Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashboard Cam (Belgium and Netherlands)

This site may earn commission on affiliate links.
ik dacht dat men over het algemeen wel tevreden over deze cam is.
Dat ik waarom ik deze gekocht hebt; Volgens de reviews is het zo'n beetje de beste dashcam.
En de rest vd cams is minstens even erg/slecht/irritant.
Ik ben er ook bang voor..
Ik heb wifi uit. Dit gebruik je alleen voor het instellen van de hoogte en het bekijken van de beelden. Ik druk nu het knopje in (zover ik weet alleen voor wifi) als ik beelden wil hebben en dan blijft wifi aan voor de volledige sessie (tot de camera automatisch uit gaat).
Het knopje lijkt inderdaad alleen voor WiFi te zijn. Meldingen over geluid aan en uit bleken gerelateerd te zijn aan bewegingen van de camera. Wel is het nog zo dat zal je WiFi aan zet, je het gedurende een halve minuut niet uit kunt zetten, en andersom. Dat is voor die ene keer per jaar dat ik dat gebruik inderdaad niet zo'n drama.
Je kunt alle meldingen aan of uit zetten, ik heb ze zelf aan staan voor bepaalde modus maar dat zet je makkelijk uit via de app (iOS) of de applicatie.
Ik heb ze nu allemaal uit staan, en dat maakt inderdaad een enorm verschil. Ik blijf alleen wel de meldingen 'starting audio recording' en 'audio recording disabled' krijgen. Het lijkt wat met bewegingen te maken hebben, maar het is me niet duidelijk waarom je dat zou willen.

Eigenlijk wil ik dat het ding gewoon zijn werk doet, zonder dat ik hem hoor of zie, en dat ik te allen tijde de laatste 8 uur aan beeld en geluid tot mijn beschikking heb. Kan dit ding dat? Ik had aangenomen van wel, maar ik vind hem tot nu toe nog steeds te verbose.

- - - Updated - - -

Ik meet overigens bijna 500mA, dat is dus 6Watt. Hebben jullie hem echt op de continuspanning aangesloten?
 
Heren, kan ik concluderen dat het geen nut heeft om de gps versie te kopen van de Blackvue? Zijn er nog andere bevindingen die jullie nu na enkele weken/maanden gebruik kunnen delen met ons?

Dank alvast!

Is er inmiddels al een BlackVue 550 (met GPS) of 530 (zelfde maar dan zonder GPS) bezitter die kan bevestigen dat GPS in de dashcam wegens de gecoate voorruit wel of geen zin heeft? (Lees: wel of niet werkt?)
 
Gps/snelheidindicatie werkt bij mij soms wel soms niet, ik heb de 500.

Bij mij (550) is het precies andersom: soms niet, soms wel:biggrin:


Overigens vorige week voor het eerst plezier gehad van het ding. Kwam een VW polo'tje van een louche 'ambulance' dienst op mijn bumper zitten (echt binnen twee meter; zo dichtbij dat het nummerbord weer binnen de belabberde focus komt). En dat terwijl ik toch al 130 reed daar waar 120 was toegestaan.

Heb ik het filmpje aan z'n baas gemaild met de mededeling dat hij deze chauffeur minstens maar eens op cursus moest sturen en hem erop wijzen dat hij een voorbeeld functie heeft in zo'n auto. Krijg ik kort daarop een telefoontje...

Het was de baas zelf geweest. Ging hij zijn gedrag nog goed praten ook. Man heeft het echt niet begrepen.
Bij nog eens terugkijken had ik als het echt had gemoeten tussen twee inhaalmanouvres nog naar rechts gekunt als hij mij op een normale manier (zwaailicht of even knipperen) van te voren op zijn haast had gewezen.

Maar dit gedrag sloeg echt helemaal nergens op.

VW polo Ambu.jpg
 
Bij mij (550) is het precies andersom: soms niet, soms wel:biggrin:


Overigens vorige week voor het eerst plezier gehad van het ding. Kwam een VW polo'tje van een louche 'ambulance' dienst op mijn bumper zitten (echt binnen twee meter; zo dichtbij dat het nummerbord weer binnen de belabberde focus komt). En dat terwijl ik toch al 130 reed daar waar 120 was toegestaan.

Heb ik het filmpje aan z'n baas gemaild met de mededeling dat hij deze chauffeur minstens maar eens op cursus moest sturen en hem erop wijzen dat hij een voorbeeld functie heeft in zo'n auto. Krijg ik kort daarop een telefoontje...

Het was de baas zelf geweest. Ging hij zijn gedrag nog goed praten ook. Man heeft het echt niet begrepen.
Bij nog eens terugkijken had ik als het echt had gemoeten tussen twee inhaalmanouvres nog naar rechts gekunt als hij mij op een normale manier (zwaailicht of even knipperen) van te voren op zijn haast had gewezen.

Maar dit gedrag sloeg echt helemaal nergens op.

View attachment 47665

Haha, een 13 jaar oud polo-tje met 60pk, top 160km/h
 
Kent iemand een bedrijf waar ik heen kan voor het installeren van een verborgen dash cam, zowel aan de voor als achterkant van mijn auto? Dash cam moet blijven opnemen als de auto geparkeerd/uit staat voor zo'n 12 uur. Ik weet niet of dat mogelijk is?
 
Zo'n cam kan meestal niet tegen vuil/water dus moet binnen de auto gemonteerd worden, met zicht naar buiten dus tegen een raam. Je zou evt wel iets er omheen kunnen doen en alle led's uitzetten/bedekken maar echt helemaal verborgen is het dan nog steeds niet.
Kies een klein model cam zoals bijvoorbeeld de blackvue. Als het bij de achteruitkijkspiegel gemonteerd wordt dan zit het niet in je eigen zicht.
Voorbeeld:
ImageUploadedByTapatalk1400747003.273979.jpg
 
Zo'n cam kan meestal niet tegen vuil/water dus moet binnen de auto gemonteerd worden, met zicht naar buiten dus tegen een raam. Je zou evt wel iets er omheen kunnen doen en alle led's uitzetten/bedekken maar echt helemaal verborgen is het dan nog steeds niet.
Kies een klein model cam zoals bijvoorbeeld de blackvue. Als het bij de achteruitkijkspiegel gemonteerd wordt dan zit het niet in je eigen zicht.
Voorbeeld:
View attachment 49890

Heb je een bedrijf waar ik dit kan kopen en laten installeren? Heb je ook een dashcam achter? Hoe lang blijven de videobeelden bewaard? Wordt er ook opgenomen als de auto stil/uit staat?
 
Ik heb mijn cam zelf gekocht (eBay) en laten monteren bij Snel Inbouwcenter in Waalre (NB), ik heb de Blackvue 500 die heeft alleen de voorkant maar er is ook een model (550) waar ook achterkant cam bij zit. In het USA gedeelte van dit forum is daar al wat over geschreven. Beelden worden op een microsd kaartje bewaard, bewaartijd ligt aan het aantal gb's en de bitrate, meestal enkele dagen. Er wordt ook opgenomen als de auto stilstaat maar dan alleen als er beweging gedetecteerd is.
 
Ik heb mijn cam zelf gekocht (eBay) en laten monteren bij Snel Inbouwcenter in Waalre (NB), ik heb de Blackvue 500 die heeft alleen de voorkant maar er is ook een model (550) waar ook achterkant cam bij zit. In het USA gedeelte van dit forum is daar al wat over geschreven. Beelden worden op een microsd kaartje bewaard, bewaartijd ligt aan het aantal gb's en de bitrate, meestal enkele dagen. Er wordt ook opgenomen als de auto stilstaat maar dan alleen als er beweging gedetecteerd is.

Bedankt, ik zal ze zelf contacteren en vragen of ze het apparaat ook zelf kunnen leveren, dan kan ik tenminste ergens heen als ik problemen ervaar. Verder tevreden over Snel Inbouwcenter? Is wel even rijden voor mij vanuit Almere, maar ik ga liever bij iemand langs die al eens een Tesla heeft gedaan.
 
Ik heb mijn cam zelf gekocht (eBay) en laten monteren bij Snel Inbouwcenter in Waalre (NB), ik heb de Blackvue 500 die heeft alleen de voorkant maar er is ook een model (550) waar ook achterkant cam bij zit. In het USA gedeelte van dit forum is daar al wat over geschreven. Beelden worden op een microsd kaartje bewaard, bewaartijd ligt aan het aantal gb's en de bitrate, meestal enkele dagen. Er wordt ook opgenomen als de auto stilstaat maar dan alleen als er beweging gedetecteerd is.
LuckyLuke,

heb ook zo'n blackvue in de wagen hangen.
Wat we opvalt is het 'gebrom' dat opgenomen wordt als de wagen snelheid heeft.
Bij het stapvoets rijden is het geluid prima, maar eens daarboven, is het alsof ik naast een grote ventilator opnames aan het maken ben.

Heb jij dat ook ? Rolgeluid ? Ventilatie ? Iets tegen te doen ?

Je sprak in een eerdere post over een polarisatiefilter om de weerkaatsing op de ruit weg te nemen.
Is dat dan een stukje hardware dat je op de camera plaatst of kan je dit ook softwarematig (bv photoshop) wegwerken ?