Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

DIY Tesla voorverwarm/kabel unlock knop

This site may earn commission on affiliate links.
Vanwege beperkingen van de leasemaatschappij heb ik geen Tesla Wallconnector, maar een Newmotion ding. Elke ochtend moet ik mijn telefoon uit mijn broekzak graaien, wachten tot de Tesla wakker is, en dan pas kan ik de kabel los maken.

De irritatiegrens was al vrij snel bereikt dus ik ben op zoek gegaan naar een oplossing die voor meerdere mensen te gebruiken is: Een knop die via wifi de Tesla API benaderd om de kabel los te maken. Als extra heb ik er ook een voorverwarm knop aan toegevoegd. Met de ingebouwde LiFePo4 batterij vermoed ik dat hij ruim een jaar kan functioneren, want het ruststroom verbruik ligt rond de 5uA

Heeft de volgende features
* Laad kabel unlocken (of chargeport deur openen wanneer er geen kabel in zit)
* Intereurverwarming aan
* Ontdooistand aan (verwarm knop lang inhouden)
* Frunk openen (unlock knop lang inhouden)

Dit is mijn 3e iteratie van de knop. Inmiddels heb er ik een PCB voor ontworpen met bijbehorende case wat de productie een stuk eenvoudiger maakt.

Grofweg bouw je de knop voor 15 a 20 euro aan onderdelen (3d geprinte behuizing niet meegerekend - want hoe kwantificeer je dat?). Erg handig! Hij hangt binnen naast mijn voordeur. 's Ochtends druk ik voor de koffie even op de opwarm knop, en als ik de voordeur uit stap op de unlock knop.

Mijn doel is om alle ontwerpen en code te delen. Ik ben nu op de fase aangekomen dat ik het e.e.a. moet documenteren en de code moet opschonen. Dit gaat mij wat tijd kosten dus ik ben benieuwd of er uberhaupt interesse is.

r5dW2fi.jpg


U1bdCj1.jpg
 
Ook ik heb een new motion paal thuis, maar waarom moet jij je kabel unlocken met je telefoon? Als je je voordeur van je auto open doet en daarna je laadpas tegen de laadpaal aanhoudt, unlocked je kabel automatisch.

Neemt niet weg dat het een leuk projectje is.
 
Ben op zich wel geïnteresseerd, maar eigenlijk vooral vanwege het ontgrendelen. Voorverwarmen vind ik minder belangrijk, want bij het ontbijt zit ik toch meestal met mijn telefoon in de hand.

Mag ik vragen: hoe lang duurt het voordat je laadklep ontgrendelt als je op de knop drukt terwijl je auto slaapt?