Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Contact met administratie Tesla onmogelijk?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan mijn voorschotsfactuur voor mijn model 3 nergens terugvinden. Ik meen mij te herinneren dat die online stond bij mijn Tesla account maar kan deze nergens terugvinden. Deze heb ik nodig om de BTW gedeeltelijk terug te vorderen voor mijn vennootschap en is dus vrij dringend.

Het is mij volkomen onmogelijk om hieromtrent enig antwoord van Tesla te krijgen via de formulieren op de website.
Ik heb gemaild met medewerkers met wie ik in contact stond bij de verkoop en aflevering geven geen kick.
Via telefonisch contact is er gewoon geen optie om iemand aan de lijn te krijgen omtrent administratieve vragen.

De auto zelf is geweldig maar ik krijg zo de indruk dat de dienst na verkoop erg slecht is, wellicht omdat ze met het Model 3 succes teveel werk hebben?

Hoe kan ik in godsnaam een antwoord verkrijgen van Tesla???
 
Ik kan mijn voorschotsfactuur voor mijn model 3 nergens terugvinden. Ik meen mij te herinneren dat die online stond bij mijn Tesla account maar kan deze nergens terugvinden. Deze heb ik nodig om de BTW gedeeltelijk terug te vorderen voor mijn vennootschap en is dus vrij dringend.

Het is mij volkomen onmogelijk om hieromtrent enig antwoord van Tesla te krijgen via de formulieren op de website.
Ik heb gemaild met medewerkers met wie ik in contact stond bij de verkoop en aflevering geven geen kick.
Via telefonisch contact is er gewoon geen optie om iemand aan de lijn te krijgen omtrent administratieve vragen.

De auto zelf is geweldig maar ik krijg zo de indruk dat de dienst na verkoop erg slecht is, wellicht omdat ze met het Model 3 succes teveel werk hebben?

Hoe kan ik in godsnaam een antwoord verkrijgen van Tesla???

Je kan de BTW gewoon in je voorbelasting meenemen. Je hebt het toch betaald? Pas als je een controle krijgt, wat vaak alleen snel gebeurd als je terugkrijgt waar je normaliter moet betalen of een stuk minder terugkrijgt moet je de 10 grootste facturen opsturen... afhankelijk van de periode of je per maand of kwartaal aangifte doet heb je denk ik nog wel even.
 
Je kan de BTW gewoon in je voorbelasting meenemen. Je hebt het toch betaald? Pas als je een controle krijgt, wat vaak alleen snel gebeurd als je terugkrijgt waar je normaliter moet betalen of een stuk minder terugkrijgt moet je de 10 grootste facturen opsturen... afhankelijk van de periode of je per maand of kwartaal aangifte doet heb je denk ik nog wel even.
Het is wel erg ambetant. Ik geef normaal gewoon een pak factureren mee met mijn boekhouder is die regelt dan per kwartaal de btw.
Nu kan ik dus die factuur niet meegeven.

Een normaal bedrijf stuurt een kopie van een factuur binnen de 24u. Bij Tesla word ik wekenlang volkomen genegeerd en ben ik niet zeker of ik die überhaupt nog zal krijgen
 
Hoe kan ik in godsnaam een antwoord verkrijgen van Tesla???
Heb iets soortgelijks gehad met mijn factuur voor AP. Die had ik wel, maar mijn bedrijfsnaam ontbrak (terwijl die wel op de facturen voor de auto zelf stond).

In die tijd namen ze de telefoon heel soms nog op. Kreeg te horen dat ik naar het SeC moest gaan. Leek me vreemd, maar toch maar gedaan. Stuurden me door naar de afdeling Accounts Receivable. Na nog eens 2 maanden en niet minder dan 5 emails uiteindelijk een aangepaste factuur mogen ontvangen.

[email protected]
 
Het is wel erg ambetant. Ik geef normaal gewoon een pak factureren mee met mijn boekhouder is die regelt dan per kwartaal de btw.
Nu kan ik dus die factuur niet meegeven.

Een normaal bedrijf stuurt een kopie van een factuur binnen de 24u. Bij Tesla word ik wekenlang volkomen genegeerd en ben ik niet zeker of ik die überhaupt nog zal krijgen

Hey, ik denk graag in oplossingen. Primair lijkt mij van belang dat je de niet geringe betaalde BTW kan aftrekken.

Maar je kan ook gewoon hem niet meenemen in je aangifte en je boekhouder later een suppletie laten indienen... verdient hij ook nog wat extra en kan je heel lang op je geld wachten... ja, je hoort een factuur te krijgen maar je krijgt hem nu nog niet... vervelend....buiten het feit dat je wel betaald hebt blijkbaar.... zonder factuur.... die snap ik nog niet helemaal maar afijn.. ik kreeg een factuur van Tesla met het verzoek deze te betalen.. stond btw en alles gewoon op.

dus je kan er nog we een paar postings over heen gooien maar daar krijg je je factuur echt niet sneller mee. Uiteindelijk zal je de factuur echt wel krijgen... staat los van het feit dat het belachelijk is dat je er om vraagt maar niets hoort...

Edit.. lees dat het om een voorschot factuur gaat. Een aanbetaling is vaak zonder btw en zal als betaling worden afgeboekt...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Unit106
Ik denk dat ze dat heel snel moeten corrigeren, anders gaat dat echt omzet kosten.
Je zou ook denken dat de kwaliteit Tesla omzet zou moeten kosten, maar iedereen is verblind (incl. ikzelf) door de bijtelling en het geweldige rijkarakter van de wagen. Dat je achteraf met de ellende komt te zitten denkt niemand aan. Waar ik voorheen iemand een Tesla kon aanraden als die thuis kon laden, zou ik nu alleen een Tesla aanraden in full-operational lease en als je dichtbij een SeC woont.
 
Je zou ook denken dat de kwaliteit Tesla omzet zou moeten kosten, maar iedereen is verblind (incl. ikzelf) door de bijtelling en het geweldige rijkarakter van de wagen. Dat je achteraf met de ellende komt te zitten denkt niemand aan. Waar ik voorheen iemand een Tesla kon aanraden als die thuis kon laden, zou ik nu alleen een Tesla aanraden in full-operational lease en als je dichtbij een SeC woont.

Het gaat allemaal goed komen mannen. Prijs/kwaliteit verhouding is echt ondanks de issues top voor de M3. Het is niet zo dat het niet opgelost gaat worden. Tot vorig jaar betaalde je gewoon tussen de € 90.000 en € 160.000 voor de S en iets meer voor een X. In 2014 betaalde ik €125.000 voor mijn P85+, was toen het topmodel. Géén AP, géén middenconsol, ruk stoelen, relatief kleine range in verhouding met tegenwoordig, geen laadkabel en oplaadsnoertjes voor mijn iPhone :D, maar 2 SuC en 2 SeC in Nederland, géén Ranger Service. Best wel veel (serieuze) issues gehad in met name de eerste 2 jaren, maar allemaal opgelost uiteindelijk naar volle tevredenheid.

De Model 3 is een voertuig voor de massa en lage marges voor Tesla. Je krijgt echter wel heel veel voor dit geld en dan kom ik weer op prijs/kwaliteit. Dat zit echt wel goed. Dus niets verblind, gewoon de pros en cons afwegen en dan slaan de pro's in het voordeel uit...
 
Last edited:
Herkenbaar probleem. Probeer ook al sinds de btw aangifte van Q2 dit jaar de juiste facturen te krijgen. Helaas is Tesla op geen enkele manier te bereiken. Telefonisch antwoorden ze niet, de chat zegt dat ik moet bellen en gelooft mij niet dat ze geen keuze in het menu meer hebben om met een medewerker te spreken, en van e-mails heb ik er ook al een stuk of 5 gestuurd. Heel jammer...

Zelfde overigens voor de kleine afleverpunten. Ook niemand die te bereiken is..
 
Herkenbaar probleem. Probeer ook al sinds de btw aangifte van Q2 dit jaar de juiste facturen te krijgen. Helaas is Tesla op geen enkele manier te bereiken. Telefonisch antwoorden ze niet, de chat zegt dat ik moet bellen en gelooft mij niet dat ze geen keuze in het menu meer hebben om met een medewerker te spreken, en van e-mails heb ik er ook al een stuk of 5 gestuurd. Heel jammer...

Zelfde overigens voor de kleine afleverpunten. Ook niemand die te bereiken is..
Ook naar het e-mail adres dat ik eerder vermeldde?
 
Dit heeft gewerkt, thx! Wel jammer dat ze bij Tesla te tam zijn om een simpel antwoord te geven

Bij mij werkte dat niet, alleen "beleid grijze markten" . Al half jaar geen factuur meer te vinden (heb wel de auto gelukkig).

Maar, zowaar, vanochtend opeens twee documenten op mijn gewone voertuig pagina (de aanbetaling en finale factuur).
De webdevs hebben weer aan de site mogen werken ipv uitleveringen doen ;)
 
  • Funny
Reactions: basvk
Bij mij werkte dat niet, alleen "beleid grijze markten" . Al half jaar geen factuur meer te vinden (heb wel de auto gelukkig).

Maar, zowaar, vanochtend opeens twee documenten op mijn gewone voertuig pagina (de aanbetaling en finale factuur).
De webdevs hebben weer aan de site mogen werken ipv uitleveringen doen ;)
Goh inderdaad. Hier staan ze er ook opeens bij! De downloads zijn wel 0Kb, maar misschien wordt dat nog gefixt dan.. :rolleyes:
 
Ik heb begin augustus een M3 geannuleerd. De aanbetaling van euro 2000 werd vrij snel terug geboekt. Ik heb echter geen credit factuur ontvangen. Wat is jullie ervaring hiermee?

Heb maar even een mail gestuurtd naar bovenstaand mail adres. Helaas nog geen reactie.
 
Communicatie is gewoon een drama op dit moment. Groeipijnen zeker?

Daarjuist ook gezien dat de documenten die vroeger zichtbaar waren nu ook weer deels beschikbaar zijn in je account.
Alleen de Order agreement is nog steeds fout, al zoem ik intussen al wel een klein half jaar met de juiste kleur rond.
De betaling (renting via ING) is 3 maanden na levering van de wagen ook in orde gekomen, maar nu moet ik dus nog steeds € 3000 terug krijgen van Tesla (reservatie en voorschot).

Die terugbetalingsgegevens hebben ze al een paar keer per mail ontvangen maar so far, no money en geen antwoord op mails hier omtrent. Is ook een manier van financiering natuurlijk al was hun cash positie toch van dien aard dat dat geen probleem mag zijn.

't Zal wel ooit beteren....