Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dodelijk ongeluk in Baarn

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij is dat alleen in dit specifieke geval omdat de accu doormidden ligt en er dus hoogspanning op de auto staat. Als de schade minder was en de accu nog intact was, dan was er weinig aan de hand geweest en hadden ze het slachtoffer eruit kunnen halen.

Maar stel dat in dit specifieke geval de bestuurder de crash overleeft had maar in kritieke toestand was.. Weet niet hoe de hulpdiensten dan hadden gehandeld.

Hoe dan ook, het blijft zeer triest dit. Sterkte voor de nabestaanden.
 
Volgens mij is dat alleen in dit specifieke geval omdat de accu doormidden ligt en er dus hoogspanning op de auto staat. Als de schade minder was en de accu nog intact was, dan was er weinig aan de hand geweest en hadden ze het slachtoffer eruit kunnen halen.

Maar stel dat in dit specifieke geval de bestuurder de crash overleeft had maar in kritieke toestand was.. Weet niet hoe de hulpdiensten dan hadden gehandeld.

Hoe dan ook, het blijft zeer triest dit. Sterkte voor de nabestaanden.

Ik denk dat het hier direct duidelijk was dat de bestuurder het niet had overleefd. Hoe bizar het verder is, men moet dan geen risico's nemen. Zou de bestuurder nog leven dan weet ik zeker dat de brandweer hem eruit gehaald had. Staat een huis in brand en zitten er nog mensen in dan gaan ze ook naar binnen in bijna alle gevallen of het moet zo gevaarlijk zijn. Ze zullen overigens best wel isolerende pakken o.i.d. hebben maar de afweging ligt in dit geval geheel anders dan wanneer hij nog geleefd had.
 
Wat me wel verontrust is dat de brandweer niks durft te doen vanwege de accu. Wat als de bestuurder niet was overleden?

Nu ben ik geen elektrotechnicus maar als ik dan zie hoe de heren van Liander in mijn meterkast het één en ander ombouwen zonder de spanning er vanaf te halen, is dan toch ook krachtstroom, dan vraag ik me toch af of de Brandweer zo'n ongeval niet op eenzelfde manier kan benaderen? De Brandweer heeft toch wel vaker met iets onder spanning van doen denk ik zo.
 
Dit klopt dan weliswaar niet met eerdere meldingen dat het om een recent kenteken gaat maar als het waar is zal dat een heleboel in de media aftermath schelen.

Maar kan dat kloppen wat de kleur betreft?

Edit: schijnt op het nieuws te zijn geweest dat het niet een versie met AP is.

Schermafbeelding 2016-09-07 om 13.08.15.png
 
Last edited:
  • Love
Reactions: X-Auto
In meerdere draadjes op dit forum heb ik gezien dat de brandweer instructies krijgt wat te doen bij een ongeluk met elektrische auto's. Met dit artikel krijg ik de indruk dat niet iedereen op de hoogte is/dat het lesmateriaal niet afdoende is/dat men niet zelfverzekerd genoeg is (doorstrepen wat niet van toepassing is).

Uiteraard safety first en op een geëlektrocuteerde brandweerman zit niemand te wachten. Bovendien denk ik wel dat men anders zou reageren, indien ze vast hadden gesteld dat de man nog zou leven.
Mijn zwager is brandweerman maar deze wist niet wat de instructies zijn bij electrische auto's.
 
Welk nieuws ?
De oude kleur blauw was leverbaar tot April 2015, die heb ik ook. Met autopilot.

Note: voelt na het overlijden van iemand als nogal misplaatst om meteen te springen op het feit of de wagen wel of niet AP had.

Ik begrijp wat je bedoelt en ben het met je eens maar het ongeval kan niet terug worden gedraaid.
Maar het lijkt me voor de nabestaanden ook geen pretje als ze nog eens de zeker te verwachten mediastorm over zich heen krijgen als de AP discussie oplaait. Het is zo al erg genoeg.