Volgens mij is dat alleen in dit specifieke geval omdat de accu doormidden ligt en er dus hoogspanning op de auto staat. Als de schade minder was en de accu nog intact was, dan was er weinig aan de hand geweest en hadden ze het slachtoffer eruit kunnen halen. Maar stel dat in dit specifieke geval de bestuurder de crash overleeft had maar in kritieke toestand was.. Weet niet hoe de hulpdiensten dan hadden gehandeld. Hoe dan ook, het blijft zeer triest dit. Sterkte voor de nabestaanden.
Ik denk dat het hier direct duidelijk was dat de bestuurder het niet had overleefd. Hoe bizar het verder is, men moet dan geen risico's nemen. Zou de bestuurder nog leven dan weet ik zeker dat de brandweer hem eruit gehaald had. Staat een huis in brand en zitten er nog mensen in dan gaan ze ook naar binnen in bijna alle gevallen of het moet zo gevaarlijk zijn. Ze zullen overigens best wel isolerende pakken o.i.d. hebben maar de afweging ligt in dit geval geheel anders dan wanneer hij nog geleefd had.
Nu ben ik geen elektrotechnicus maar als ik dan zie hoe de heren van Liander in mijn meterkast het één en ander ombouwen zonder de spanning er vanaf te halen, is dan toch ook krachtstroom, dan vraag ik me toch af of de Brandweer zo'n ongeval niet op eenzelfde manier kan benaderen? De Brandweer heeft toch wel vaker met iets onder spanning van doen denk ik zo.
Een erg triest voorval. Geeft nog maar eens weer dat we ook in een Tesla niet onkwetsbaar zijn. Waar ik me wel aan stoor is dat de pers het altijd over een Tesla heeft indien deze betrokken is bij een ongeval en zo niet dan gaat het over een "voertuig" Ravage op A2 bij Born door ongeluk
Het bizarre is is dat de Hilversumsestraatweg daar vrijwel recht is en de strepen goed zichtbaar zijn.
Het is wel goed dat Tesla dit onderzoekt en daarna de resultaten met "the audience" deelt. Dat kan een hoop gespeculeer voorkomen. Het is al triest genoeg.
Dit klopt dan weliswaar niet met eerdere meldingen dat het om een recent kenteken gaat maar als het waar is zal dat een heleboel in de media aftermath schelen. Maar kan dat kloppen wat de kleur betreft? Edit: schijnt op het nieuws te zijn geweest dat het niet een versie met AP is.
Autopilot of niet, het ziet er naar uit dat hij in ieder geval veel te hard reed. Doe ik ook vaak genoeg, daar niet van, maar dat kan natuurlijk met iedere (snelle) auto gebeuren. Wel triest ja....
Welk nieuws ? De oude kleur blauw was leverbaar tot April 2015, die heb ik ook. Met autopilot. Note: voelt na het overlijden van iemand als nogal misplaatst om meteen te springen op het feit of de wagen wel of niet AP had.
Tesla uit 2013? Toen was er toch nog helemaal geen Deep Blue kleur? Die kwam pas in 2015 volgens mij...
mij lijkt het geen deep blue te zijn , maar het oude blauw. daar waar het enigszins als blauw herkenbaar is, zit er dan ook een felle spot op te schijnen.
Ik begrijp wat je bedoelt en ben het met je eens maar het ongeval kan niet terug worden gedraaid. Maar het lijkt me voor de nabestaanden ook geen pretje als ze nog eens de zeker te verwachten mediastorm over zich heen krijgen als de AP discussie oplaait. Het is zo al erg genoeg.
Om volledig te zijn meld ik dat Mark Schreurs zijn posts heeft teruggetrokken. Laten we het verder maar afwachten en meeleven met de nabestaanden.