Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Eigenaren van een sjoemeldiesel...

This site may earn commission on affiliate links.
Vanochtend in ons ochtendblad, de "sjoemelcommissie" komt naar Den Haag. Nu afwachten wat er verder gebeurt, want "praatjes vullen geen gaatjes".

IMG_4206.JPG
 
Er wordt veel gepraat over hoe wij denken, maar we staan nu voor de taak om die hele grote groep die wat dat betreft op achterstand staat, erbij te trekken.
Ik heb al eerder aangegeven dat de beste manier is om ze iets moois te bieden wat ze onder alle omstandigheden graag zouden willen en dan als extra opsteker dat ze daarmee gelijk onze toekomst (op aarde, je moet al gaan nuanceren) helpen. Daarom zijn, behalve voortzetten van de weg van stimulering, de overheden erg beperkt. Sterker nog, vaak wanneer ze zich ermee bemoeien werkt het averechts en blijkt achteraf dat het bakken geld heeft gekost.

Waarom wil men een Model 3? Omdat het een epische auto is/wordt die op alle fronten als een magneet werkt. Prestatie, bereik, uiterlijk, allemaal perfect in orde. Zorg ervoor dat je auto's als deze aanbiedt en dan koopt men ze en daarmee komt het doel van een schoon wagenpark dichterbij.

Bied je alleen een auto van 13 uit een dozijn aan die dan ook elektrisch is dan moet je je erop voorbereiden dat het wel eens kan tegenvallen.

Wat de prijs betreft van onze Tesla, ik kan er goed mee leven dat we op 100k ongeveer 25k extra betalen voor de toekomst. Dat is eigenlijk ook een stuk BPM maar dan goed.
 
Je moet me wel volledig quoten....
Nee hoor, dat moet ik niet. Het ging mij juist om die ene uitspraak. Mijn post was namelijk niet aan jou specifiek gericht, maar meer op de discussie "Ik snap niet dat men nog in sjoemeldiesels rijdt/Ik begrijp niet dat men niet hun steentje wil bijdragen". Mijn post teruglezende kan ik me voorstellen dat je dit persoonlijk opvatte (mede door de opmerking over naïviteit), maar dat was dus niet de bedoeling.

Het punt wat ik trachtte te maken is: mensen zijn juist enorm voorspelbaar. Mensen acteren altijd op basis van hun eigen agenda en niet wat goed is voor een groter geheel (groter dan familie/vrienden). Daarom kiezen ze ook niet voor zonnepanelen die meer kosten dan opleveren.

Natuurlijk heb je een klein percentage idealisten. Maar ook zij hebben een break even point.
Je geeft zelf aan dat je het prima vindt een paar tientjes extra te betalen voor groene stroom, maar ik betwijfel dat je een Leaf zou rijden als je 25% bijtelling moest rekenen. Alleen al de aanschafwaarde die € 15.000,- boven een vergelijkbare ICE ligt valt gewoonweg niet te verantwoorden. Natuurlijk heb je dan een handjevol mensen die een Leaf rijden, maar die zullen geen van allen naar een ander kijken met ongeloof dat niet iedereen in een Leaf rijdt.

Als je vanuit een stukje beroepsdeformatie niet anders gewend bent dan groen te denken, kan ik me voorstellen dat je soms verbaast bent. Elke andere individu zou op onze leeftijd beter moeten weten. Verbazing lijkt mij daar niet op z'n plek.

Kortom: "Ik begrijp heel goed waarom men nog in sjoemeldiesels rijdt en niet hun steentje wil bijdragen, wanneer de andere opties financieel verlies betekent".

Ik vind het een beetje denigrerend om mede forumleden die oprecht hun best doen een positieve bijdrage aan deze wereld te leveren (tevergeefs of niet) weg te zetten als romantici met roze bril en hypocriete gedachtengang.
Van cynisme is de wereld nooit beter geworden, van idealisme wel.
Volgens mij noem ik niemand bij naam (in tegenstelling tot anderen hier). Wie de schoen past trekke hem aan.