TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Brand in Sec Amsterdam

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by PaulW5, Sep 5, 2018.

1. PaulW5

PaulW5 Paul Willemsen

• Informative x 2
  2. Jeroen1961

Jeroen1961 Member

Mijn auto is gisteren door Bergnet naar Amsterdam gebracht... ik schrok toch wel even toen ze vandaag belden dat er een incident was geweest. Gelukkig stond mijn auto nog buiten, maar in ieder geval gaat de reparatie langer duren...

Op de foto's te zien was het geen grote brand. Er loopt toch ook continu een nachtwaker rond?

3. Ipe

Ipe Member

Waarschijnlijk moet de stapel draagarmen die na drie maanden wachten eindelijk aangekomen waren nu als verloren beschouwd worden?

• Like x 2
    • Funny x 2
  4. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

• Funny x 2
    • Like x 1
  5. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

tjezus... heb een BMW X3 als loaner (van ABS Splinter), staat nu pal naast het huis...zal toch niet??
    wat een verschrikkelijk ding overigens... kopen mensen dat echt ? lelijk!, traag!.. duurt zeker 2 seconden voor je effect merkt van het intrappen van het gaspedaal.. en is ook nog een diesel... niet alleen smerig, maar ook die trilling van de auto..volgende keer weiger ik gewoon om een diesel mee te nemen. Gloednieuwe auto, heeft wel een CD-speler!
    Of zijn we/ben ik gewoon verwend?

• Funny x 3
    • Like x 1
  6. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

neen, we zijn niet verwend.
    Het is gewoon het verschil tussen de techniek van vandaag, en de techniek van vorig eeuw.

7. F500e

F500e Member

Pas nou op, je bent Rowan’s mening over een automaat aan het bevestigen...

• Funny x 1
  8. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Wiens mening?

• Funny x 3
  9. EddieW

EddieW Member

Ik zou kunnen lachen maar ik moet zelf ook 2 draagarmen laten vervangen ...en een kameraad ook (1tje)...zit nu ook bijna 3 maanden te wachten op nieuwe voorruit :(

10. Geendiesel

Geendiesel Supporting Member

#10 Geendiesel, Sep 7, 2018
    Last edited: Sep 7, 2018
    Vanwege een incident bij Tesla Amsterdam is de vestiging tijdelijk gesloten.... had kennis met service afspraak binnenkort...

• Informative x 1
  11. Ger356

Ger356 Member

Ik zou deze week mijn draagarmen geleverd krijgen maar kreeg inderdaad te horen dat Amsterdam nu vanwege de brand niet kon leveren. Ik kreeg de raad naar een ander SeC te gaan. Dit is niet leuk meer.

• Informative x 1
  12. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Het is toch overmacht? Ze sluiten het SeC toch niet voor de lol?

• Like x 3
  13. Ger356

Ger356 Member

Natuurlijk, eens. Maar die brand was in de garage en het magazijn is apart. Dat moet toch na een dag weer kunnen draaien?
    Maar je hebt gelijk dat we niet precies weten wat er is gebeurd en wat de schade is.
    Aan de andere kant, die stomme draagarmen waren volgens de laatste info onderweg van de haven via Tilburg naar Amsterdam en om dan een paar dagen na zo’n brand je handen in de lucht te steken en te zeggen: ik kan je niet helpen ga maar naar een ander filiaal.
    Mijn probleem is dat morgen mn APK verloopt.

14. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Draagarmen?? Zijn die wel echt defect? Of gaat het om schadegevallen?
    Tesla Amsterdam had bij mijn MS ook eens diagnose gegeven van draagarmen versleten (lagers), maar bleken simpelweg de stabilisatorstangetjes te zijn die niet veel kosten en bij wijze van spreken door iedere fietsenmaker vervangen kunnen worden...

• Informative x 1
  15. Ipe

Ipe Member

Ik denk ook dat het bij mij de stabilisatorstangen zijn maar ook dat resulteert in drie maanden rammelend wachten. Welke fietsenmaker kun je aanbevelen?

16. Ipe

Ipe Member

Tja, als ze het gewoon binnen zeg maar een maand gerepareerd hadden dan waren er nu een hoop minder getroffen door overmacht.

17. Ipe

Ipe Member

Aan de andere kant heb ik sinds vandaag de melding 'Driver Assistance niet beschikbaar'. Het voordeel van de lange wachttijd is dat ik straks misschien twee reparaties kan combineren. Bij ons thuis heet dat inmiddels 'een Noordsijtje';).

• Funny x 1
  18. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Vorig jaar waren de stabilisatorstangetjes (die korte die aan beide zijden de stabilisatorstang verbinden met de carosserie) binnen een week leverbaar bij Tesla, kosten iets van EUR 70 per stuk. Iedere conventionele garage kan die dingen vervangen, ongeveer een kwartier werk per stuk.

• Informative x 1
  19. Ger356

Ger356 Member

Ik heb twee stab stangen al anderhalve maand in bestelling staan, maar dat kan ook komen omdat ze in 1 bestelling zitten met de draagarmen. Na 275.000 km was de voortrein aan een opfrisbeurt toe.
    Al die zaken kun je inderdaad bij vrijwel elke garage laten vervangen, want volgens mij is het niet verschillend van andere auto’s. Bij draagarmen daarna wel laten uitlijnen, maar dat kan ook bij elk goed bedrijf. Hier bij Schiphol met al die taxis zijn wel bedrijven te vinden met Tesla ervaring.
    NB. Mn auto is afgemeld voor de APK met die rammelende voortrein. Gelukkig geen steekproef en ik kan weer rijden. Nu maakt het me niet zo veel meer uit hoe lang de levering van die draagarmen nog duurt.

20. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Morgen een afspraak bij SeC Den Haag voor diagnose van ‘de brom’.
    Naar verluid is SeC Amsterdam twee weken gesloten vanwege de brand.

Overigens wordt dit mijn tweede vervanging van de aandrijving. Eerste keer was het ‘de klunk’ bij 63K km. Nu, na iets meer dan 40K km in bijna 2 jaar met die unit, de brom. Het betreft versie 1056681-00-P, omdat het een P+ uitvoering van de Model S betreft.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC