Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De foute verkeersborden bij SuC’s ?

This site may earn commission on affiliate links.
Hmm, dit is maar een steenworp verwijderd van: we verhuren onze kamers ook per uur.
Nee foei, I'm a dirty mind, dit kan niet het idee zijn dat Novotel van Tesla-rijders heeft!!! :)
Zouden ze van Novotel eens bij Bastion kunnen checken ;) (schijnt best goeie handel te zijn voor die snel-weg hotels ;) )
 
Ik dacht gewoon aan een parkeervak...

Dat kan ik er echt niet in zien. Dan is het parkeervak toch veel te klein in verhouding tot de laadpaal? En dan zou het vakje beter in de andere richting staan. Het is volgens mij echt een laad 'pomp' naar analogie met de benzinepomp. Of een robot, dat kan ik er ook nog in zien, een plaats waar je je robot in de stekker kan steken :D

Als het bij een SUC hangt, zou de kabel eigenlijk naar analogie met de darm van de benzinepomp vanuit de 'pomp' moeten vertrekken. Bij een gewone laadpaal is de kabel los en steek je een deel in de laadpaal, maar bij de SUC hangt die kabel vast, dus dan klopt dat niet helemaal.

Een interessant topic! Je zou denken dat Tesla toch wel zou zorgen dat er bij hun laadplaatsen overal duidelijke borden hangen, dat ze dat leveren bij het installeren van de SUC's, maar blijkbaar is dat iets waarvoor de eigenaars van de locatie zelf moeten zorgen?
 
Bristol - laat niets te twijfelen over

IMG_0285.jpg
 
Dan mag ik niet laden met een x5/i3/xc90/leaf etc . Maar er wel staan dus?
Huh?

In het Nederlands zou er moeten staan:
‘Uitsluitend te gebruiken voor het laden van Tesla voertuigen.’

Wel heel creatief om dat zo op te vatten, dat Tesla voertuigen er alleen iets te zoeken hehebben, indien er geladen wordt en andere voertuigen er te allen tijde welkom zijn.

Daarom pleit ik voor het vermijden van:
- blauwe borden
- witte P’s
- de teksten ‘parkeren’, ‘parking’, etc.
- zelf verzonnen pictogrammen en symbolen.

Wat dan toch weer leidt tot het bekende verbodsbord met onderbord ‘Uitgezonderd actief ladende elektrische voertuigen’.

upload_2018-11-17_13-38-52.jpeg
 
Wat dan toch weer leidt tot het bekende verbodsbord met onderbord ‘Uitgezonderd actief ladende elektrische voertuigen’.

View attachment 353395

Helemaal gelijk.
Ik heb zopas weer twee discussies gehad in Kortrijk.

1) “Is het hier dan misschien een exclusieve parking voor Tesla’s, meneer ?” Antwoord was : “neen meneer, dit verkeersbord duidt erop dat dit een parking is het laden van voor elektrische voertuigen.” Auto verplaatst zich, ik help hem met een vrije plaats.

2) “Ik ga hier mijn hamburger opeten en ben direct weg als het nodig is, meneer.” Antwoord was : “Sorry meneer, maar u ziet toch zelf dit bord. Geen parking... etc...”. Auto verplaatst zich na wat gemor... ik toon hem een vrije plaats en meneer zet zich wat verder op de voorbehouden afgesloten parking voor het personeel van de McDonalds...(!)

Vervelende is dat het verkeersbord inderdaad niet ondubbelzinnig duidelijk is voor iedereen, plus dat er met de repliek met een venijnige en onzinnige ondertoon op Tesla’s gemikt wordt.

Ik pleit ook meer en meer voor een nieuw officieel bord, zoals dat van Verviers.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Nog een variant (Breda, met dank @CJA Hulskamp voor de foto): volgens mij het beste bord, een verbodsteken.

(wel juridisch-technisch niet correct, want wij "parkeren" onze Tesla's daar ook, dus er zou onder dat verboden-te-parkeren-bord iets moeten hangen zoals "uitgezonderd opladende auto's van het merk Tesla" :) maar dan zijn we wel écht aan 't kommaneuken).

dabe136f-c43d-4af3-baab-479e11086d85-jpeg.354624
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Nog een variant (Breda, met dank @CJA Hulskamp voor de foto): volgens mij het beste bord, een verbodsteken.

(wel juridisch-technisch niet correct, want wij "parkeren" onze Tesla's daar ook, dus er zou onder dat verboden-te-parkeren-bord iets moeten hangen zoals "uitgezonderd opladende auto's van het merk Tesla" :) maar dan zijn we wel écht aan 't kommaneuken).

dabe136f-c43d-4af3-baab-479e11086d85-jpeg.354624

Kan me toch echt herinneren dat ik deze foto zelf heb gemaakt en niet Carmody, getuige de kleur van de auto ;-)

Het heeft even geduurd bij Breda maar dan heb je ook wat, het is een combinatie geweest van het SuC team Benelux en VanderValk breda die er in een periode van 6-7 weken voor gezorgd hebben ( na vele problemen ) dat ze deze borden geplaatst hebben!
Erg mooie borden zijn het geworden, met zeer duidelijke teksten..