong weer aan als ik de deur open deed om terug in te stappen.

Mirrot-Tesla60D_1.jpg

En nu?

So far so good dus, maar ik moet nu nog een manier vinden om de draadjes van de Thinkware power-kit proper aan te sluiten op deze punten, er van uit gaande dat die 14,5V ok is. Ik lees hier en daar iets van een Posi-Tap, kan je die dingen makkelijk vinden in België en is dat inderdaad de beste manier?

Wat ik al heb kunnen doen is een kabel trekken vanuit de grill-area naar de spiegel toe. Dus ofwel trek ik nu alle kabels in de ene richting naar de spiegel toe, en frees daar een klein stukje uit de afdekkap rond de spiegel (vermoedelijk het properste maar wel meer geprul). Of ik tap enkel de stroom in de spiegel af en ik trek alle kabels vanuit de microfoon grill naar de camera toe -- een klein stukje over het dak dan (gezien mijn dak zwart is zal dat nog wel meevallen).

Tot slot, om een kabel naar achter te trekken voor de camera op de achterruit zie ik helemaal nog niet zitten. Ik heb het premium interieur en het dak in alcantara zit naar mijn mening goed vast aan de randen. Ik zie niet direct in hoe ik daar nog een kabel kan "infoefelen"...

Zijn hier mensen op het forum die hier ervaring mee hebben en mij wat meer wegwijs kunnen maken? Of zelfs een handje kunnen helpen (ik ben zelf van Vlaams-Brabant maar kan wel wat afstand afleggen indien nodig :)?
 
Omdat het vorige draadje over dashcams verdwenen is, start ik maar een nieuwe op.
Gisteren samen met H. een BlackVue ingebouwd in een MS P100D met AP2
Deze camera hebben we ook voorzien van een "tamper proof case".
Hierdoor zijn de kabeltjes uit de camera niet te verwijderen en de SD kaart is niet te verwijderen.
? waarom zou je een Tampert proof case willen hebben: om je SD card te beveiligen of om het SeC personeel te irriteren?
 
Dit kastje is er hoofdzakelijk voor dat mensen niet met de stekkertjes, wifi en de sd kaart kunnen rommelen.
Met name als er mensen in jouw auto rijden. Voor het personeel van Tesla een extra hindernis. ik vind het mooi want je ziet de draadjes een stuk minder
 
Ik heb vandaag bij Tesland.nl twee 2ch blackvue's in mijn X laten bouwen, heb nu zicht rondom. wat doet Herbert dat toch soepel en netjes. je ziet er bijna niets van. van de 4 camera's kan ik er eentje zien als ik om de spiegel kijk. Alle snoertjes onzichtbaar weggewerkt en aangesloten en gezekerd.
bedankt Herbert (en Pim)
 
  • Like
Reactions: Noelis
Ik heb vandaag bij Tesland.nl twee 2ch blackvue's in mijn X laten bouwen, heb nu zicht rondom. wat doet Herbert dat toch soepel en netjes. je ziet er bijna niets van. van de 4 camera's kan ik er eentje zien als ik om de spiegel kijk. Alle snoertjes onzichtbaar weggewerkt en aangesloten en gezekerd.
bedankt Herbert (en Pim)

Graag gedaan! En zo ziet dat eruit.