Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bye bye Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben wel benieuwd hoe die je gaat bevallen. Graag een update hierover.
Heb je er alwel in kunnen proefrijden? En hoe is het formaat in werkelijkheid?(hij leek mij wat klein in de tests(een review gezien van autovisie waarin hij welhaast achterin achterzichzelf klem lijkt te zitten).
Veel plezier ermee!
 
  • Like
Reactions: roekke
Broer van mijn zwager heeft 14mnd op zijn Volvo EV moeten wachten om tot de conclusie te komen dat de warmtepomp en andere wel bestelde opties er niet in zaten bij aflevering. 🤪
Als hij een juist exemplaar wilde hebben dan zat ook daar zeker weer een jaar levertijd op. 🤦‍♂️
Mijn vrouw heeft ook een jaar moeten wachten op haar XC40 EV. Hier was wel heel correct over gecommuniceerd, er werd van bij de bestelling gesproken over een leverdatum 12 maanden in de toekomst. En de uiteindelijke leverdatum was er 3 dagen langs.

Dit in tegenstelling tot mijn collega die 14 maanden lang, elke maand mocht horen dat het volgende maand ging zijn. Dit was een Skoda Enyaq.
 
Mijn vrouw heeft ook een jaar moeten wachten op haar XC40 EV. Hier was wel heel correct over gecommuniceerd, er werd van bij de bestelling gesproken over een leverdatum 12 maanden in de toekomst. En de uiteindelijke leverdatum was er 3 dagen langs.

Dit in tegenstelling tot mijn collega die 14 maanden lang, elke maand mocht horen dat het volgende maand ging zijn. Dit was een Skoda Enyaq.
14mnd wachten als je het weet is tot daar aan toe. Als je dan echter niet de auto krijgt die je besteld hebt is toch echt van een andere orde,
 
  • Like
Reactions: SandeepT
Beste Tesla vrienden, na twee Tesla’s te hebben gereden, een model S zodra het zo’n beetje kon en de eerste 3 zodra het zo’n beetje kon ga ik nu geen derde Tesla kopen. Het gaat een EX30 worden.

De markt is opengebroken ooit door een eigenwijze ondernemer en ik moest iedereen overtuigen waarom ik electrisch ging rijden in een computer op wieltjes. Bij mijn model 3 moest ik zelfs eerst de tent in om een uit elkaar gevallen interieur te laten herstellen. Nog net geen duct tape kwam er aan te pas. Allemaal mooie verhalen. Ik zie echter steeds meer dat Tesla rijden niet meer het plezier geeft van vroeger. De autopilot wordt maar niet beter en dat “gepiep” en “let op de weg” irritante meldingen verstoren het rijplezier. Daarnaast heeft de oprichter een koers ingezet waar ik de kriebels van krijg.

Ik heb altijd met veel plezier dit forum gevolgd. Vooral in de begintijden en met “wanneer komt die boot nu aan” spannende tijden.

Het is Tesla gelukt om elke cynische autobouwer aan een electrische auto te krijgen. Een prestatie van formaat.

Tot ziens en veel electrisch reisplezier gewenst. Tot stekkers!

Roland.


Af en toe even langs wippen hier om de ervaringen met de EX30 te delen wordt denk ik wel gewaardeerd hoor 😁

Iig veel veilige kilometers gewenst!
 
Geen idee waarom iemand een EX30 kiest maar ja.

Moesten we allemaal dezelfde keuze hebben, dan verplaatsten we ons nog allemaal op een groene kar, getrokken door een bruin paard.
Gelukkig was er eens iemand in het verleden die zag dat die kar ook kon getrokken worden door een zwart paard en zelfs door 2 paarden...
Daar begon ergens de vooruitgang en concurrentie en... mensen met verschillende keuzes.
 
Moesten we allemaal dezelfde keuze hebben, dan verplaatsten we ons nog allemaal op een groene kar, getrokken door een bruin paard.
Gelukkig was er eens iemand in het verleden die zag dat die kar ook kon getrokken worden door een zwart paard en zelfs door 2 paarden...
Daar begon ergens de vooruitgang en concurrentie en... mensen met verschillende keuzes.

Maar niet in de wereld van Wooter. Daar zouden we allemaal hetzelfde moeten zijn, namelijk als Wooter.
 
Daarnaast heeft de oprichter een koers ingezet waar ik de kriebels van krijg.
Dit is een argument dat meer en meer gebruikt wordt, en waarbij ik steeds eens met mijn ogen rol.

Ik ben het zeker niet eens met alle handelingen of uitspraken van EM, maar je weet tenminste wat hij denkt. En -mede door zijn aandoening- communiceert hij soms te vlug of met te weinig nuance.

En in plaats van een Tesla gaat men een Chinese wagen kopen, want dat land staat toch gekend voor zijn politieke correctheid... Of bij de bedenkers van de sjoemelsoftware die via lobbywerk -de gelegaliseerde vorm van omkoperij- de transitie van ICE naar EV in Europa vertraagd hebben.

Enkele andere argumenten kan ik begrijpen. Net zoals de “goesting” om eens een ander merk te proberen, of een ander model mooier te vinden. Ik wens je dan ook veel rijplezier en ik hoop dat we af en toe wat feedback kunnen krijgen.
 
Precies Paco. Gewoon wat anders proberen dan de Tesla die echt niet heel erg veranderd is de laatste jaren. De vorige keer lachte iedereen me bijna uit dat ik een Tesla ging rijden en nu dat ik er niet eentje ga rijden. Ik snap je Chinese vraagtekens maar Tesla maakt hem ook gewoon in China. En de Volvo ex30 wordt straks in het mooie België in elkaar geschroefd. Volvo is nog steeds een ontwerp uit Zweden gelukkig. Die andere uit het Geely concern heet Smart waarvan iedereen ook denkt dat het een Duitse auto is. Dus ik ga gewoon eens kijken. Wordt het niets dan kom ik vanzelf weer terug . Ik merk dat veel mensen kijken naar de grootte van de auto. De meesten rijden gewoon met 1 persoon nog steeds in de auto rond. Als je een gezin hebt moet je idd geen Volvo ex 30 rijden. En anders is het gewoon een twee keer betere stoel. Andere voordelen is kunnen rijden op écht op Google maps te rijden en als je er een keer geen zin in hebt lekker Apple CarPlay. Heerlijk. Vandaag kende mijn tesla alweer twee nieuwe afslagen niet waaronder vanuit Arnhem naar Apeldoorn en dan naar Amersfoort. Mijn test volvootje leest heerlijk mijn whatappjes voor en voice assistent is echt vele malen beter. Zeer soepele it zit er in. En je hebt dezelfde piepjes inderdaad maar… die kan ik uitzetten! Heerlijk.
 
  • Like
Reactions: Paco
Alle Elektrische Volvo's zijn 100% Chinese Volvo's en laten de Chinezen meester zijn in auto's met geluidjes..
Ik hoop voor je dat je krijgt wat je hoopt maar of het een realistische verwachting is hoor ik graag nog eens van je.

Nee dus, de C40 bijvoorbeeld wordt in Gent (B) gebouwd en heeft een in Zweden ontwikkelde en gebouwde motor.
De accu is CATL.
 
Precies Paco. Gewoon wat anders proberen dan de Tesla die echt niet heel erg veranderd is de laatste jaren. De vorige keer lachte iedereen me bijna uit dat ik een Tesla ging rijden en nu dat ik er niet eentje ga rijden. Ik snap je Chinese vraagtekens maar Tesla maakt hem ook gewoon in China. En de Volvo ex30 wordt straks in het mooie België in elkaar geschroefd. Volvo is nog steeds een ontwerp uit Zweden gelukkig. Die andere uit het Geely concern heet Smart waarvan iedereen ook denkt dat het een Duitse auto is. Dus ik ga gewoon eens kijken. Wordt het niets dan kom ik vanzelf weer terug . Ik merk dat veel mensen kijken naar de grootte van de auto. De meesten rijden gewoon met 1 persoon nog steeds in de auto rond. Als je een gezin hebt moet je idd geen Volvo ex 30 rijden. En anders is het gewoon een twee keer betere stoel. Andere voordelen is kunnen rijden op écht op Google maps te rijden en als je er een keer geen zin in hebt lekker Apple CarPlay. Heerlijk. Vandaag kende mijn tesla alweer twee nieuwe afslagen niet waaronder vanuit Arnhem naar Apeldoorn en dan naar Amersfoort. Mijn test volvootje leest heerlijk mijn whatappjes voor en voice assistent is echt vele malen beter. Zeer soepele it zit er in. En je hebt dezelfde piepjes inderdaad maar… die kan ik uitzetten! Heerlijk.

Onderhuids is er juist veel veranderd aan de Tesla. Onder meer de stoelen zijn beter geworden (zodanig dat ik woensdagochtend met rugpijn in de auto stapte en in de avond, bijna 1.000 km verder de rugpijn verdwenen was).

En mijn Tesla is toch echt Made in Germany.
 
Alle Elektrische Volvo's zijn 100% Chinese Volvo's en laten de Chinezen meester zijn in auto's met geluidjes..
Mijn Tesla is ook Chinees.
Al eens in de design- en vooral IT-afdelingen van de westerse bedrijven geweest de laatste tijd en geteld hoeveel Europese medewerkers er nog zijn?
Ik denk dat jouw ‘Europese’ airfyers, was- en koffiemachines ook wel eens Indisch of Chinees mogen genoemd worden qua design, ook al zijn ze ‘hier’ in bv Brainport Eindhoven ontworpen.
We hebben onszelf uit de markt geprijsd.
 
Dat is net de reden waarom mijn vrouw als volgende wagen een EX30 wilt, haar XC40 vindt ze te groot 😂

En zo heeft iedereen zijn redenen. Wij hebben na een heel slechte ervaring met BMW, jaren later, in 2018 toch weer voor een wagen uit hetzelfde huis gekozen: Mini Countryman SE ALL4 PHEV. Het hoefde niet meer zo groot en lang. Hoewel de Countryman niet zo klein is, was het voor mij al snel duidelijk dat het, zeker om te reizen, niet de beste keuze was. Voor de rest best wel leuke auto. Maar..komt daar toch alweer een zeer negatieve ervaring met BMW BeLux bij zeker.
Het besluit stond vast, nieuwe auto moest EV zijn en zeker geen BMW of de nieuwe Countryman EV meer terwijl ik op die laatste eigenlijk wel een beetje mijn zinnen had gezet want hij is een stuk ruimer geworden.
Na verschillende merken te hebben vergeleken was de keuze voor mij een no brainer. De prijs, de inbegrepen opties, de range, de prestaties, de ruimte, de continue updates aan huis, de rangers, het SuC netwerk, ja zelfs de looks maar tevens het baanbrekende werk van Tesla en de andere bedrijven van EM hebben mij overtuigd. Ik ben nog altijd heel tevreden met mijn aankoop en ik wens iedereen, zeker diegenen die een wagen met eigen middelen betalen, hetzelfde toe in zijn of haar keuze.
 
Voor de rest best wel leuke auto.
Mij perceptie van Mini (wel geen ervaring met de Countryman), is dat het alleen maar een leuke auto is. Valt bij mij onder de categorie Fiat 500.
Als hype boven function gaat, dan haak ik af.
Bij Tesla is het meer en meer omgekeerd aan het worden en daar haken dan weer andere mensen op af.
Differentiatie moet er zijn.
 
Mij perceptie van Mini (wel geen ervaring met de Countryman), is dat het alleen maar een leuke auto is. Valt bij mij onder de categorie Fiat 500.
Als hype boven function gaat, dan haak ik af.
Bij Tesla is het meer en meer omgekeerd aan het worden en daar haken dan weer andere mensen op af.
Differentiatie moet er zijn.
Laat de Fiat 500 nou net onze tweede auto zijn... Voor de stad hier ideaal!! Is behalve een aardig uiterlijk ook heel praktisch voor de stad en kost niks in gebruik. Kan je zo ongeveer in een fietsenrek parkeren. Heerlijk!

Mini ook top, stuurt als een kart.

Maar blijft: puur op rationele gronden en harde cijfers kom je (bijna) altijd bij Tesla terecht. Echter, gaat het niet alleen maar daarom... Althans, voor een deel van de mensheid.
 
Dat is net de reden waarom mijn vrouw als volgende wagen een EX30 wilt, haar XC40 vindt ze te groot 😂

En zo heeft iedereen zijn redenen. Wij hebben na een heel slechte ervaring met BMW, jaren later, in 2018 toch weer voor een wagen uit hetzelfde huis gekozen: Mini Countryman SE ALL4 PHEV. Het hoefde niet meer zo groot en lang. Hoewel de Countryman niet zo klein is, was het voor mij al snel duidelijk dat het, zeker om te reizen, niet de beste keuze was. Voor de rest best wel leuke auto. Maar..komt daar toch alweer een zeer negatieve ervaring met BMW BeLux bij zeker.
Het besluit stond vast, nieuwe auto moest EV zijn en zeker geen BMW of de nieuwe Countryman EV meer terwijl ik op die laatste eigenlijk wel een beetje mijn zinnen had gezet want hij is een stuk ruimer geworden.
Na verschillende merken te hebben vergeleken was de keuze voor mij een no brainer. De prijs, de inbegrepen opties, de range, de prestaties, de ruimte, de continue updates aan huis, de rangers, het SuC netwerk, ja zelfs de looks maar tevens het baanbrekende werk van Tesla en de andere bedrijven van EM hebben mij overtuigd. Ik ben nog altijd heel tevreden met mijn aankoop en ik wens iedereen, zeker diegenen die een wagen met eigen middelen betalen, hetzelfde toe in zijn of haar keuze.
Naast mijn MYP hebben we de M3P ingeruild op een gebruikte Countryman SE ALL4PHEV. Best een fijne, grote kleine auto tot nu toe. Elektrisch in en om het dorp. We willen hem ook wel eens gebruiken voor reizen naar Italie, zeker in de winter daar de range van mijn MYP dan beperkter is. Wat maakt dat het reizen hierin wat tegenviel? Was dat toch de beperkte inhoud vd tank, of waren het de rij-eigenschappen?
 
Mij perceptie van Mini (wel geen ervaring met de Countryman), is dat het alleen maar een leuke auto is. Valt bij mij onder de categorie Fiat 500.
Als hype boven function gaat, dan haak ik af.
Bij Tesla is het meer en meer omgekeerd aan het worden en daar haken dan weer andere mensen op af.
Differentiatie moet er zijn.
Klopt! Hele leuke auto. Ik heb een Mini GP gehad(2014 model) en dat was een echte fun auto. Maar dat is denk ik nu net niet wat jij bedoelt:)