Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

brutale vraag :-) omgeving den haag

This site may earn commission on affiliate links.
Leuk dat ie dat wil! Hoop dat het lukt. Mijn zoon van 19 heeft al heel wat meer KM’s in Tesla’s gereden dan ik. Hij rijd regelmatig vrienden van vrienden enzo naar feestjes heen en weer in hun eigen auto. Zet ze af en parkeerd de wagen bij ons tot ie ze weer moet halen.

Leuke bijverdienste en als je ziet waar ie allemaal in rijd :D

Wel even een Tip: er zijn best veel verzekeringen die jongeren onder de 24 niet verzekeren of dat ze niet mogen rijden in een auto met zoveel vermogen/koppel.

Klopt, ik ben nog aan het rondkijken voor een geschikte verzekering. Promovendum kan pas van 22 jaar verzekerd worden en dan zal de premie rond de 400 pm gaan liggen dus best pittig. Maar goed ik snap dat als je een tesla koopt dat je dan ook wel heel graag erin wilt rijden. Mag ik vragen hoe dat bij jou verzekering zit dan? Want hij staat op jou naam verzekerd maar zoon rijd er dus ook in? DAt is gewoon toegestaan via jou verzekering?
 
Helaas ik heb vorige week pas,als particulier, mijn model 3 besteld :p. Ben van plan om bij Promovendum te verzekeren met als nadeel dat hij dus niet in de Tesla kan rijden. Onder begeleiding mag wel dacht ik?

Bij de Tesla’s die hij tot nu toe heeft bestuurd weet ik niet of die eigenaren op de hoogte zijn van die regels.

Laatst stond ie hier ineens met een P100D dat roept bij mij toch wel wat vragen op. Gelukkig heeft ie een groot verandwoordelijkheids gevoel en beseft ie waar ie op dat moment in rijd.
 
  • Informative
Reactions: Hans_TM3
Helaas ik heb vorige week pas,als particulier, mijn model 3 besteld :p. Ben van plan om bij Promovendum te verzekeren met als nadeel dat hij dus niet in de Tesla kan rijden. Onder begeleiding mag wel dacht ik?

Bij de Tesla’s die hij tot nu toe heeft bestuurd weet ik niet of die eigenaren op de hoogte zijn van die regels.

Laatst stond ie hier ineens met een P100D dat roept bij mij toch wel wat vragen op. Gelukkig heeft ie een groot verandwoordelijkheids gevoel en beseft ie waar ie op dat moment in rijd.


klopt dat zeiden ze tegen mij ook. Alleen mijn zoon heeft nog geen rijbewijs. Haalt hij die wel dan kan het pas vanaf 22 jaar en dan word de verzekering rond de 400 pm. Ik snap het ergens wel hoor. Het is voor jongeren de perfecte racemonster maar gelukkig zijn niet alle jongeren zo. Ik ben nog wel aan het rondkijken voor een verzekering die hem dus wel gaat accepteren als 2e bestuurder en dat de premie dan niet zo torenhoog word.
 
Mijn zoon heeft pas paar maanden zijn rijbewijs maar rijdt toch al af en toe in de Tesla. Eerst met mij ernaast, daarna ook alleen. AP mag hij alleen gebruiken als ik erbij ben. En ik heb laten zien dat ik snelheid kan beperken, maar dat niet doe. We maken afspraken, en daar hou ik het bij....

Uiteraard de eerste keer stiekem op de app meegekeken <grin> maar keurig netjes gereden. Ik zou hem niet zo snel meegeven als hij met vrienden wegging, dan bestaat de kans op opjutten natuurlijk wel.

Voor hem een mooie manier om wat bij te verdienen (chauffeur voor vader) en tegelijk rijervaring op te doen.
 
Sandra is gisteren bij mij langs geweest, en volgens mij zijn zij en haar zoon beide wel om
Leuk om iemand te enthousiasmeren (in zoverre ze dit nog niet waren) voor de auto, en mijn persoonlijke ervaringen te delen!

Was zeker een hele leuke ervaring vooral toen je zei dat ik even een stukje mocht rijden. Nu nog aan het rondbellen voor de juiste verzekering. Anwb verzekerd nog geen tesla. Ook de insuremytesla gebeld. Wel duurder als promovendum maar als voordeel dat als mijn zoon zijn rijbewijs haalt dat hij wel gewoon in de auto mag rijden alleen tegen een verhoogde eigen risico. Premie blijft hetzelfde.
 
  • Like
Reactions: KoenvanH and Hbrink